سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
کد خبر: 419
تاریخ انتشار: 1400/06/02 16:30

قیمت این خودرو پرطرفدار وارداتی اعلام شد

سانگ یانگ تیوولی در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد، این خودرو درواقع اولین خودرو با طراحی نرمال بود که توسط سانگ یانگ به بازار عرضه ‌شد. برخلاف برادران بزرگ‌تر خود، تیوولی همه ویژگی‌های یک خودروی مشتری‌پسند را داشت.

کمی بعد از عرضه در بازارهای جهانی، در اواخر سال ۱۳۹۴ و اوایل ۱۳۹۵ سانگ یانگ تیوولی وارد بازار ایران شد.

این خودرو در ابتدا با دو نسخه الیت و اسپرت به بازار عرضه‌شده بود. سقف رنگی، رینگ اسپرت دیاموندکات، اسپویلر سقفی و شیشه‌های دودی ویژگی‌های نسخه اسپرت محسوب می‌شد. سانروف نیز مشخصه ظاهری نسخه الیت بود.

ویژگی‌های مناسب باعث شد تا تیوولی خیلی زود قسمتی از بازار را قبضه کند و به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی ایران تبدیل شود. تقریباً دو سال بعد نسخه جدید تیوولی الیت یا همان تیوولی نیوفیس با تغییرات ظاهری جدید به بازار آمد. این نسخه که در ایران با نام تیوولی آرمور شناخته می‌شود با گرافیک جدید چراغ‌ها، تریم جدید فرمان، سپرهای جدید و تریم تک‌رنگ کابین از تیوولی‌های قدیمی‌تر متمایز می‌شود.

سانگ یانگ تیوولی در بازارهای جهانی با ۴ موتور مختلف شامل موتور ۱.۲ لیتری بنزینی، ۱.۵ لیتری GDi بنزینی و دو موتور ۱.۶ لیتری بنزینی و دیزل روانه میدان شده است؛ اما تمام تیوولی‌های موجود در ایران از نسخه ۱.۶ لیتری بنزینی هستند. موتور چهارسیلندر خطی ۱.۶ لیتری تیوولی توانایی تولید ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتون بر متر گشتاور را دارد.

قدرت تولیدشده توسط این موتور به‌وسیله جعبه‌دنده ۶ دنده اتومات با شیف لاک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

تیوولی از حالت سکون برای رسیدن به‌ سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به بیش از ۱۲.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. مصرف سوخت ترکیبی ۷.۲ لیتر در صد کیلومتر این خودرو نیز عملکرد متوسطی را نشان می‌دهد.

امکانات ایمنی این خودرو نیز شامل ترمزهای دیسکی خنک‌شونده جلو و دیسکی عقب، سیستم‌های توزیع نیرو ترمز، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، ۶ کیسه هوا شامل کیسه هوا راننده، سرنشین جلو، جانبی جلو و پرده‌ای به همراه سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش و ضد واژگونی می شود.

در گزارشی به برآوردهای قیمتی ساندرو  اتومات پرداخته شده است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/m4von3