پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 9066
تاریخ انتشار: 1400/10/05 11:56

قصد انجام غنی‌سازی بالای ۶۰ درصد را نداریم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت ایران قصد ندارد غنی‌سازی بالاتر از ۶۰ درصد انجام دهد. به گزارش ایسنا، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک در پاسخ به این سوال که اگر طرف‌های برجام در احیای برجام شکست بخورند و تحریم‌های امریکا علیه تهران لغو نشود، آیا ایران غنی‌سازی اورانیوم بالاتر از ۶۰ درصد را انجام خواهد داد؟ تاکید کرد: خیر.

وی تصریح کرد: هدف برنامه هسته‌ای ایران حمایت از نیازهای تولید صنعتی کشور و همچنین تامین نیاز مصرف‌کنندگان ایرانی به کالاهای خاص است. اسلامی در ادامه اظهار کرد: تمامی فعالیت‌های هسته‌ای ما مطابق با توافقات، اساسنامه و مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: ما درحال‌حاضر قادریم سوخت هسته‌ای را در داخل تولید کنیم. ما رایزنی‌هایی با روس‌اتم داشته‌ایم و به‌عنوان بخشی از همکاری‌های خود، برمبنای طرح‌ها و قراردادهایی که با این شرکت امضا خواهیم کرد، قادر خواهیم بود استفاده از این سوخت در رآکتور هسته‌ای بوشهر را در آینده نزدیک آغاز کنیم.

وی در ادامه گفت: ما از روس‌اتم انتظار داریم روند ساخت واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه هسته‌ای بوشهر را سرعت بخشد. ساخت این واحدها تقریبا ٢٣ ماه از زمان‌بندی عقب مانده است. انتظار ما این است که روس‌اتم با برنامه‌ای توافق شده برای جبران تمام تاخیرها، سرعت اجرای پروژه را بیشتر کند. 

وی ادامه داد: تمام کشورها توجه زیادی به تضمین ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای خود دارند. به لطف اقداماتی که انجام داده‌ایم تمامی سیستم‌های ما ایمن هستند و آسیب‌پذیری آنها تحت کنترل است. ما امیدواریم این اقدامات امنیتی تشدید‌شده در زیرساخت‌های هسته‌ای‌مان، کسانی را که سعی در به خطر انداختن آن دارند، ناامید کند.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2rvky3