سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
کد خبر: 12872
تاریخ انتشار: 1400/12/17 14:40

فولاد هرمزگان قطب اصلی تولید فولاد خواهد شد

عطاالله معروفخانی:فولاد هرمزگان با خرید ۳۰ درصد از سهام شرکت ۱۰ میلیون تنی ستاره سیمین با بیش از ۵۱ درصد، سهامدار اصلی این شرکت تازه ‌تاسیس شده است که با راه‌اندازی آن استان هرمزگان به یکی از قطب‌های اصلی و محوری تولید فولاد در کشور تبدیل خواهد شد.

عطاالله معروف‌خانی، مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان اظهار کرد:در فولاد هرمزگان در بحثهای علمی مصمم هستیم که به سمت تکنولوژی روز دنیا حرکت کنیم. در همه عرصه های علمی از شناسایی نخبگان تا برگزاری کنفرانس تخصصی را در برنامه داشتیم. ۷۰ نفر از استعدادهای درخشان استان را با هماهنگی کارشناسان این حوزه با حمایت فولاد هرمزگان به مدت یک ماه در باشگاه علمی تهران اسکان دادیم تا به لحاظ علمی ارتقاء داشته باشند.

وی ادامه دادتوسعه زیرساخت‌های کشور از اهداف شرکت فولاد مبارکه است و طرح‌های توسعه‌ای که در شرکت فولاد هرمزگان به بهره‌برداری رسید به رفع محرومیت در استان هرمزگان یاری می‌رساند. در همین راستا شرکت فولاد هرمزگان در دهه مبارکه فجر ۴ طرح توسعه ای را آغاز کرده است.

معروفخانی بیان کرد: عملیات احداث چهار پروژه بزرگ فولادی با سرمایه‌گذاری ۱۰هزار میلیارد تومانی در شرکت فولاد هرمزگان آغاز شد.

وی افزود: فولاد هرمزگان در راستای ایفای نقش حداکثری در توسعه استان هرمزگان و تبدیل شدن این استان به قطب اصلی فولاد کشور به عنوان یکی از شرکای بزرگ طرح تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در شرکت ستاره سیمین هرمز مشارکت و سرمایه‌گذاری کرد.

معروفخانی در پایان اظهار کرد: این شرکت با خرید ۳۰ درصد دیگر از سهام شرکت ۱۰ میلیون تنی ستاره سیمین با بیش از ۵۱ درصد، سهامدار اصلی این شرکت تازه ‌تاسیس شده است که با راه‌اندازی آن استان هرمزگان به یکی از قطب‌های اصلی و محوری تولید فولاد در کشور تبدیل خواهد شد و اشتغال‌زایی چند هزار نفری را به همراه دارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/45boo4