جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 1115
تاریخ انتشار: 1400/06/12 10:36

عقب نشینی قیمت سکه در بازار

بررسی بازار طلا و سکه در هفته دوم شهریور نشان می‌دهد که قیمت سکه و طلا در بازار تخت تاثیر نرخ ارز روند نزولی داشته و دوباره به کانال ۱۱ میلیون تومان بازگشته است.

قیمت سکه در نخستین روز هفته (۶ شهریورماه) ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود که از همان روز ریزش بهای سکه شروع شد و اواسط هفته دوباره به محدوده قیمتی ۱۱ میلیون تومان بازگشت. 

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درخصوص وضعیت بازار سکه و طلا در هفته دوم شهریورماه گفت: کاهش قیمت سکه به دلیل کاهش قیمت یک هزار تومانی ارز بود. 

محمد کشتی آرای اظهارداشت: قیمت دلار در ابتدای هفته ۲۸ هزارتومان بود اما با دستور رییس جمهوری مبنی بر کنترل بازار ارز شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم و نرخ دلار به ۲۶ و ۲۷ هزارتومان رسید. 

وی ادامه داد : البته در این بین قیمت انس جهانی طلا نیز سه دلار نوسان داشت و در محدوده ۱۸۱۷ تا ۱۸۱۴ در نوسان بود، اما این امر تاثیری بر قیمت سکه و طلا و در کشور نداشت. 

کشتی آرای بیان کرد: بازار سکه و طلا با رکود فصلی مواجه بوده و داد و ستدها کاهش یافته است و معاملات بازار با توجه به قیمت ارز انجام می‌شود. 

وی درباره پیش‌بینی قیمت سکه و طلا در هفته آینده گفت: فعلا قابل پیش‌بینی نیست و هنوز شاخص‌های اقتصادی که بر انس جهانی طلا تاثیر می‌گذارد اعلام نشده و نمی‌توان گفت وضعیت بازار طی هفته آینده چگونه خواهد بود. 

به گفته نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در حال حاضر بازار سکه و طلا در کشور بیشتر تحت تأثیر قیمت ارز و نوسانات نرخ آن است. 

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز (پنجشنبه، ۱۱ شهریورماه) در بازار تهران به رقم ۱۲ میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید.  سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۶۲ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز پنج میلیون و ۳۴ هزار تومان شد.

همچنین هر انس جهانی طلا نیز امروز یک هزار و ۸۱۵ دلار و ۳۹ سنت قیمت خورد.

نرخ دلار در صرافی‌های بانکی که تا ۲۷ هزار تومان بالا رفته بود،  روز پنجشنبه با ۱۱ تومان کاهش در مقایسه با روز گذشته به ۲۶ هزار و ۶۵۰ تومان رسید. قیمت فروش یورو ۳۱ هزار و ۲۵۰ تومان ثبت شد.

منبع: ایرنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2oawd3