پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 19512
تاریخ انتشار: 1401/06/15 01:00
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبر داد

عرضه ون جدید تا پایان سال

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: براساس گزارش‌های دریافت شده و با تلاش‌های صورت گرفته، سطح کیفی محصولات گروه سایپا در چند ماه گذشته افزایش یافته است.

گروه صنعت: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با عذرخواهی از مشتریان درباره عدمشمارهگذاری و تاخیر در تحویل خودرو تیبا در چند ماه گذشته، گفت: این خودروها در یک سال گذشته پیشفروش شده و از خرداد با نظر سازمان ملی استاندارد، شمارهگذاری آن متوقف شد که خوشبختانه این سازمان هفته گذشته مجوز شمارهگذاری را صادر کرده و امیدواریم از هفته بعد، تحویل این خودروها شروع شود.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: براساس گزارشهای دریافت شده و با تلاشهای صورت گرفته، سطح کیفی محصولات گروه سایپا در چند ماه گذشته افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر، لوازم یدکی خارج از رویه استاندارد در اختیار مردم قرار گرفته و در بسیاری از موارد باعث ناایمنی خودرو در بازار شده است؛ از اینرو با برنامهریزی انجام شده سایپا اقدام به افزایش عرضه قطعات استاندارد در بازار کرده و در ۵ ماه اخیر، عرضه قطعات استاندارد نسبت به قبل افزایش داشته که این موضوع باعث جلوگیری از ورود قطعات قاچاق و غیراستاندارد به بازار شده است و بر همین اساس، تمام قطعهسازان گروه سایپا برای آشنایی بیشتر مردم با فعالیتشان در این نمایشگاه محصولات خود را به معرض نمایش گذاشتهاند.

بهگزارش سایپانیوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در حوزه محصولات جدید حاضر به عرضه خودرو با مشکلات قبلی نیستیم، گفت: این تضمین را میدهیم که محصولات باکیفیت مناسب عرضه خواهد شد.

او در ادامه افزود: دو خودرو اطلس و سهند  روی پلتفرم X200 قرار دارد و تمام فرآیندهای طراحی انجام شده و در مرحله تست و گذراندن آزمون استانداردها هستیم؛ البته بعضی از این آزمونها باید  خارج از کشور انجام شود. در پلتفرم SP۱۰۰ هم خودروهای شاهین اتوماتیک، آریا و آریا اتوماتیک در حال انجام اقدامات مربوطه قرار دارد.

تیموری درباره خودرو اطلس گفت: خط تولید این خودرو تجهیز شده و تعدادی نمونه تولید شده و فرآیند مونتاژ و تست آن در حال انجام است. برای خودرو آریا نیز  بیش از ۸۰ درصد فرآیند ساخت قالبهای آن طی شده و امیدواریم در ۳ ماه آینده قالبهای این خودرو نهایی شود و تلاش میکنیم در سال ۱۴۰۲ این خودرو به بازار عرضه شود.

او افزود: سایپا در حوزه خودروهای تجاری، تولید دو وانت تککابین، دوکابین و ون را در دستور کار دارد. همچنین خودرو ون که در عرصه حملونقل عمومی قابلیت ارائه خدمات دارد، تا پایان سال در خط تولید قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خاطرنشان کرد: با شرکتهای رنو، سیتروئن و چانگان بهعنوان شرکای تجاری خود در حال مذاکره هستیم و دو محصول چانگان CS۳۵ پلاس و UNIT در حال تست و انجام عقد قرارداد است و براساس آییننامه واردات خودرو در حال اجرا برای ثبتسفارش واردات هستیم.  درباره همکاری با شرکت سیتروئن هم، بهدلیل آنکه خودرو سیتروئن C۳ در شرکت سایپا سیتروئن مونتاژ و مورداستقبال واقع شده بود و زیرساخت آن وجود دارد، در حال مذاکره برای تولید مشترک هستیم.

او گفت: ۷۰ درصد زیرساختهای خودرو کراس اوور C۳ XR  در کشور وجود دارد که تولید آن در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام کارهای آن هستیم.

صمتتیموری افزود: درباره برند رنو هم بهعنوان شریک تجاری و با توجه به سهامداری سایپا در شرکت رنوپارس و همکاری قبلی با شرکت رنو، سایپا مجوز واردات خودروهایی مانند ساندرو، سیمبل و مگان ۲۰۲۲ را دارد که در حال مذاکره هستیم و قطعا خودروهایی که در رنج قیمتی مصوب است را وارد خواهیم کرد.

او گفت: درباره قوای محرکه هم در سایپا کارهای خوبی انجام شده و پس از ۱۰ سال خط تولید موتور M۱۶ راهاندازی خواهد شد و روی خودرو P۹۰ و آریا مورداستفاده قرار خواهد گرفت. علاوهبر این، تولید موتور M۱۵ پلاس که مصرف سوخت آن ۶.۴ و مجهز به توربو با راندمان بالاتر و صدای کمتر است نیز در دستور کار سایپا قرار دارد.

تجربه تولید عبور مستقیم

گروه خودروسازی سایپا در مرداد امسال، تولید عبور مستقیم نزدیک به ۱۰۰ درصد را تجربه کرد و این در حالی است که از نیمه مرداد به بعد، تمامی تولیدات روزانه به صورت ۱۰۰ درصد عبور مستقیم، تولید شده و موجودی خودروهای ناقص در این گروه خودروسازی همچنان صفر است.

براساس این گزارش، در مرداد امسال حدود ۲۱ درصد بیشتر از مرداد سال گذشته، خودرو در گروه سایپا تولید شده است. همچنین گروه سایپا در انتهای مرداد افزایش ۵۰ درصدی تولید شاهین و ۱۰۰ درصدی خودرو کوییک را در کارنامه خود ثبت کرد.

رقم افزایش تولید محصولات گروه سایپا در حالی اتفاق افتاده که ۳ خودرو پرتیراژ تیبا، تیبا ۲ و ساینا از خط تولید خارج و تولید کوییک و شاهین جایگزین آنها شده است و با وجود، خروج ۳ خودرو پرتیراژ، گروه سایپا همچنان در مسیر بینظیر رشد تولید حرکت میکند.

اتفاقات خوب در حوزه فروش و خدمات

قائممقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اعلام اینکه در سال جاری و  آینده اتفاقات خوبی در حوزه فروش و خدمات پس از فروش رخ خواهد داد، گفت: تجربیات شبکه نمایندگیها، سرمایه بزرگی برای گروه سایپا بهشمار میرود.

غلامرضا دفتری در نشست مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا با نمایندگیهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی با بیان این مطلب ادامه داد: تلاش مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا، تولید اقتصادی است و از این به بعد در حوزه فروش و خدمات پس از فروش، با همفکری شبکه نمایندگیها حرکت خواهیم کرد و تغییراتی در ساختارها ایجاد خواهد شد.

دفتری تاکید کرد: باید سهم سایپایدک از بازار قطعات یدکی گسترش یابد و قطعا کیفیت و قیمت در این زمینه تاثیرگذار است.

قائممقام مدیرعامل گروه سایپا با استقبال از انتقادها و پیشنهادهای سازنده شبکه نمایندگیها، به همکاری مشترک سایپا با ایرانخودرو در زمینه تولید خودرو مشترک اشاره کرد و گفت: این اتحاد، برای مشتریان ارزشآفرین خواهد بود و ساختارها و فرآیندهای جدیدی را در فروش و خدمات پس از فروش ایجاد خواهد کرد که در این زمینه انجمنهای صنفی نقش موثری خواهند داشت.

او ادامه داد: از پیشنهادهایی که منجر به رونق و گسترش کسبوکار نمایندگیها شود، استقبال میکنیم.

در ادامه سیدمحمدرضا موسوی، مدیرعامل شرکت سایپایدک، با بیان اینکه با همکاری شبکه نمایندگیها و عوامل فروش، کسبوکار خدمات پس از فروش بهبود خواهد یافت، افزود: تحقق برنامه فروش قطعات یدکی مستلزم همکاری و همراهی شرکتهای سازهگستر، مگاموتور، قطعهسازان گروه و تمام شبکه است و ما از هر پیشنهادی برای بهبود کسبوکار نمایندگیها استقبال میکنیم.

او با اشاره به بروزرسانی اجرتهای شبکه نمایندگیها با حمایت مدیرعامل گروه سایپا، گفت: با مساعدت مدیرعامل گروه، پرداخت مطالبات شبکه تسریع خواهد شد.

موسوی ادامه داد: سایپایدک، یک برند معتبر در بازار قطعات یدکی است و  مشتریان میتوانند با اطمینانخاطر از قطعات یدکی با برند سایپا استفاده کنند و شبکه نمایندگیها هم با تکیه بر این برند میتوانند نفوذ خود را در بازار قطعات یدکی گسترش دهند.

مدیرعامل سایپایدک در ادامه با اشاره به پیشتازی سایپایدک در طرح تشخیص اصالت قطعات یدکی و مبارزه با توزیع قطعات تقلبی در بازار، افزود: تاکنون برای ۵۵ گروه قطعات یدکی شامل استاندارد اجباری، شناسه اصالت کالا دریافت شده است.

او با اشاره به بازرسیهای مستمر وزارت صنعت، معدن و تجارت از انبار قطعات شبکه نمایندگیها، اظهار کرد: طی بخشنامههای گوناگون، این فرآیند به اطلاع شبکه نمایندگیها رسیده است.

در ادامه، مهدی پازوکی، معاون مهندسی گروه سایپا گفت: با تولیدات مشترک با ایرانخودرو، حجم و تنوع خدمات در خدمات پس از فروش کاهش مییابد. در واقع، پلتفرم مشترک باعث کاهش تنوع قطعات در نمایندگیها و کاهش هزینهها خواهد شد.

او افزود: امسال و سال آینده محصولات متنوع با پلتفرم مشترک عرضه میکنیم. در عین حال با شرکای خارجی خود نیز وارد مذاکره شده و با چانگان برای تولید دو محصول جدید به توافق رسیدهایم که با کاهش تحریمها، عملیاتی خواهد شد.

پازوکی همچنین از عرضه ساینا CVT و ساینا دوگانهسوز تا پایان سال خبر داد و گفت: شاهین CVT در بهمن امسال و آریا CVT در اردیبهشت سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

معاون مهندسی گروه سایپا افزود: دو محصول اطلس و سهند در نیمه دوم سال آینده عرضه خواهند شد.

او با بیان اینکه پلتفرم مشترک سایپا و ایرانخودرو، یک محصول اقتصادی است، یادآور شد: با عرضه پرتیراژ این محصول در دو نوع بنزینی و برقی، کاهش قیمت تمامشده و امکان عرضه خودرو ارزانتر فراهم خواهد شد. وی درباره محصولات رده بالاتر نیز گفت: خودرو لوکس ما براساس پلتفرم سیتروئن احیا شده و با توجه به اشتراک بالای قطعات این محصول با یکی از محصولات ایرانخودرو، امکان تولید و عرضه آن فراهم شده؛ بنابراین تا ۲ سال آینده سبد محصولات متنوعی خواهیم داشت که تمام آنها از استانداردهای بالا برخوردارند. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2l5jv7