جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 279
تاریخ انتشار: 1400/06/01 10:59
ایران‌خودرو در راستای مشتری‌مداری و بهبود کیفیت اجرا می‌کند

طرح جامع صیانت از خودروهای ۵ ستاره کیفی

گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای مشتری‌مداری و درک متقاضیان از روند بهبود کیفی محصولات، اجرای طرح جامع حفظ و صیانت از خودروهای ۵ ستاره کیفی را دستور کار قرار داده است.

 گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای مشتری‌مداری و درک متقاضیان از روند بهبود کیفی محصولات، اجرای طرح جامع حفظ و صیانت از خودروهای ۵ ستاره کیفی را دستور کار قرار داده است.

گروه صنعتی ایران‌خودرو، علاوه‌بر رعایت الزامات اخذ ۵ ستاره کیفی برای محصولات خود، براساس دو شاخص اصلی ارزشیابی محصولات و نظرسنجی از مشتریان از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، طرح جامع صیانت از خودروهای ۵ ستاره کیفی را در دستور کار خود قرار داده است. بنابر این گزارش و در قالب طرح جامع صیانت محصولات ۵ ستاره کیفی ایران‌خودرو، فاکتورهای تاثیرگذار در ۹ شاخص عمده شناسایی شده و به‌طور مستمر در حال رصد هستند.

تک ۵ ستاره بازار خودرو

همان‌طور که آمد، گروه صنعتی ایران‌خودرو دو شاخص اصلی ارزشیابی محصولات و نظرسنجی از مشتریان از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، طرح جامع صیانت از خودروهای ۵ ستاره کیفی را در دستور کار خود قرار داده است؛ بنابراین فاکتورهای تاثیرگذار در ۹ شاخص عمده شناسایی شده و به‌طور مستمر در حال رصد هستند؛ از جمله مهم‌ترین عوامل تعریف‌شده می‌توان به افزایش ضریب اطمینان شاخص‌های محصول تاثیرگذار بر حفظ سطح کیفی ۵ ستاره و تحقق شاخص‌های IQS اشاره کرد. به‌گزارش ایکوپرس، در همین راستا و در قالب طرح صیانت از محصولات ۵ ستاره کیفی ایران‌خودرو بر عواملی مانند اطمینان از استقرار و اجرای درست تحویل‌دهی ویژه محصولات (H. O) در حوزه فروش، استقرار و اجرای طرح ارائه خدمات پس از فروش و خدمات امدادی ویژه توجه جدی شده است.

تحقق هدف صفر بودن شکایات مشتریان برای محصولات ۵ ستاره کیفی و رسیدگی ویژه به شکایات مشتریان اولویت‌های اصلی در طرح جامع صیانت از خودروهای ۵ ستاره کیفی ایران‌خودرو عنوان شده است.

گفتنی است در حال‌حاضر تنها خودرو ساخت داخل ۵ ستاره بازار، متعلق به محصول دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک ایران‌خودرو بوده و دستیابی محصول جدید تارا اتوماتیک به سطح کیفی پنج ستاره نیز از برنامه‌های حوزه کیفیت محصولات ایران‌خودرو در امسال است.

تولید محصولات ایران‌خودرو ادامه دارد

گروه صنعتی ایران‌خودرو تولید سورن، پژوپارس، پژو ۲۰۷، پژو ۲۰۶ و رانا را با بروزرسانی برخی امکانات رفاهی و ایمنی جدید و موردنظر و خواست مشتریان انجام می‌دهد. گروه صنعتی ایران‌خودرو در واکنش به خبر توقف خط تولید برخی از محصولات در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، با تکذیب ایجاد خلل در فرآیند تولید، از تولید و عرضه خودروها براساس تقاضای بازار و مشتریان و اختصاص امکانات جدید خبر داد.

براساس راهبردهای فعلی گروه صنعتی ایران‌خودرو و نیازمندی‌های بازار و مشتریان، تولید برخی محصولات این خودروساز با اعمال بهبود و ارتقای برخی امکانات رفاهی و ایمنی به تولید می‌رسد.

این اقدام در سنوات گذشته نیز معمول بوده و پس از اعمال تغییر و بهبود در محصولات، کدهای جدیدی به آنها اختصاص یافته است؛ تولید رانا پلاس، سورن پلاس و خانواده پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ از مصادیق اخیر در بهبود محصول و تعریف کد جدید است. علاوه‌بر ادامه تولید پژو ۲۰۶ تیپ ۲، قرار است دو محصول پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ با سقف‌های دو رنگ و شیشه‌ای به بازار عرضه شود؛ در خودرو رانا نیز علاوه‌بر رانا پلاس، رانا پلاس با سقف شیشه‌ای و مجهز به گیربکس ۶ سرعته روانه بازار خواهد شد.

در آینده نیز روند بهبود و ارتقای سطح محصولات متناسب با نیاز بازار در تمامی تولیدات گروه صنعتی ایران‌خودرو ادامه خواهد داشت. درحالی‌که برخی رسانه‌ها از توقف تولید این محصولات خبر داده بودند.

ادامه واکسیناسیون

با پایان یافتن واکسیناسیون کارکنان ایران‌خودرو، اجرای طرح در شرکت‌های زیرمجموعه این گروه صنعتی و قطعه‌سازان همچنان با جدیت ادامه دارد.

فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با قدردانی از زحمات همکاران گروه صنعتی ایران‌خودرو و مساعدت وزارت بهداشت در ایجاد امکان واکسیناسیون کارکنان گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: افزون ‌بر ۲۵ هزار نفر از کارکنان گروه صنعتی ایران‌خودرو واکسینه شده‌اند و با توافقات انجام‌شده از سوی وزارت بهداشت و ظرفیت‌سازی‌های انجام شده، این روند با سرعت بیشتری در شرکت‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو و زنجیره تامین قطعه‌سازی کشور دنبال می‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اظهار امیدواری کرد در مدت یک ماه تمامی شرکت‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو و شبکه تامین، دوز اول واکسن را دریافت کنند که این امر در افزایش ایمنی جمعی و پیشگیری از ابتلای همکاران و خانواده‌های آنها تاثیرگذار خواهد بود.

مقیمی با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون و تاثیر آن در روند فزاینده تولید محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: به‌طور قطع، گسترش واکسیناسیون باعث افزایش حضور همکاران‌مان در محل کار و ایجاد فضای کاری امن و پیشگیری از فراگیری این ویروس در سطح سازمان، گروه صنعتی ایران‌خودرو و جامعه شده و ضامن تحقق برنامه‌های سال ۱۴۰۰ و شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها خواهد بود و همچنان که تاکنون با همت تمامی همکاران‌مان در گروه صنعتی ایران‌خودرو، آهنگ تولید شیب افزایشی داشته، با ادامه روند واکسیناسیون و توسعه این طرح در زنجیره تامین و قطعه‌سازان، شاهد جهش بسیار خوب تولید و تامین در نیمه دوم سال خواهیم بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/a4ddm4