چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
کد خبر: 17323
تاریخ انتشار: 1401/03/17 09:14

فشار مضاعف نهادهای نظارتی آمریکا به بازار ارزهای دیجیتال

موضوع کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال به یکی از خبرهای مهم بازار مالی جهان تبدیل شده است و حالا این کلاهبرداری‌ها ابعاد تازه‌ای پیدا کرده و همین عامل سبب فشار مضاعف نهادهای نظارتی ایالات متحده بر این بازار شده است.

به گزارش همت خبر، موضوع کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال به یکی از خبرهای مهم بازار مالی جهان تبدیل شده است و حالا این کلاهبرداری‌ها ابعاد تازه‌ای پیدا کرده تا جاییکه دامنه آن به بعضی از شرکت‌های اقتصادی و پولی هم کشیده شده است.

MCC یکی از این شرکت‌هاست که حالا متهم به کلاهبرداری در حوزه ماینینگ است. وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای اتهاماتی علیه مدیرعامل این شرکت ماینینگ که ادعا می‌شود یک کلاهبرداری سرمایه‌گذاری جهانی را اداره می‌کرده است، اعلام کرد.

طبق این بیانیه، لوئیز کاپوچی جونیور؛ مدیر اجرایی و موسس MCC، به سرمایه‌گذاران خود درباره قابلیت‌های ماینینگ این شرکت ارز دیجیتال و عملکرد توکن‌های آنان دروغ گفته بود و ۶۲ میلیون دلار سرمایه کاربران این بازار را دزدیده و در کیف‌های پول کنترل شده به حساب خود انتقال داده بود. اگر این اتهام اثبات شود به احتمال زیاد این شخص از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا محکوم و با حبس حداکثر ۴۵ سال روبرو خواهد شد. موج بلند سرقت و کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال به جایی رسیده که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا که مسئولیت نظارتی دارد، قصد دارد برای مقابله با این موج یک واحد سایبری و دارایی‌های ارز دیجیتال متشکل از ۵۰ کارمند ایجاد کند. این نهاد نظارتی پیشتر اعلام کرده بود قصد دارد تیمی ۲۰ نفره از متخصصان برای مقابله با سرقت و کلاهبرداری در بازار کریپتو تشکیل دهد.

در این بین، گری گنسلر؛ رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد در آینده‌ای نزدیک تعداد کارمندان این نهاد را دو برابر خواهد کرد. این سختگیری‌های نهادهای نظارتی ایالات متحده آمریکا سبب شد که موجی از نگرانی در بین فعالان این بازار ایجاد شود و آنها به دنبال تلطیف فضا حتی دست به دامن کریستن گیلیبرند، یکی از سناتورهای نیویورک شدند تا با بازنویسی قانون ارزهای دیجیتال، تا حد از فشار نهادهای نظارتی بر این بازار بکاهد.

 
منبع: همت خبر

کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3z9p96