جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 15803
تاریخ انتشار: 1401/02/18 02:49

فملی با همت کارگران خوش درخشید

آمار خیره‌کننده‌ای که در زمینه تولید کاتد، کنسانتره مس، اسیدسولفوریک و فروش و صادرات محصولات مس در نخستین ماه امسال به‌دست آمده، بدون‌شک حاصل تلاش کارگران شرکت ملی مس است. به‌گزارش مس‌پرس، علی رستمی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر از زحمات کارگران پرتلاش خانواده بزرگ شرکت مس قدردانی کرد.

وی همچنین با تبریک این روز به کارگران بازنشسته شرکت مس گفت: نباید تلاش کارگرانی را که پیش از این در این عرصه فعالیت داشتند، فراموش کنیم؛ به‌طور قطع نقطه‌ای که در حال ‌حاضر در آن ایستاده‌ایم، حاصل زحمات آنهاست.

مدیرعامل شرکت مس با بیان اینکه «افتخار می‌کنیم کارگر هستیم»، گفت: هر ساله در جبهه تولید و اقتصاد کارنامه‌های درخشانی با دستان توانای شما سختکوشان رقم خورده است. از همه کارگران، پرسنل و مدیران خدوم و خستگی‌ناپذیر شرکت مس به‌طورویژه تشکر می‌کنم و دست تک‌تک شما را که طی این مدت محکم پای خط تولید ایستاده‌اید، می‌بوسم، چرا که باوجود برخی مشکلات، سختی کار را تحمل کردید تا چراغ این صنعت پرافتخار روشن بماند. رستمی همچنین بر ضرورت رعایت ایمنی و بهداشت پرسنل و کارگران تاکید کرد و افزود: نباید از این مهم غافل شویم و باید حفظ ایمنی و سلامت کارگران را در اولویت قرار دهیم. وی خطاب به کارگران شرکت مس گفت: در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد بیش از ۲۴۰ درصدی صادرات و رشد بیش از ۱۰۰ درصدی فروش بودیم که دستاورد ثمره تلاش و زحمت شما عزیزان و تک‌تک مدیران این مجموعه است. همه باید مصمم‌تر از قبل برای تولید بیشتر و افزایش کارآیی‌ها به بهترین وجه تلاش کنیم. مدیرعامل شرکت مس بااشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» گفت: به کمک خداوند متعال و با همت جهادگران عرصه تولید ان‌شاءالله در ماه‌های آینده نتایج خوبی را رقم خواهیم زد تا در عمل نشان دهیم که به منویات و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب لبیک گفتیم تا موجبات رضایتمندی ایشان را فراهم سازیم. مدیرعامل شرکت مس با بیان اینکه هیچ مانعی را برای پیشبرد طرح‌های توسعه و افزایش تولید نمی‌پذیرم، گفت: با تلاش مضاعف باید عقب‌افتادگی تاریخی شرکت مس را جبران کرده و به پیشرفت پروژه‌های توسعه‌ای سرعت بخشیم.

رستمی افزود: تلاش خواهیم کرد ظرف ۳ تا ۴ سال آینده، شرکت مس را به یاری و همراهی شما کارگران و کارمندان تلاشگر صنعت مس به نقطه و جایگاه اصلی‌اش در حوزه تولید مس دنیا برسانیم.

وی با ابراز امیدواری از حرکت شرکت مس به‌سمت گسترش صنایع پایین‌دستی گفت: پروژه مفتول‌سازی آغاز شده و در زمینه صنایع های‌تک نیز انجام مطالعاتی دقیق‌تر آغاز شده تا بیش از گذشته چرخه فروش محصولات مس در صنایع پایین‌دستی انجام گیرد.

رستمی بااشاره به اینکه شرکت مس با بیش از ۱۷ میلیارد تن ماده معدنی دارای رتبه هفتم در دنیاست، تصریح کرد: باید هرچه سریع‌تر بتوانیم تولید را به رتبه هفتم دنیا افزایش دهیم.

براساس این گزارش، مدیران مجتمع‌های سه‌گانه شرکت مس و محراب احمدیان به‌عنوان «دبیر کارگروه انتخاب کارگران نمونه» نیز در این جلسه ضمن تبریک روز کارگر و تشکر از تلاش و زحمات شبانه‌روزی کارگران ابراز امیدواری کردند تا در آینده بتوانند با تلاش بیشتر در کنار یکدیگر تولید را به جایگاه بهتری برسانند.

براساس این گزارش، مراسم تجلیل از ۵۵ کارگر نمونه مجتمع‌های مس سرچشمه، مس شهر بابک و مس سونگون با اهدای لوح تقدیر و هدایا برگزار شد و از آنها تقدیر به‌عمل آمد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/488l7m