پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 9264
تاریخ انتشار: 1400/10/06 23:30

قاره سبز تحت تاثیر طوفان بحرانی انرژی

همزمان با خاموشی‌ها در جمهوری کوزوو، صربستان نیز مجبور شد برق مردم خود را قطع کند، اپراتور شبکه برق بریتانیا نیز اخطار تامین برق صادر کرد و قطع نیروگاه هسته‌ای فرانسه، همگی به طوفانی کامل منجر شد که شبکه برق قاره سبز را تحت فشار قرار داد.

بحران انرژی در اروپا طی هفته جاری میلادی در حالی بدتر شد که بیشتر جمعیت دو میلیون نفری جمهوری کوزوو دچار مشکلات قطع برق و خاموشی‌‌ها شدند.

شرکت خدمات توزیع انرژی کوزوو (KEDS) روز پنجشنبه به دلیل فشار بیش از حد روی شبکه برق خود، از قطعی برق دو ساعته برای ۲ میلیون نفر خبر داد.

شرکتKEDS از مشترکین خود خواست تا با توجه به عدم تولید کافی برق در این کشور و عبور از بحران جهانی انرژی، مصرف برق خود را کاهش دهند.

کوزوو که در منطقه بالکان قرار گرفته است، ماه گذشته درپی یک مشکل فنی در بزرگ‌ترین نیروگاه زغال سنگ خود، مجبور به تعطیلی این نیروگاه و وارد کردن برق با قیمت‌های بالا شد.

همزمان، صربستان نیز مجبور شد برق مردم خود را قطع کند، اپراتور شبکه برق بریتانیا نیز اخطار تامین برق صادر کرد، و قطع نیروگاه هسته‌ای فرانسه، همگی به طوفانی کامل منجر شد که شبکه این قاره را تحت فشار قرار داد و منجر به کاهش منابع برق و قیمت‌های بسیار بالا شد.

هفته گذشته، آرتان رضوانولی، وزیر اقتصاد کوزوو، گفت که تعطیلی نیروگاه اصلی زغال سنگ این کشور بحران انرژی را بدتر کرده است. وی تأکید کرد که واردات برق "بسیار پرهزینه" است.

یازده انجمن صنفی اروپایی (از فولاد گرفته تا کود، سیمان و کارخانه‌های کاغذ) یادداشتی را در روز پنجشنبه منتشر کردند که نشان می‌دهد شرکت‌های انرژی‌بر هزینه‌های "غیر قابل تحملی" را برای برق می‌پردازند که ممکن است آنها را مجبور به تعطیلی کارخانه‌های خود کند.

 

منبع: تسنیم


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4po9r3