سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
کد خبر: 9273
تاریخ انتشار: 1400/10/06 18:49

فوری/ مدارس اصفهان تعطیل شد + جزییات

اصفهان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از تعطیلی فعالیت آموزشی حضوری در کلیه مقاطع و سطوح آموزشی اعم از دولتی و غیردولتی، مدارس استثنایی، مهدکودک ها و آموزشگاه های زبان و علمی آزاد در روز سه‌شنبه در شهرهای اصفهان، شاهین شهر، خمینی شهر، دولت آباد، زرین شهر، مبارکه، فولاد شهر، فلاورجان، کاشان، آران و بیدگل و نجف‌آباد خبر داد.

ایرج حشمتی با اشاره به اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های به عمل آمده از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر استمرار شرایط پایداری هوا در منطقه،  نهمین جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا بعد از ظهر امروز (دوشنبه_۶دی ماه) به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و با حضور کلیه اعضاء تشکیل شد و پس از ارائه گزارش‌های لازم توسط دستگاه‌های متولی، تصمیاتی برای اعمال در روز سه‌شنبه هفتم دی ماه گرفته شد.

دبیر کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای  اصفهان از تعطیلی فعالیت آموزشی حضوری در کلیه مقاطع و سطوح آموزشی اعم از دولتی و غیردولتی، مدارس استثنایی، مهدکودک ها و آموزشگاه‌های زبان و علمی آزاد در روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: این فعالیت‌های آموزشی در شهرهای اصفهان، شاهین شهر، خمینی شهر، دولت آباد، زرین شهر، مبارکه، فولاد شهر، فلاورجان، کاشان، آران و بیدگل و نجف‌آباد با پیگیری اداره کل آموزش و پرورش استان به صورت غیرحضوری خواهد بود.

وی از اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل از ساعت ۶  تا ۲۲ خبر داد و افزود: برخورد با انواع وسایل نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی خودرو در شهر اصفهان با پیگیری راهور شهرستان و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تشدید می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همچنین از تعطیلی کامل واحدهای سنگ شکن و سنگ کوبی پیرامون شهر اصفهان با پیگیری سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبر داد.

وی با اشاره به ممنوعیت انواع فعالیت های ورزشی در فضای باز پارک‌ها، بوستان‌ها و ایستگاه های ورزشی با پیگیری اداره کل ورزش و جوانان استان اشاره کرد و افزود:

فعالیت‌های عمرانی همراه با آلودگی نظیر خاکبرداری و خاکریزی در شهر اصفهان در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان با پیگیری شهرداری اصفهان متوقف می‌شود.

حشمتی با تاکید بر جلوگیری از فعالیت‌های منجر به آلودگی و تشدید آن توسط شهرداری‌های شهرهای اقماری اصفهان، گفت: به شهروندان در شهر اصفهان و سایر شهرها و مراکز پرجمعیت و صنعتی استان توصیه اکید می‌شود با مصرف بهینه گاز طبیعی برای گرمایش، از افزایش الاینده ها جلوگیری کنند و گروه‌های آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی، عروقی، تنفسی نیز از ترددهای غیر ضرور در فضای باز و معابر شلوغ  خودداری کنند.

 

منبع: ایرنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36ab94