پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
کد خبر: 7481
تاریخ انتشار: 1400/09/15 12:01

«فولاد» از تهدید، فرصت می‌سازد

توسعه کمی، کیفی و متوازن، حاکمیت نگاه تحول‌گرا و توسعه‌محور در جای‌جای شرکت، الگو بودن و پیشران بودن در صنعت در راستای رشد اقتصادی کشور ازجمله مهم‌ترین اهداف فولاد مبارکه است.

 برای تحقق این اهداف نگاهی جهان‌تراز ضروری است. در همین حال باید خاطرنشان کرد شرکت فولاد مبارکه برای شفافیت اذهان عمومی اهمیت ویژه‌ای قائل است. بر همین اساس نیز در صدد افزایش روشن‌گری در فضای رسانه و اطلاع‌رسانی برای فراهم‌سازی شرایط توسعه کیفی است. این شرکت همچنین برای بکارگیری گفتمان منطقی و مبتنی‌بر دانش، تلاش می‌کند چراکه موضوعات مرتبط با فضای رسانه و اطلاع‌رسانی نیازمند تبیین علمی است.

ضرورت تغییر فرهنگ مصرف انرژی

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه اصلی‌ترین عامل تحقق تحول در هر سازمان، پیشران بودن آن سازمان است، افزود: سرمایه‌های انسانی رکن اصلی هر سازمان است و مدیریت سرمایه‌های انسانی به معنای مدیریت اذهان و یکپارچه‌سازی دغدغه‌های مدیران و کارکنان آن سازمان است؛ ذهنیت و طرز تفکر کارکنان هر سازمان نتیجه مستقیمی بر آینده کسب‌وکار آن سازمان خواهد داشت و به عبارت دیگر آنچه امروز در ذهن کارکنان کاشته می‌شود، همان چیزی خواهد بود که فردا از آن برداشت خواهد شد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی و همگرایی میان مدیران و کارکنان خاطرنشان کرد: شرط تحقق اهداف در شرکت فولاد مبارکه همراهی در راستای پیشبرد فعالیت‌ها است به ‌طوری ‌که باوجود فشارها به صنعت، می‌توانیم تهدیدها را به فرصت‌هایی طلایی مبدل کنیم. وی با بیان اینکه مشکل انرژی برای همه در کشور وجود دارد، اذعان کرد: کدام‌یک از بخش‌های صنعتی و اقتصادی کشور بهتر از فولاد مبارکه می‌تواند در رفع مشکل انرژی پیشرو باشد؟ اگر امروز درک صحیحی از مسائل داشته باشیم و برای رفع موانع درست تصمیم بگیریم قطعا می‌توانیم بر مشکلات فائق بیاییم. طیب‌نیا با تاکید بر ضرورت تغییر فرهنگ مصرف انرژی و برنامه‌ریزی برای آن تصریح کرد: گفتمان صرفه‌جویی در مصرف انرژی را باید ابتدا در شرکت فولاد مبارکه و سپس در جامعه تسری داد که در همین راستا نیز در حال انجام عملیات گسترده‌ای در حوزه صرفه‌جویی در مصرف انرژی هستیم. وی ادامه داد: هنوز فرصت‌های بسیار زیادی در بالادست برای ما وجود دارد که شاید تا چند سال دیگر همین فرصت‌ها وجود نداشته باشند که لازم است تا در این باره سرعت خود را افزایش داده و نفوذمان را در حوزه پایین‌دست گسترش دهیم. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های انتقال انرژی اضافه کرد: تغییر و چابک‌سازی برنامه‌های تولید متناسب با شرایط موجود، امری قابل‌اجرا و شدنی است؛ در بحث زیرساخت‌ها نیز معاونت‌های مختلف باید برنامه داشته باشند و در موضوعات مختلف کمیته‌های عملیاتی تشکیل دهند. وی با اشاره به اهمیت حمل‌ونقل مواد اولیه و محصولات در شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد: امکان افزایش ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل مواد اولیه برای فولاد مبارکه وجود دارد و این امر باید هرچه سریع‌تر تحقق پیدا کند؛ همچنین برای تامین منابع انرژی، به‌ویژه آب باید سرمایه‌گذاری‌های بیشتری صورت گیرد. طیب‌نیا با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های ایمنی در خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: ایمنی در صنعت از اهمیت زیادی برخوردار است و ضرورت دارد در زمینه ارتقای سطح ایمنی در فولاد مبارکه برنامه‌ریزی مدونی شود؛ همچنین سرمایه‌گذاری‌ها و بهره‌برداری‌ها در این شرکت باید به سمت ارتقای کیفیت سوق پیدا کنند. وی با تاکید بر ضرورت ارائه پیشنهاد‌ها برای رفع چالش‌های فولاد مبارکه ابراز کرد: در کنار ارائه گزارش‌های عملکرد معاونت‌های مختلف، نیازمند پیشنهاد‌ها برای رفع چالش‌ها و بهبود فرآیندها هستیم. برای تامین انرژی موردنیاز فولاد مبارکه راهکارهایی وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های منظم می‌توان آنها را به کار گرفت.

تولید محصولات کیفی با ارزش افزوده بالاتر

عباس اکبری‌محمدی، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: وضعیت ایمنی فولاد مبارکه نسبت به سال‌های گذشته روند رو به‌ رشدی داشته و امیدوارم آمار حوادث کاری همواره در پایین‌ترین سطح ممکن قرار داشته باشد. وی با بیان اینکه تولید ۸ ماه اخیر فولاد مبارکه روند رو به ‌رشدی داشته است، افزود: برنامه تولید در نواحی نورد سرد و نورد گرم فولاد مبارکه بیش از برنامه پیش‌بینی‌شده محقق شده است و خوشبختانه طی ماه‌های اخیر ۸ محصول جدید در این شرکت طراحی و تولیدشده که آخرین محصول گرید APIX۸۰ موردنیاز صنایع نفت و گاز بوده و در روزهای اخیر در شرکت فولاد اکسین با موفقیت نورد شده و مورد آزمایش قرار گرفته که نتایج آن نیز مثبت بوده است. 

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه نتایج پروژه‌های مرتبط با آب و پساب در این شرکت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سهم استفاده فولاد مبارکه از پساب شهرهای اطراف نسبت به میزان مصرف این شرکت از آب تازه بسیار بیشتر است و این نشان‌ می‌دهد برای مصرف آب برنامه‌ریزی وجود دارد. وی عنوان کرد: میزان مصرف آب فولاد مبارکه نسبت به تولید و ارزش‌افزوده‌ای که برای کشور دارد، میزان بسیار ناچیز است چراکه این شرکت توانسته نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد از مصرف آب خود را کاهش دهد؛ توسعه پروژه‌های کاهش مصرف آب در فولاد مبارکه، این شرکت را از نظر استراتژیک مستقل خواهد کرد.

 اکبری با بیان اینکه محدودیت انرژی ضربات زیادی را به تولید در کشور وارد کرده است، ابراز کرد: میزان تولید از دست ‌رفته فولاد مبارکه به دلیل محدودیت برق در سال جاری به میزان ۱۳۵ هزار تن گندله آهن، ۵۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۲۵۰ هزار تن تختال بوده است.

سخن پایانی

شرکت فولاد مبارکه طی سال‌های گذشته همواره تلاش کرده تا در صدر بهترین‌های تولید باشد و در همین حال هر تهدید را به فرصتی درخشان برای تولید بدل کند. در همین راستا از ظرفیت‌های جذب نخبگان علمی و فنی به شرکت فولاد مبارکه استفاده می‌کند. افزایش اشتیاق شغلی و امکان ارتقای شغلی برای کارکنان، فراهم‌سازی زمینه‌های عادلانه پیشرفت شغلی، ارتقای سطح دانش کارکنان و پیمانکاران بسیار مهم است. این شرکت برای آنکه در رده صنایع پیشرو قرار گیرد باید برای ارتقای سطح دانش سرمایه‌های انسانی خود برنامه داشته باشد چراکه آموزش جزو اولویت‌های فولاد مبارکه به شمار می‌رود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gry52