دوشنبه 06 فروردین 1403 - 25 Mar 2024
کد خبر: 612
تاریخ انتشار: 1400/06/06 21:30

ماجرای قبض برق میلیونی آقای بازیگر چه بود؟

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: توانیر قبضی را اشتباهی محاسبه نمی‌کند و تعرفه بر مبنای مصرف مشترکان حساب می‌شود.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به افزایش نجومی قبض برخی از مشترکان در این ماه گفت: توانیر قبضی را اشتباهی محاسبه نمی‌کند و تعرفه بر مبنای مصرف مشترکان حساب می‌شود.

 

او ادامه داد: با توجه به افزایش زودهنگام دما در کشور و به مدار آمدن دستگاه‌های سرمایشی به خصوص کولر‌های گازی، مصرف برق مشترکان افزایش داشته است به طوری که مصرف از روی عدد ۲۰۰ کیلووات به ۹۰۰ کیلووات افزایش رسیده، این یعنی ۷۰۰ کیلووات افزایش مصرف، و این رقم به تنهایی بسیار بالا است و همین موضوع باعث افزایش قیمت برق مشترکان خواهد شد.

 

سخنگوی صنعت برق کشور افزود: یک الگو در فصل تابستان تعریف شده که بر اساس آن میزان مصرف حدود ۳۰۰ کیلووات ساعت است و نباید ماهیانه از این عدد بیشتر شود، در صورتی که مصرف مشترک از این میزان بیشتر شود، فرد پرمصرف تلقی می‌شود و بر این اساس ۱۶ درصد تعرفه آن‌ها افزایش می‌یابد.

 

رجبی مشهدی با بیان اینکه آن دسته از مشترکانی که بیش از دو برابر الگو یعنی ۶۰۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف دارند، میزان برق مازادی را که مصرف می‌کنند، گفت: به طور متوسط نرخ خرید برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر محاسبه می‌شود، یعنی بهای برق این مشترکان به ازای هر کیلووات ساعت ۸۰۰ تومان است.

 

سخنگوی صنعت برق کشور تصریح کرد: اگر مشترکان نسبت به قبض خود اعتراضی دارند، می‌توانند با مراجعه به شرکت برق مناطق خود از نحوه محاسبه قبوض خود آگاه شوند، در غیر این صورت رسیدگی‌های لازم اتخاذ می‌شود.

 

گفتنی است، روز گذشته یکی از بازیگران سینما و تلویزیون با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی اینستاگرام خود از صدور قبض چند میلیون تومانی برق منزل خود خبر داد و نسبت به نحوه محاسبه تعرفه برق اعتراض کرد.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2l5564