سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
کد خبر: 9424
تاریخ انتشار: 1400/10/08 13:22

عزم ایران‌خودرو برای طراحی و تولید خودرو برقی

قرار است کشورهای اروپایی تا سال ۲۰۳۰ میلادی، خودروهای سبز را جایگزین خودروهای بنزینی کنند. براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده تا سال ۲۰۵۰ بیشتر کشورها خودروهای با سوخت فسیلی را از چرخه مصرف خارج کرده و برای کمک به محیط‌زیست خودروهای برقی را جایگزین کنند. از این‌رو شرکت‌های خودروساز باید به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشد.

 در این راستا، معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: صنایع دفاعی و خودروسازی می‌توانند در قالب برنامه مشترک برای ارتقای صنعت و کاهش وابستگی تلاش کنند.

عزم برای رسیدن به افق‌های بالاتر

افشین نادری‌شریف، معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بازدید از شرکت تحقیقات موتور ایران‌خودرو و شرکت دانش‌بنیان جتکو و همچنین مرکز تحقیق، توسعه و تکوین محصولات ایران‌خودرو، عنوان کرد: فعالیت‌های انجام‌شده در ایران‌خودرو در حوزه طراحی و تولید موتور و همچنین طراحی و تولید نمونه خودروهای برقی نشان از توان و عزم این شرکت برای پیشرفت و رسیدن به افق‌های بالاتر است.

به‌گزارش ایکوپرس، وی ادامه داد: با تلاش کارکنان ایران‌خودرو در حوزه تحقیقات و ارائه پلتفرم‌های جدید در کنار بهره‌گیری از دانش روز و استفاده از توان داخلی، روزبه‌روز شاهد افزایش کیفیت محصولات خواهیم بود.

نادری‌شریف با بیان اینکه فناوری دفاعی توسعه‌یافته و سرریز آن به دیگر صنایع منتقل شده، گفت: آماده همکاری و ارائه فناوری‌های موردنیاز شرکت‌های خودروساز در زمینه‌های گوناگون هستیم.

معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه خودکفایی در تولید قطعات خودرو بسیار مهم است، افزود: در این زمینه مسئولیت خودروسازان نیز بسیار اهمیت دارد و ما به اجرای این مسئولیت کمک خواهیم کرد.

معاون وزیر دفاع با اشاره به توانمندی‌های صنایع دفاعی کشور گفت: انباشت دانش و زیرساخت‌های صنعتی که در صنایع دفاعی کشور وجود دارد با تغییرات کوچک می‌تواند به کمک خودروسازان و همه بخش‌های صنعتی کشور بیاید.

نادری‌شریف با بیان اینکه نوآوری در صنعت ملی خودرو کمک شایانی به بهبود وضعیت اقتصادی کشور می‌کند، گفت: خودروسازی دارای زیرساخت‌ها و توانمندی خوبی است و صنایع دفاعی و خودروسازی می‌توانند در قالب برنامه مشترک برای ارتقای صنعت خودرو و کاهش وابستگی در این زمینه تلاش کنند.

کاهش ارزبری ۳۰۴ میلیون یورویی

در ادامه این بازدید مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز با بیان اینکه همکاری مطلوبی میان ایران‌خودرو وزارت دفاع شکل گرفته، گفت: تعاملات گسترده و عمیقی برای تولید قطعات با فناوری بالا وجود دارد.

فرشاد مقیمی ادامه داد: ایران‌خودرو در قالب میزهای خودکفایی وزارت صنعت، معدن و تجارت، قراردادهای متعددی با شرکت‌های دانش‌بینان و قطعه‌ساز منعقد کرده که در این بین سهم وزارت دفاع، ۱۷ قرارداد داخلی‌سازی قطعات است که در حال اجرا و تولید است. وی افزود: نهضت ساخت داخل، در همکاری و تعامل مطلوب با صنایع دفاعی، شرکت‌های دانش‌بنیان، سازمان هوا فضا و شرکت‌های قطعه‌ساز با هدف کاهش ارزبری تولید در حال انجام است.

مقیمی به کاهش ارزبری ناشی از ساخت داخل از سال ۹۸ تا کنون اشاره کرد و گفت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم و بهره‌گیری بهتر از شرکت‌های داخلی موفق به کاهش ارزبری ۳۰۴ میلیون یورو از سال ۹۸ تا کنون شده‌ایم.

حمایت برای رونق تولید باکیفیت و ارزان‌قیمت

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: از متولیان صنعت خودرو برای توسعه صنعت رقابت‌پذیر، ارزان‌قیمت و صادرات‌محور با رونق تولید، حفظ اشتغال و در نهایت جلب رضایت و خواسته مردم حمایت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا، در بازدید از شرکت ایران‌خودرو کرمانشاه و گفت‌وگو با مدیران این شرکت، بر تحقق کامل مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب و اجرایی شدن طرح توسعه این واحد صنعتی تاکید و اعلام کرد: مجمع نمایندگان و مدیران ارشد استان، پشتیبانی و مساعدت لازم در تامین منابع مالی موردنیاز طرح را به‌عمل خواهند آورد.

وی افزود: در شرایط کنونی، وظیفه مجلس حمایت از قطعه‌سازان و خودروسازان است تا برای افزایش کیفیت و کمیت محصولات تلاش کنند تا خودرو باکیفیت و نرخ رقابتی و صادرات‌محور روانه بازار شود.

نماینده مردم سنقر و کلیایی تصریح کرد: ما به‌دنبال هم‌سویی با متولیان صنعت کشور برای حمایت از صنعتگران به‌ویژه واحدهای بازمانده از تولید هستیم تا فضای سرمایه‌گذاری و اشتغال در کشور بهبود و گسترش یابد.

وی در ادامه گفت: افزایش ۲۵ درصدی تولید در شرکت ایران‌خودرو کرمانشاه در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد، این مجموعه صنعتی ظرفیت لازم برای توسعه خطوط تولید را دارد.

گفتنی است، ایران‌خودرو کرمانشاه با حفظ نیروی انسانی در شرایط کرونایی، ظرفیت تولیدی خود را افزایش داده و از واحدهای برتر صنعتی استان در سال ۱۴۰۰ شناخته و معرفی شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/459o92