پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 1168
تاریخ انتشار: 1400/06/13 11:51

صدور ۱۶ بیمه‌نامه فعالیت‌های معدنی به ارزش بیش از ۶۱۴ میلیارد ریال

مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌ فعالیت‌های معدنی از صدور ۱۶ بیمه‌نامه فعالیت‌های معدنی به ارزش بیش از ۶۱۴ میلیارد ریال از ابتدای امسال تا پایان تیرماه خبر داد.

فرید دهقانی افزود: بررسی آمار عملکرد چهار ماهه این صندوق و ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه‌های صادره حاکی است تا پایان سال جهشی در اعطای تسهیلات و صدور بیمه‌نامه محقق خواهد شد.

وی‌ بیان‌داشت: در این مدت بیشترین بیمه‌نامه‌ صادره مشتمل بر هفت بیمه‌نامه اعتباری به ارزش حدود ۵۳۸ میلیارد ریال بود و علاوه بر آن، پنج بیمه‌نامه اکتشاف به ارزش افزون بر ۵۶.۶ میلیارد ریال و چهار بیمه‌نامه اعتباری اکتشاف به ارزش بیش از ۱۹.۴ میلیارد ریال از سوی این صندوق صادر شد.

حمایت از استارتاپ‌ها

دهقانی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه استارتاپ‌ها، گفت: برای اینکه کارکرد این حوزه را در بحث معدن، صنایع معدنی وفرآوری ارتقا دهیم، برای تامین مالی و پوشش ریسک استارتاپ‌ها اعلام آمادگی کرده‌ایم، اما مشروط به این است که استارتاپ‌ها تقاضامحور باشند.

وی توضیح‌داد:‌ این بدان معناست که استارتاپ‌ها باید برای حل یک معضل، افزایش بهره‌وری یا ارائه راهکار جدید برای تولید محصول جدید خلق شده باشند.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌ فعالیت‌های معدنی ادامه‌داد: در این زمینه با صندوق نوآوری و شکوفایی هم همکاری را آغاز کرده‌ایم، اما تاکنون مراجعه‌کننده چندانی نداشته‌ایم.

منبع: ایرنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3wz6r3