سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
کد خبر: 14102
تاریخ انتشار: 1401/01/18 01:30

صنعت کشور با این طرح به عدالت می‌رسد!

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس‌شورای‌اسلامی در نشست مشترک مجمع نمایندگان و استاندار کرمان با وزیر صمت گفت: وزارت صمت با ارائه طرح آمایش منطقه‌ای به این باور رسیده که توزیع صنعت در کشور ناعادلانه بوده و به دنبال اصلاح رویه گذشته در این حوزه است.

صمدالله محمدی با بیان این‌که توزیع صنعت در کشور نامتوازن است، افزود: در چهل سال گذشته روند پیشرفت صنعت در شهرستان‌ها نشان می‌دهد که پتانسیل بالای موجود در کشور، رویکرد خوبی در حوزه صنعت نداشته است.

نماینده مردم بافت رابر و ارزوئیه، تصریح کرد: سهم مردم کرمان از بخش صنعت در سال‌های گذشته قابل‌قبول نبوده است و باوجود ظرفیت‌های بسیار، طرح‌های مناسب این استان مانند فولاد در شهرهای دیگری ایجاد می‌شود.

محمدی تصریح کرد: شایسته نیست که جوانان تحصیلکرده کرمان که ظرفیت خوبی هم دارند در نهادهای اجرایی و صنعتی این استان به کار گرفته نشده و مجبور به ترک شهر و استان خود شوند.

وی تأکید کرد: ظرفیت‌ها و ذخایر صنعتی و معدنی فراوانی در کرمان وجود دارد، اما نیازمند عملیات اکتشافی کامل و جامع است.

نماینده مردم بافت، رابر ارزوئیه در مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: مسئولان باید یک تصمیم جدی در حوزه صنعت برای مردم کرمان بگیرند و امیدواریم این هدف با طرح آمایش انجام شود.

محمدی با بیان این‌که کرمان باید در اولویت طرح‌های صنعتی در کشور باشد، عنوان کرد: امیدواریم با طرح آمایش ملی درهای جدیدی به روی مردم کرمان باز شود.

 

منبع: شاتا


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27qlwv