پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 1018
تاریخ انتشار: 1400/05/06 11:30

فولاد مبارکه با توانیر همکاری می‌کند

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: همکاری شرکت فولاد مبارکه با برق منطقه‌ای تحسین برانگیز و عالی است و اگر همکاری صنایع فولادی نبود شاهد اعمال محدودیت در بخش خانگی بودیم.

محمدرضا نوحی در گفت‌وگویی علت خاموشی‌های چند روز گذشته در اصفهان را خارج شدن نیروگاه‌های آبی از مدار تولید اعلام کرد و گفت: این خاموشی‌ها از طریق دیسپاچینگ سراسری صورت گرفته است و به صورت استانی نیست.

وی افزود: با توجه به افزایش بالای دما تا اواخر مردادماه و افزایش مصرف برق این خاموشی‌ها اعمال می‌شود تا شبکه دچار فروپاشی نشود. هر یک درجه افزایش دما باعث افزایش ۱۵۰۰ تا ۲ هزار مگاوات مصرف برق کشور می‌شود.

همکاری صنایع با توانیر

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان تصریح کرد: همکاری صنایع برای عدم اعمال محدودیت در بخش خانگی مهم است و در این زمینه هم همکاری‌های خوبی انجام شده است. صنایع با ظرفیت حداقلی مصرف برق به میدان آمده‌اند و این امکان نیست که تمام صنایع خاموش شوند؛ خاموشی‌های اخیر به دلیل مصرف بالای برق با توجه به افزایش دمای هوا بوده که برای جلوگیری از فروپاشی شبکه، رله‌های فرکانسی وارد مدار شده و برق از شبکه سراسری قطع شد.

همکاری عالی شرکت فولاد مبارکه با توانیر

نوحی تصریح کرد: همکاری شرکت فولاد مبارکه با برق منطقه‌ای تحسین برانگیز و عالی است و در شرایط ناگوار کرونا در کشور، برق مورد نیاز پلنت‌های اکسیژن ساز شرکت فولاد مبارکه تامین می‌شود.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: برق مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه از طریق شبکه برق سراسری تامین می‌شود؛ زمانی که شبکه سراسری دچار مشکل شود و فرکانس شبکه سراسری در حال افت باشد و مصرف افزایش یابد؛ شرکت فولاد مبارکه بسیار سریع بار مصرفی خود را کاهش می‌دهد که این اتفاق به صورت آنی نیست و در طی فرآیندی انجام می‌شود که به تجهیزات و کوره‌ها آسیب وارد نشود.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه این قابلیت را دارد با سرعت زیادی بار شبکه را کاهش دهد و هرجا شبکه سراسری دچار مشکل شود صنایع فولادی و به ویژه شرکت فولاد مبارکه این اقدام را انجام می‌دهند تا مقدار مورد نیاز بار خود را کاهش دهند و از فروپاشی شبکه جلوگیری شود.

وی گفت: روزانه جلسات پایش برق برگزار می‌شود تا با رصد میزان مصرف برق استان‌ها و صنایع، شبکه دچار فروپاشی نشود و با بررسی منحنی مدیریت بار پایش می‌شود.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: روز گذشته تولید برق اصفهان ۴۰۲۷ مگاوات و مصرف آن ۴۸۶۸ مگاوات بود که ۸۴۱ مگاوات برق نیز از شبکه سراسری برق وارد شبکه اصفهان شد.

 

منبع: دنیای معدن


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2rayw3