پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 2919
تاریخ انتشار: 1400/07/17 15:01

فعالیت‌های مهم شرکت ایریتک در فولاد مبارکه

مدیر پروژه‌های ایریتک در شرکت فولاد مبارکه با بیان این که تکیه بر تخصص داخلی، راه گذر از تحریم‌هاست، گفت: با تکیه بر توان متخصصان داخلی و دانش بومی‌سازی بر بخش اعظمی از چالش‌های تحریم فائق شدیم.

سعید عبیری، مدیر پروژه‌های ایریتک در شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: شرکت ایریتک در سال ۱۳۵۴ برای انتقال فولاد به کشور با مشارکت شرکت ایتالیایی(Italiampianti) تشکیل شد و پس از راه‌اندازی شرکت فولاد مبارکه در سال ۱۳۷۱، در ابرپروژه‌های مهم فولادسازی این شرکت نقش داشت.

وی افزود: پروژه‌های احیامستقیم، فولادسازی، نورد گرم و نورد سرد از اهم فعالیت‌های شرکت ایریتک در فولاد مبارکه است و این شرکت به عنوان پیمانکار جی.سی(GC)، ام.پی.سی(MPC)و ام.سی(management contract) شناخته شده و پروژه‌های فولادی را اجرا می‌کند که عمده آن در شرکت فولاد مبارکه به بهره‌برداری رسیده است.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ایریتک در اصفهان خاطرنشان کرد: از آن‌جایی که شرکت ایریتک به عنوان پیمانکار جی.سی(GC) در بخش ذوب، ریخته‌گری و معدن فعالیت می‌کند، ساخت پلنت و طرح توسعه گروه فولاد مبارکه را برعهده دارد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین چالش شرکت مهندسی ایریتک، تأمین سرمایه‌گذاری خارجی(فاینانس) است و همچنین «تکنولوژی» یکی از چالش‌های پیش روست که بخشی از این مشکلات نیز به علت تحریم‌هاست، البته ما توانستیم با تکیه بر توان متخصصان داخلی و دانش بومی‌سازی بر بخش اعظمی از این چالش‌ها فائق آییم.

عبیری در پایان اذعان داشت: «تهدید» تحریم به «فرصت» را در ساخت مگامدول احیا مستقیم شهید خرازی شرکت فولاد مبارکه با تکیه بر بومی‌سازی به منصه ظهور رساندیم؛ اگرچه تحریم‌ها روند تولید را کاهش داده اما باعث شده تا به دانش داخلی متخصصان تکیه کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4vd564