جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 7961
تاریخ انتشار: 1400/09/20 23:30

فولاد امیر کبیر کاشان در بورس رکورد می زند

قنواتی: با تدابیری که مدیران شرکت فولاد امیرکبیر کاشان اندیشیده اند، در همین راستا تلاش شده است به آنچه که در بودجه شرکت اعلام و در سامانه کدال مطرح شده، برسیم. ما همانند همیشه آنچه را که بخواهیم به‌ آن می رسیم، تمام تلاش ما این است که علی‌رغم همه مشکلات موجود در کشور بزودی در تولید و همچنین سودآوری در بورس رکورد شکنی کنیم.

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان از زیرمجموعه های گروه فولاد مبارکه محسوب می شود و با هدف تولید ورق گالوانیزه، به عنوان اولین تولیدکننده ورق گرم گالوانیزه گرم ایران در سال ۱۳۷۹ تاسیس شد.خط گالوانیزه این شرکت با ظرفیت اسمی ۱۰۰ هزار تن در سال برای ضخامت‌هایی در محدوده ۰.۲۵ تا ۱.۲۵ میلیمتر و عرض ۶۰۰ الی ۱۲۵۰ میلیمتر طراحی شده است. ظرفیت موجود این خط تولید در حال حاضر بالغ بر ۱۳۰ هزار تن در سال است.

این شرکت به عنوان یکی از شرکت های پیشروی ایرانی، گام های بزرگی برای توسعه و بهبود عملکرد برداشته است. در همین راستا ما گفتگویی داشتیم با رییس هیئت مدیره فولاد امیر کبیر کاشان، برای خواندن مشروح این خبر با ما همراه باشید:

خاص همچون فولاد امیر کبیر کاشان

عزیز قنواتی رئیس هیئت مدیره فولاد امیرکبیر کاشان در گفتگو با خبرنگار گسترش نیوز اظهار کرد: هر صنعتی برای بقا نیاز به توسعه دارد. فولاد امیرکبیر به عنوان اولین تولید کننده ورق گالوانیزه در ایران و به عنوان یک برند خاص شناخته می شود و این برند خاص به راحتی بدست نیامده است. برای دستیابی به این موفقیت، تلاش های بسیار زیادی شده است. چه در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری و چه تفکر سیستمی و آموزشی کلیه راهکارها و پارامترهای داخلی و خارجی سبب شده که برندی همچون فولاد امیر کبیر کاشان به وجود بیاید.

وی افزود: محصولات ما در فولاد امیرکبیر کاشان هیچگاه روی زمین نمی ماند و همواره به فروش می رود. در بورس هم تنها شرکتی هستیم که هرچه عرضه کردیم به فروش رفت. برای آنکه سهم‌مان در بازار حفظ شود، یک طرح توسعه ای را مدنظر گرفتیم. این طرح در دو فاز است. فاز اول نبرد سرد است که در حدود ۳۰۰ هزار تن است. فاز دوم نیز گالوانیزه و ورق رنگی است. فاز اول در حال نهایی شدن در انتخاب پیمانکار است و انشاالله به زودی قرارداد اولیه منعقد می شود و شروع به کار خواهیم کرد. ما برای اینکه شرایط تحریم بر روی ما اثرگذار نباشد‌، قصد داریم با یک برند اروپایی قراردادی منعقد کنیم و به زودی وارد فاز اجرایی طرح مذکور می شویم.

قنواتی در مورد بومی سازی و مسئولیت های اجتماعی شرکت اظهار کرد: ما با افتخار اعلام می کنیم که صد در صد نیازمان به تکنولوژی و قطعات بومی سازی است. ضمن اینکه ما در راستای تفکر سهام دار عمده شرکت که فولاد مبارکه است با تمام توان تلاش کرده ایم که در حوزه مسئولیت اجتماعی بخصوص در زمان هجوم کرونا در حد خوب و عالی عمل کنیم.

فولاد امیر کبیر پیشرو در بهینه سازی مصرف انرژی

رئیس هیئت مدیره فولاد امیرکبیر کاشان در مورد طرح های بهینه سازی شرکت در مصرف انرژی اظهار کرد: چرخ صنعت فولاد با انرژی می چرخد. در این میان برخی تنها با برق، برخی با گاز و برخی با آب،برق و گاز کار می کنند. این خصوصیت صنعت فولاد است. در همین زمینه فولادسازان تلاش می کنند انرژی را در حد امکان و استاندارهای جهانی کاهش دهند. در همین راستا برخی سرمایه گذاری های کلان انجام دادند و تلاش کردند که در حوزه انرژی مصرف را کاهش دهند. فولاد امیر کبیر هم در تلاشی مثال زدنی جز شرکت های موفق در بهبود عملکرد در کاهش مصرف انرژی است. به همین علت دوسال پیاپی به عنوان واحد نمونه استاندارد کشوری و همچنین به عنوان صنعت سبز کشور معرفی شدیم.

ناگفته نماند تفکر سهامداری ما که فولاد مبارکه است در کسب این افتخارات سهم بسزایی داشته است. شرکت فولاد امیر کبیر در زمینه انرژی بسیار خوب عمل کرده و با تمام تلاش سعی می کند که از حد مصرف انرژی در سطح جهانی و داخلی بازهم پایین تر بیاید.

دو کار بزرگ در فولاد امیر کبیر کاشان

وی در مورد روند سودآوری شرکت در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: با تدابیری که مدیران شرکت فولاد امیرکبیر کاشان اندیشیده اند، در همین راستا تلاش شده است به آنچه که در بودجه شرکت اعلام و در سامانه کدال مطرح شده، برسیم. ما همانند همیشه آنچه را که بخواهیم به‌ آن می رسیم، تمام تلاش ما این است که علی‌رغم همه مشکلات موجود در کشور بزودی از نظر تولید و همچنین سودآوری در بورس رکورد خواهیم زد.

قنواتی در ادامه با اشاره به واحد گمرک و جابجایی ریلی محصولات فولاد امیرکبیر کاشان و پیوستن آن به شبکه ریلی کشور اظهار کرد: ما اکنون دو کار بزرگ در فولاد امیر کبیر کاشان انجام داده ایم، اولین کار، ایجاد یک جاده اختصاصی ریلی است، اکنن ما عمده محصولاتمان با ریل جابجا می شود. دومین کار نیز ایجاد گمرک اختصاصی است که برای طرح توسعه ای ما بسیار کاربردی خواهد بود زیرا که کالا و قطعات وارد این گمرک می شود که هم در هزینه و هم در تسریع امور می تواند تاثیرگذار باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4mydb4