دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
کد خبر: 10312
تاریخ انتشار: 1400/10/19 12:06
در نشست ‌هم‌اندیشی مدیران فولاد مبارکه مطرح شد

فولاد مبارکه پشتیبان قطعه‌سازان خودرو

شرکت فولاد مبارکه در راستای جلب رضایت مشتریان خود، علاوه‌‌بر تامین نیاز صنایع خودروسازی و قطعه‌سازان خودرو، تسهیلات قابل‌توجهی را در اختیار آنها قرار می‌دهد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه، دومین روز نشست هم‌اندیشی این شرکت با شرکای کسب‌وکار گروه مشتریان در عرصه شرکت‌های قطعه‌سازی خودرو در تهران برگزار ‌شد. افزایش مدت خریدهای اعتباری و برقراری دوباره خریدهای مستقیم از مهم‌ترین مسائل و خواسته‌های مشتریان صنایع خودروسازی و قطعه‌سازان بود. انجام خریدهای انباری، تامین ورق‌های فولادی و همکاری مطلوب واحد فروش شرکت فولاد مبارکه از دیگر دیدگاه‌های مشتریان این شرکت بود. مدیران شرکت فولاد مبارکه نیز بر تقویت و تداوم پشتیبانی و حمایت خود از قطعه‌سازان و فعالان صنعت خودرو تاکید کردند.

طهمورث جوانبخت، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه ضمن قدردانی از حضور مشتریان و قطعه‌سازان این شرکت در این نشست اظهار کرد: رویکرد شرکت استمرار تعامل بیشتر با مشتریان است و در این زمینه خودروسازان و قطعه‌سازان جایگاه ویژه‌ای برای فولاد مبارکه دارند. 

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه اطلاع از مشکلات و مسائل مشتریان برای ما اهمیت زیادی دارد، افزود: شیوع بیماری کرونا اجازه نداد ما با مشتریان خود در این گروه بتوانیم نشست‌های مستمری را برگزار کنیم؛ هرچند هم‌اکنون براساس دستورالعمل‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، محصولات فولاد مبارکه در بورس عرضه می‌شود و مشتریان نیز می‌توانند آنها را خریداری کنند. 

وی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه از ابتدای بهره‌برداری و پیش از راه‌اندازی بورس کالا، محصولات خود را مستقیم به مشتریان خود عرضه می‌کرد اما با صدور دستورالعمل‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت هم‌اکنون مجبور به عرضه محصولات خود در بورس کالاست. جوانبخت اذعان کرد: براساس صورت‌جلسه‌ای که در سال گذشته تنظیم شد، مقرر شد برای فروش مستقیم محصولات فولادی به صنایع بالادستی و پایین‌دستی آماده هستیم و در این زمینه مراتب به وزارت صنعت، معدن و تجارت منعکس شد اما اعلام کردند این شیوه فروش انتخاب نشود. 

 وی با بیان اینکه فولاد مبارکه در صدد بازگشت به روش خرید مستقیم برای ارتقای تعامل و ارتباط با مشتریان است، تصریح کرد: عرضه محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا، فاصله این شرکت با مشتریان را بیشتر کرده و در برخی مواقع این روش‌های عرضه ما را هم سردرگم می‌کند و این امر سبب می‌شود تا بتوانیم عرضه تلفیقی ورق‌های گرم را با توجه به تقاضای بازار در دستور کار خود قرار دهیم. 

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به حذف سهمیه‌بندی خرید ورق گرم ابراز کرد: امیدوارم از ماه آینده بتوانیم عرضه مستقیم ورق گرم خود را به ۲ بار در ماه افزایش دهیم و اگر مشتریان نتوانستند در عرضه اول خرید خود را انجام دهند حداقل در دومین عرضه بتوانند محصولات خود را خریداری کنند. 

وی تصریح کرد: با توجه به درخواست مشتریان فولاد مبارکه مبنی‌بر فراهم شدن امکان خرید اعتباری بلندمدت محصولات از این شرکت، تلاش خواهیم کرد قطعه‌سازان نیز بتوانند محصولات فولاد مبارکه را با توجه به کارمزدهای بانکی به صورت اعتباری تا ۶ ماه خریداری کنند. 

جوانبخت افزود: فولاد مبارکه در صدد است تا به صورت اعتباری با مشتریان خود کار کند و امیدواریم بتوانیم عرضه محصولات انباری را که خواسته مشتریان ما در این نشست بود را بار دیگر آغاز کنیم.

تامین پایدار نیاز خودروسازان

محمد تاجمیرریاحی، مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه در این نشست با تاکید بر ضرورت ثبات قیمت محصولات مورد نیاز قطعه‌سازی خودرو اظهار کرد: ثبات قیمت برای تولید فولاد مبارکه اهمیت بسزایی دارد چراکه در غیر این صورت چالش ایجاد خواهد شد و برای مشتریان این شرکت نیز ثبات قیمت بسیار مهم است. مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه مشتریان فولاد مبارکه خواستار ثبات قیمت ورق‌های فولادی هستند و این امر خواسته هر دو طرف است، افزود: فولاد مبارکه نمی‌تواند تعامل با مشتریان خود نداشته باشد چراکه ارتباط با مشتریان ضامن تداوم پوشش خواسته‌های آنها است. وی خاطرنشان کرد: ضروری است که واحدهای تولیدی کشور مطالبه خود را از مجلس شورای اسلامی و وزارت مبنی‌بر شفافیت عرضه کالا در بورس را اعلام کنند چراکه بورس در تمام دنیا محلی برای کشف قیمت به شمار می‌رود. تاجمیرریاحی با اشاره به دغدغه شرکت فولاد مبارکه نسبت به صنایع پایین‌دستی اذعان کرد: فولاد مبارکه برای تولید و پشتیبانی از صنایع پایین‌دست کشور رویکرد تجاری نداشته و در صدد تامین پایدار مواد اولیه مورد نیاز این صنایع ازجمله خودروسازی است. وی با اشاره به تغییر شرایط کنونی و آینده‌نگری فولاد مبارکه برای ارتقای تعاملات با مشتریان خود، تصریح کرد: انتظار می‌رود با اطلاع‌رسانی قوی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از آنها خواست تا شفافیت عرضه کالا را از سامانه تجارت مطالبه و کشف قیمت را در بورس کالا دنبال کنند. مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه خواستار روشن‌سازی ذهنیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به تصمیم در این زمینه توسط تولیدکنندگان شد و گفت: بسیاری از تولیدکنندگان کشور به دلیل نداشتن کد بهین‌یاب، امکان خرید محصول فولاد مبارکه را ندارند و از سوی دیگر تاکید بر این است که کل عرضه فولاد مبارکه در یک روز اتفاق بیفتد و افزایش قیمت هم نداشته باشد، درحالی که قیمت دستوری است و از سوی دیگر در بازار جهانی قیمت ورق‌های فولادی سرد و گرم اختلاف قیمت ۱۰۰ دلاری دارند. تاجمیرریاحی ابراز کرد: امیدوارم برپایی نشست‌های هم‌اندیشی فولاد مبارکه با تولیدکنندگان، امکان همکاری میان طرفین را فراهم ساخته و پاسخ مناسب به نیاز بازار نیز داده شود.

سخن پایانی

فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین فولادساز کشور تامین‌کننده نیاز اصلی خودروسازان است. این شرکت به دنبال آن است تا تعاملی مناسب با مشتریان خود ترتیب دهد؛ بر همین اساس نیز اقدام به برگزاری نشستی با حضور آنها کرده است. امید می‌رود در سایه همکاری هرچه بیشتر میان فعالان صنعتی، شاهد شکوفایی اقتصادی کشور باشیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2lavk3