چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
کد خبر: 18535
تاریخ انتشار: 1401/05/03 00:46

قیمت مرغ تغییر می‌کند؟

نایب رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بنابر جوجه ریزی خرداد روزانه بالای ۸ هزار تن مرغ در سطح کشور عرضه می شود.

عظیمی گفت: علی رغم افزایش هزینه های تولید، قیمت مرغ به سبب مازاد تولید در اکثر استان ها جوابگوی هزینه مرغداران نیست‌.

به گفته او، با توجه به ۱۲۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در خرداد حدود ۲۵۰ هزار تن گوشت مرغ تولید شده است که براین اساس روزانه بالای ۸ هزارتن مرغ توزیع می شود.

عظیمی می گوید: با کاهش جوجه ریزی و تلفات ناشی از گرما در مرداد ماه پیش بینی می شود  که تولید مرغ به ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن برسد.

نایب رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به کاهش رغبت مرغداران به جوجه ریزی ناشی از عدم همخوانی عرضه و تقاضا نگران آینده صنعت مرغداری هستیم چرا که در صورت عدم تعادل بازار با کمبود مرغ مواجه می شویم که در آن صورت چاره ای جز واردات نداریم.

بررسی های میدانی نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو مرغ ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان، سینه ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان، فیله ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان و ران مرغ ۵۵ هزار تومان است.

مسئولان اتحادیه مرغداران گوشتی اذعان می کنند که با توجه به مازاد تولید در اکثر استان ها و افزایش وزن گله ها با کاهش قیمت روبرو هستیم که ادامه این روند برای صنعت مرغداری نگران کننده است چراکه متوسط قیمت کنونی مرغ زنده ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان است.

 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ke7wx