جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 15113
تاریخ انتشار: 1401/02/06 02:08
فروردین با ثبت رکوردهای متعدد برای فولاد مبارکه، ماه طلایی شد

«فولاد» حماسه‌ساز تولید

جهادگران عرصه تولید فولاد مبارکه، فروردین‌ماه را به ماه طلایی تولید مبدل ساختند و با ثبت رکوردهای غرورآفرین، کارنامه درخشانی از تولید به ارمغان آوردند. این رکوردزنی‌ها در سالی که با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شده است، حکایت از آن دارد که شرکت فولاد مبارکه زیرساخت‌های بهبود شرایط تولید را از پیش فراهم کرده است.

اکنون به‌دنبال آن است که باتوجه به ظرفیت‌های موجود و رسالت ذاتی خود به‌عنوان نمونه ملی و موفق بنگاه‌داری، آماده کسب موفقیت در مسیر و رکوردزنی‌های جدید باشد.


پایانی شیرین در نخستین ماه سال
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در پیامی به مناسبت رکوردشکنی‌های تولید در نخستین ماه از سال جدید عنوان کرد: اینجانب ضمن ادای احترام به همه کارکنان تلاشگر و خدوم گروه فولاد مبارکه، مراتب سپاس و قدردانی خود را به ایشان ابلاغ کرده و همت بلند ایشان را که ترسیم‌کننده عزت و آبادانی هرچه بیشتر میهن‌مان است، می‌ستایم.
در این پیام آمده است: رهبر معظم انقلاب با شناخت دقیق از نیازمندی‌ها و اولویت‌های کشور، سال جدید را سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری فرمودند و این در حالی است که فولاد مبارکه به‌عنوان مجموعه‌ای هوشمند، پیش از این نام‌گذاری، زیرساخت‌های این موضوع را به‌خوبی فراهم ساخته و با عنایت به ظرفیت‌های موجود و رسالت ذاتی خود به‌عنوان نمونه ملی و موفق بنگاه‌داری، آماده جهش‌هایی با محوریت این شعار است.
نمونه بارز این آمادگی، ثبت نزدیک به ۳۰ عنوان رکورد در یک ماه و در شرایطی است که جامعه و بسیاری از سازمان‌ها و مراکز، تا نیمه فروردین‌ماه عملا در شرایط رکود و تعطیلات عمومی نوروز به‌سر می‌برند. این افزایش تولید محصولات و گذر از حدنصاب‌های قبلی با رعایت دقیق و فراتر از استانداردهای زیست‌محیطی، دستاورد شگرفی است که عنوان «حماسه تولید» به شایستگی برازنده آن است و مصداقی از توسعه مداوم کمی، کیفی و متوازن در وجوه مختلف به‌شمار می‌رود. دستاوردهای به‌دست‌آمده در عرصه تولید گروه فولاد مبارکه به‌خوبی موید ظرفیت موجود تولید، تعهد و تخصص سرمایه‌های انسانی توانمند، نهضت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود، چالاکی و هماهنگی مجموعه‌های همکار در بخش‌های مختلف و شوق و سرزندگی این مجموعه بزرگ برای تحقق شعار سال بوده است. فولاد مبارکه بر نقش و جایگاه خود به‌عنوان یک الگو و نمونه پیشرو به‌خوبی واقف است و در مبحث تولید به لطف الهی زیرساخت‌های خوبی در مجموعه شکل و در تولید محصولات کیفی نیز فعالیت‌های خوبی انجام گرفته است. در مجموعه‌های گروه در برخی از موارد بیش از ۹۰ درصد و در بعضی دیگر بیش از ۱۰۰ درصد امکان بهره‌برداری و تولید وجود دارد و این در صورتی است که موانع تولید برطرف شود و خلأهای مربوط به حوزه انرژی، حمل‌ونقل و مواد اولیه نیز با همکاری و همدلی مسئولان محترم و دلسوز کشور رفع شود. اینجانب ضمن ادای احترام به همه کارکنان تلاشگر و خدوم گروه فولاد مبارکه مراتب سپاس و قدردانی خود را به ایشان ابلاغ کرده و همت بلند ایشان را که ترسیم‌کننده عزت و آبادانی هرچه بیشتر میهن‌مان است، می‌ستایم و امیدوارم با عنایت خداوند مهربان و به عظمت این روزها و شب‌های شریف و معنوی، تقدیری به‌مراتب نیکو و مبارک برای خانواده بزرگ فولاد مبارکه در سال پیش‌رو رقم بخورد. ان‌شاءالله
ارتقای تولید عملیاتی می‌شود.


عباس اکبری محمدی، معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه بااشاره به ثبت رکوردهای ماهانه تولید در نواحی مختلف این شرکت اظهار کرد: با عنایت به اینکه شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب مزین به نام «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» شده، فولادمردان شرکت فولاد مبارکه با برنامه‌ریزی‌های دقیق، موفق شدند همچون سال‌های قبل با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب و در راستای تحقق شعار سال، در ارتقای تولید کشور افتخارآفرینی کنند.
وی افزود: با اقداماتی که توسط تلاشگران عرصه تولید در سال گذشته برای تعمیرات و آماده‌سازی خطوط تولید و هماهنگی میان نواحی مختلف در زمینه تحقق هم‌افزایی هرچه بیشتر برای بهبود شرایط فرآیندها و آماده کردن مواد اولیه موردنیاز برای تولید حداکثری با بیشترین توان انجام شد، در فروردین‌ماه شاهد رکوردشکنی‌های متعدد در بیشتر نواحی تولیدی شرکت و خلق حماسه‌ای کم‌نظیر بودیم.
معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: با ثبت رکوردهای روزانه و ماهانه تولید در ابتدای امسال، گام بلندی در افزایش تولید فولاد کشور برداشته شد و در حقیقت رکوردهای ثبت‌شده پیام‌آور افزایش تولید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شرکت است. فولاد مبارکه با تلاش برای ثبت رکوردهای جدید در تولید نشان داد که می‌شود با افزایش بهره‌وری، حتی بدون سرمایه‌گذاری مضاعف، ظرفیت تولید را افزایش داد و کشور را از واردات محصولات بی‌نیاز کرد.
وی تاکید کرد: قسمتی از فولادهای خاص در کشور از طریق واردات تامین می‌شود و ما هرچه برای تولید محصولات ویژه و کیفی و مقاطع خاص تلاش کنیم، شاهد ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خروج ارز کشور خواهیم بود.
اکبری محمدی اذعان داشت: عوامل متعددی در به‌وقوع پیوستن این رکورد موثر بود، ولی به‌نظر می‌رسد مهم‌ترین عامل، هم‌افزایی همه قسمت‌های شرکت و همدلی سرمایه‌های انسانی شرکت در تمام سطوح عملیاتی و مدیریتی و به‌خدمت گرفتن همه ظرفیت‌های فرآیندی شرکت در حمایت از خطوط تولید در راستای تحقق این دستاوردها بود.


سخن پایانی
موفقیت‌های گروه فولاد مبارکه در روند تولید و رکوردشکنی‌های جدید در سایه همکاری تمامی کارکنان شرکت فولاد مبارکه حاصل شده است. کارکنان فولاد مبارکه با ثبت رکوردهای جدید نشان دادند که می‌توان با افزایش بهره‌وری، حتی بدون سرمایه‌گذاری مضاعف، ظرفیت تولید را افزایش داد و کشور را از واردات محصولات بی‌نیاز کرد


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4m8q5b