دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
کد خبر: 16443
تاریخ انتشار: 1401/02/27 10:45

قانون عجیب ارز دیجیتال برای بالیوودی ها

افراد مشهورد در هند نمی توانند رمزارزها را تبلیغ کنند.

خبرگزاری بیزینس لاین هفته گذشته گزارش داد: آژانس بورس و اوراق بهادار هند (SEBI)، ناظر بازار اوراق بهادار و کالاهای این کشور، پیشنهاد کرده است تا چهره های عمومی، از جمله افراد مشهور و ورزشکاران، از تایید محصولات رمزارزی منع شوند. علاوه بر این، آژانس اعلام کرد، احتمال دارد تبلیغ کنندگان متهم به نقض قوانین افشای اطلاعات شوند.

منابع به این نشریه گفتند که SEBI اخیراً نظر خود را در مورد این موضوع با کمیته دائمی امور مالی پارلمان هند درمورد مسائل مختلف رمزارزها در میان گذاشته است. متعاقباً این ناظر پاسخ مکتوب مفصلی را به کمیته ارائه کرده است.

وزارت دارایی هند همچنین از SEBI خواسته است تا نظر خود را در مورد دستورالعمل های تبلیغات منتشر شده در فوریه (بهمن ۱۴۰۰) درمورد رمزارزها، توسط شورای استانداردهای تبلیغاتی هند (ASCI) ارائه دهد.

SEBI گزارش داده است:

“با توجه به اینکه محصولات رمزارزی غیرقانونی هستند، از شخصیت های عمومی برجسته از جمله افراد مشهور، ورزشکاران و غیره یا صدای آن ها برای تایید و تبلیغ محصولات رمزنگاری استفاده نمی شود.”

علاوه بر این، تنظیم‌ کننده اوراق بهادار پیشنهاد کرد که شخصیت‌های عمومی در قبال تأیید محصولات رمزارزی، که می‌تواند قوانین خاصی از جمله قانون حمایت از مصرف‌کننده را نقض کند، مسئول شناخته شوند.

منبع: آکادمی هلاکویی


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4v5l9z