سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
کد خبر: 19250
تاریخ انتشار: 1401/06/05 01:40

علت صدای فرمان هنگام چرخاندن و راه حل آن

اگر صاحب یک خودرو سواری باشید، حتما این تجربه را داشته‌اید که هنگام چرخاندن فرمان صدای غیر طبیعی بشونید.‌ طبیعی است که هر خودرو یا وسیله سواری از اجزا و قطعاتی تشکیل شده که در اثر مصرف و استهلاک آسیب دیده یا عمر مصرفی آن به پایان می‌رسد.

 

علت صدای فرمان هنگام چرخاندن و راه حل آن

 

وجود هر مشکل در سیستم خودرو، خود را با یک صدا یا واکنش خاصی نشان می‌دهد. سیستم فرمان نیز از این قاعده مستثنا نیست. صدایی که هنگام چرخاندن فرمان می‌شوید، در واقع زنگ هشداری برای چک کردن سیستم فرمان است. اگر با سیستم فرمان ریو آشنا شوید، خواهید دانست که تعویض کدام یک از لوازم یدکی ریو در این بخش می‌تواند مشکل صدای فرمان را برطرف سازد. از طرفی در نظر داشته باشید که کیفیت لوازم یدکی ریو یا هر خودروی دیگر سهم بزرگی در طول عمر استفاده از دستگاه دارد. در ادامه به بررسی این معضل می‌پردازیم.

علت صدای چرخاندن فرمان

 

سیستم فرمان خودرو و مشکلات رایج در آن

قبل از این که راجع به صدای فرمان خودرو ریو هنگام چرخاندن و لوازم یدکی ریو مرتبط با سیستم فرمان صحبت کنیم، بهتر است به صورت عمومی این مشکل را در انواع خودروها بررسی کنیم چون این روزها اکثر خودروها دارای سیستم فرمان مشابه که همان سیستم هیدرولیک است، می‌باشند. وقتی از صدای فرمان هنگام چرخاندن صحبت می‌کنیم، هدف صرفا چرخاندن فرمان در پیچ‌های تند یا میدان‌ها نیست. ممکن است این صدا در حالت معمول هنگام حرکت در خیابان و چرخش نرم فرمان به چپ و راست نیز شنیده شود.‌ این صدا شبیه به تق تق کردن یا جیر جیر کردن است. برای پیدا کردن مشکل فرمان باید با سیستم هیدرولیک فرمان و قطعات هیدرولیکی آن آشنا شوید. سیستم هیدولیک فرمان از قطعاتی همچون تسمه، مخزن، شیر، جک، پمپ، شیلنگ‌ها و لوله‌های رفت و برگشت روغن تشکیل شده است. برای داشتن اطلاعات بیشتر از این قطعات عبارت " فرمان خودرو یدکی نما " را در گوگل جستجو کنید و وارد سایت شوید . 

دلایل صدای چرخاندن فرمان 

از دلایل شنیده شدن صدا هنگام چرخاندن فرمان می‌توان به ایراد در پمپ، فولی تسمه روی میل لنگ، سایز نامناسب تسمه یا نیاز آن به رگلاژ، سطح پایین روغن و موارد بسیار دیگر اشاره کرد. این نکته را در نظر داشته باشید، برای پیدا کردن علت صدای فرمان هنگام چرخاندن در خودروهای مختلف، فاکتورهای مشابهی بررسی می‌شوند، چون از دو دهه قبل تمام خودروها با سیستم فرمان هیدرولیک تولید می‌شوند اما این بدان معنی نیست که می‌توانید از لوازم یدکی ریو برای هر خودرویی استفاده کنید. در اکثر مواقع صدایی که از چرخش فرمان در خودروی در حال حرکت می‌شنوید، به دلیل مشکل در تسمه است. موتور خودرو چند تسمه چرخان دارد. این تسمه‌ها با سرعت به دور قرقره‌هایی می‌چرخند. به همین خاطر در طی زمان کشیده شده یا ترک می‌خورند. زمانی که تسمه‌ها به مشکل بخورند، فرمان حین چرخاندن صدا می‌دهد.

از دیگر دلایل صدای تق تق فرمان می‌توان به مشکل در پلوس و سیبک اشاره کرد. شاید مشکل از خود سیستم فرمان نبوده و به سیستم ترمز، لق بودن چرخ‌ها، موتور خودرو و غیره مرتبط باشد. از این رو ماشین باید به صورت کامل چکاپ شود‌. تمام شدن روغن هیدرولیک نیز جزو شایع ترین  دلایل بروز صدا در فرمان است. در این مواقع فرمان هنگام دور زدن سفت می‌شود. اگر ضربه گیرهای ماشین و بازوها فرسوده باشند، هنگام چرخش فرمان سر و صدا ایجاد می‌کنند. اگر مشکل از این قسمت باشد، صدای فرمان هنگام دور زدن در مسیر ناهموار و پیچ‌های تند بیشتر می‌شود. گذشته از تمام مشکلات فنی استفاده از لوازم یدکی تقلبی و بی کیفیت می‌تواند بر این مشکل در خودرو بیافزاید. از آنجا که تشخیص اصل بودن قطعات یدکی سخت و البته غیر ممکن به نظر می‌رسد، توصیه می‌شود که در خرید لوازم یدکی ریو یک مجموعه معتبر را برای خرید انتخاب کنید. 

علت صدای فرمان هنگام چرخاندن و راه حل  آن

 

اهمیت استفاده از لوازم یدکی ریو اورجینال


در بررسی تخصصی سیستم فرمان ریو به شناخت مشخصات فنی و لوازم یدکی ریو نیاز داریم. ریو از خودروهای محبوب شهری است که در کنار طراحی ظاهری زیبا دارای سیستم‌های فنی با قدرت مناسبی است. ریو یک خودرو کم استهلاک است و به همین دلیل طول عمر قطعات یدکی خودرو ریو بالا است.‌ فاکتورهای فنی این خودرو و همچنین استفاده از قطعات باکیفیت در ساخت و مونتاژ خودرو ریو سبب شده هزینه نگهداری آن پایین باشد. یکی از دلایل محبوبیت این ماشین همین مورد است. ضمن این که قطعات یدکی ریو همیشه در دسترس بوده و پروسه تعمیر و تعویض لوازم یدکی آن به راحتی انجام می‌شود.  خودرو ریو در آخرین نسخه مونتاژ خود در مدل‌های مختلفی عرضه شد. در این راستا قطعات یدکی آن در هر مدل متفاوت است. بنابراین در تعویض لوازم یدکی ریو و تعمیر آن باید به نوع قطعه متناسب با مدل ماشین دقت کنید.

در پاراگراف‌های قبل به تأثیر اصل بودن و کیفیت قطعات یدکی در خودروها اشاره کردیم. به عنوان مثال اگر لوازم یدکی پژو ۲۰۶ بی کیفیت و تقلبی باشد، بروز مشکل در این خودرو و تعویض  قطعات یدکی ۲۰۶ تقلبی مشکلات بیشتری به بار می‌آورد. تصور کنید شیلنگ فشار قوی سیستم هیدولیک در ۲۰۶ مشکل داشته باشد. اگر این نمونه از لوازم  پژو ۲۰۶ تقلبی باشد، احتمال نشتی در آن افزایش می‌یابد و از آنجا که این شیلنگ از کنار اگزوز رد می‌شود، سبب آتش گرفتن موتور و در نهایت کل ماشین می‌گردد. اهمیت استفاده از لوازم یدکی ریو ، پژو۲۰۶ یا هر مدل خودرو زمانی روشن می‌شود که علاوه بر بروز مشکل در عملکرد خودرو احتمال خطرات جبران ناپذیر نیز افزایش می‌یابد. به همین خاطر باید لوازم یدکی خودرو را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید.

لوازم یدکی خودرو

 

لوازم یدکی ریو را از کجا بخریم؟


همانطور که پیش‌تر گفتیم، به همان اندازه که عیب یابی مشکل سیستم فرمان یا هر بخش از خودرو جهت رفع و تعمیر آن اهمیت دارد، تهیه لوازم یدکی خودرو اورجینال خودرو نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و نقش بسیار چشمگیری در افزایش راندمان خودرو دارد. علاوه بر کیفیت لوازم یدکی خودرو، قیمت آن نیز فاکتور مهمی در خرید است. شما می‌توانید در سایت یدکی نما انواع قطعات یدکی خودرو را به همراه قیمتی که فروشندگان آن عرضه می‌کنند، مشاهده و مقایسه کرده و لوازم اورجینال خودرو را با بهترین قیمت رقابتی خرید کنید. یدکی نما خود یک فروشگاه اینترنتی نیست بلکه واسطه‌ای است که بین تأمین کنندگان و خریداران لوازم یدکی خودرو ارتباط برقرار می‌کند‌. طبقه بندی مرتب قطعات یدکی انواع خودرو در سایت یدکی نما  این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی لوازم یدکی ریو را پیدا کرده و خرید کنید.

http://yadakinama.com  یدکی نما


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27qa6d