سه‌شنبه 07 فروردین 1403 - 26 Mar 2024
کد خبر: 2280
تاریخ انتشار: 1400/07/07 17:11

عزم و پشتکار سایپا برای ایجاد آرامش در بازار خودرو

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران معتقد است جلب اعتماد مردم بهترین راهکار برای تقویت تولید محصولات سایپا است و اگر این خودروساز کماکان مانند گذشته به تعهدات خود عمل کند، قطعاً مسیر توسعه آن هموارتر خواهد شد.

اسد کرمی نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در رابطه با این موضوع و در پاسخ به این سوال که صفر شدن تعهدات معوق سایپا چه تاثیری می تواند بر بازار خودرو بگذارد، گفت: جلب اعتماد مردم بهترین انگیزه برای افزایش تولید و توسعه محصولات است. از سوی دیگر زمانی که بازار خودرو در تنش قیمت و عرضه قرار دارد چنین اقدامی نشان از عزم و پشتکار سایپا برای ایجاد آرامش در بازار است.

وی تأکید کرد: زمانی که مردم برای خرید، از سبد خودروسازی مانند سایپا استفاده می‌کنند انتظار تحویل به موقع با بهترین کیفیت و قیمت را دارند.

به گفته این فعال صنفی؛ استمرار ایفای تعهدات آن هم در این شرایط، می تواند تا حدودی نظم نسبی قیمت محصولات این شرکت در بازار را تضمین کند.

کرمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه این اتفاق (صفر شدن تعهدات معوق سایپا) احتمال کاهش قیمت محصولات این خودروساز را در بازار به وجود می آورد یا خیر؟ گفت: شاید در مقطعی کوتاه، ثبات و آرامش نسبی قیمت این محصولات صرفاً در بازار رقم بخورد، اما ادامه این حرکت برای دوام شرایط مطلوب در بازار ضروری است.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران با اشاره به شرایط بازار خودرو گفت: پذیرفتن واقعیت ها از سوی مشتریان اصلی، رمز موفقیت خودروسازها است. بازار خودرو علاوه بر تنوع سبد محصولات و قیمت های مطلوب با توزیع و عرضه مناسب محصولات می تواند به شرایط ایده آل برسد.

کرمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای کنترل قیمت خودرو در بازار چه راهکارهایی توصیه می شود؛ گفت: صَرف وقت و هزینه، دو مقوله مهم برای خریداران اصلی خودرو است.

وی تصریح داشت: هیچ گاه مشتری اصلی خودرو نمی پذیرد برای ثبت نام محصول مورد نظر در صف انتظار قرار بگیرد و در نهایت برای دریافت خودروی مورد علاقه زمان طولانی را صَرف کند.

این فعال صنفی با تأکید بر اینکه جهت تسهیل خرید محصولات مورد علاقه مشتریان سایپا باید زمان و هزینه در نظر گرفته شود، گفت: تسریع در خرید محصولات سایپا آن هم با ترکیبی جدید از نحوه ثبت نام و فروش، یکی از شرایطی است که علاوه بر جلب اعتماد می تواند بر روی قیمت بازار این محصولات اثر مطلوبی داشته باشد.

وی تأکید داشت: تجربه های گذشته نشان داده، ثبات در تصمیمات و استمرار در ایجاد نظم توزیع و قیمت بهترین گزینه برای حفظ و بالندگی بازار خودرو محصولات شرکت‌های خودروسازی است.

 

منبع: سایپانیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3emry2