سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
کد خبر: 7701
تاریخ انتشار: 1400/09/17 11:38

«فولاد» تامین‌کننده پایدار مواد اولیه صنایع

شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین فولادساز کشور نقشی اساسی در تامین نیاز کشور به فولاد و محصولات فولادی را برعهده دارد. این مجموعه تولیدکننده اصلی ورق فولادی در کشور است؛ بر همین اساس، از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده با واردات ورق و عرضه تلفیقی این محصول در بورس کالا، امکان بهبود در عملکرد زنجیره فولاد را فراهم کند.

 این مجموعه عظیم فولادی همچنان به دنبال آن است تا نیاز خود را در حوزه‌های مختلف براساس توانمندی تولیدکنندگان و پیمانکاران داخلی تامین کند. بر همین اساس نیز فراخوان بزرگی برای پیمانکاران و تامین‌کنندگان صادر کرده است.

عرضه تلفیقی فولاد مبارکه آغاز شد

با توجه به طرح‌های دولت سیزدهم برای تنظیم بازار فولاد، عرضه تلفیقی و تامین پایدار مواد اولیه صنایع کشور آغاز شده است. به گزارش ایراسین، مبارکه محمد تاجمیرریاحی، مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه با تاکید بر ضرورت تامین پایدار مواد اولیه صنایع کشور توسط فولاد مبارکه گفت: بر همین اساس، در ابتدای ماه جاری محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا عرضه و مورد استقبال متقاضیان قرار گرفت.

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (ایران‌متافو) با بیان اینکه نمایشگاه متافو امسال بهتر و پررنگ‌تر از سال‌های گذشته در حال برگزاری است، اظهار کرد: خوشبختانه گروه فولاد مبارکه هم به صورت منسجم‌تری در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و پذیرای مشتریان و تامین‌کنندگان خود است. وی با بیان اینکه فولاد مبارکه طی یک سال اخیر افتخارات جدیدی را به دست آورده است، افزود: از تولید تختال‌های API X۸۰ که به‌تازگی با موفقیت نورد شده تا تولید گریدهای خودرویی جدید امیدواریم بتوانیم این محصولات را به تولید انبوه برسانیم. مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه با تاکید بر ضرورت تامین پایدار مواد اولیه صنایع کشور توسط فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: با توجه به طرح‌های دولت سیزدهم، عرضه تلفیقی و تامین پایدار مواد اولیه صنایع کشور آغاز شده و در همین راستا، ابتدای ماه جاری محصولات فولاد مبارکه در بورس کشور عرضه و مورد استقبال متقاضیان واقع شده است. وی در پایان اذعان کرد: امیدواریم بتوانیم در ماه‌های آینده هم این روند را ادامه دهیم.

فراخوان بزرگ پیمانکاران و تامین‌کنندگان

هادی نباتی‌نژاد، مدیر روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (ایران‌متافو) اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه به منظور شناسایی و تکمیل بانک اطلاعاتی پیمانکاران و تامین‌کنندگان توانمند خود اقدام به برگزاری فراخوان عمومی در زمینه فعالیت‌های خدماتی کرده است. وی افزود: به همین منظور از پیمانکاران و تامین‌کنندگان توانمند در معیارهای نیروی انسانی، بازرگانی، مالی و فنی دعوت می‌شود از ۱۵ آذر تا ۱۵ دی‌‌ ۱۴۰۰ برای شرکت در این فراخوان اقدام و پرسشنامه خوداظهاری را در سامانه شرکت فولاد مبارکه ثبت و تکمیل کنند. مدیر روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه پیمانکاران متقاضی باید اطلاعات خود را در بخش اطلاعات عمومی پرسشنامه مربوطه بارگذاری کنند، اذعان کرد: اصلی‌ترین هدف از برگزاری این فراخوان ایجاد فرصت برابر و عادلانه‌ برای پیمانکارانی است که قرار است با فولاد مبارکه همکاری داشته تا رقابت بهتری میان آنها شکل گرفته و قیمت‌ خدمات‌شان نیز به قیمت اصلی نزدیک‌تر شود. نباتی‌نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه با برگزاری چنین فراخوان بزرگی، شرکت‌های بیشتری حضور پیدا خواهند کرد، سلامت برگزاری مناقصه‌ها نیز بیش از گذشته تضمین خواهد شد که در طبقه‌بندی و ایجاد توازن توانایی‌های فنی و حرفه ای پیمانکاران نیز موثر است. وی با بیان اینکه این فراخوان به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که تمامی تامین‌کنندگان کشور را شناسایی می‌کند، تصریح کرد: با انجام این فراخوان طبیعتا پروژه‌های فولاد مبارکه به سمت پیمانکاران سوق پیدا خواهد کرد و در این صورت، مشکل برخی از بنگاه‌های کوچک که ظرفیت کاری خود را کاهش داده یا به دلیل نداشتن کار، تعطیل یا نیمه‌تعطیل شده‌اند، برطرف خواهد شد. مدیر روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد: از طرف دیگر، به دلیل اینکه این فراخوان به صورت گسترده‌ای برگزار می‌شود، می‌تواند به الگوی مناسبی برای شناسایی پیمانکاران در دیگر صنایع بزرگ کشور به‌ویژه شرکت‌های بزرگ نفتی و معدنی تبدیل شود. وی با اشاره به تاثیر این فراخوان در اشتغالزایی و افزایش کار شرکت‌ها و پیمانکاران تاکید کرد: قطعا شرایط تولیدکنندگان ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی و کارکنان آنها با اجرای این فراخوان بهبود پیدا کرده و خون تازه‌ای در رگ‌های شرکت‌های توانمند تزریق خواهد شد. نباتی‌نژاد با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری این فراخوان، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخل کشور است، گفت: فولاد مبارکه درنظر دارد برای تامین کالاهای استراتژیک و خدمات خاص مورد نیاز خود، از ظرفیت مجموعه‌های داخل کشور بهره‌مند شود.

سخن پایانی 

شرکت فولاد مبارکه از شرکت‌های پیشرو ایرانی است که در زمینه تولید ورق‌های فولادی فعالیت‌ می‌کند. این شرکت با ماموریت ایفای نقش محوری در توسعه صنعتی، اقتصادی و اجتماعی کشور و ارتقای سطح فناوری صنعت فولاد، به‌عنوان سازمانی جهان‌تراز بیش از ۵۰ درصد از مصرف فولاد کشور را برای استفاده در صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی، صنایع فلزی سبک، صنایع فلزی سنگین و لوله‌های انتقال سیالات، صنایع بسته‌بندی، صنایع لوازم خانگی و الکتریکی و صنایع لوله و پروفیل تولید می‌کند. بر همین اساس، با هدف تامین پایدار مواد اولیه صنایع، عرضه تلفیقی ورق فولادی را برعهده گرفته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36zky2