جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 9252
تاریخ انتشار: 1400/10/06 17:45

صدور کارت بازرگانی مشروط شد

مراسم رونمایی از صدور هوشمند کارت بازرگانی بدون دخالت عامل انسانی امروز با حضور سید رضا فاطمی‌امین برگزار شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم رونمایی از صدور هوشمند کارت بازرگانی بدون دخالت عامل انسانی، گفت: بحث کارت بازرگانی کاملا به طور خودکار انجام می‌شود. یکی از زیرمجموعه‌های سامانه جامع تجارت است و در اسفند ماه امسال کل کار‌های این پروژه کامل خواهد شد.

وی بیان کرد: موضوع اولی که حاکمیت باید انجام دهد مربوط به اولویت‌گذاری است تا مشخص کند در حوزه اقتصاد به لحاظ جغرافیایی ما چه اولویت‌هایی داریم. دوم مربوط به تنظیم‌گری است یعنی قواعدی تعیین کنیم و فعالان اقتصادی در قالب آن قواعد کار کنند. سوم بحث تسهیل‌گری است یعنی فعالیت‌هایی که در راستای اولویت‌ها حرکت می‌کنند را تسهیل کنیم و چهارم مربوط به نظارت است.

فاطمی‌امین گفت: متولی و مدیریت سامانه جامع تجارت به عهده دستگاه‌های متعددی است و وقتی سامانه جامع تجارت کامل شود روش حکومت‌داری و مدیریت حکمرانی تغییر می‌کند.

وزیر صمت با بیان اینکه در زمینه کارت بازرگانی ما در تلاش بودیم قاعده‌ای تعیین کنیم که هر فردی نتواند کارت بازرگانی دریافت کند گفت: کاری که امروز انجام شد به ما اجازه می‌دهد ضوابطی قرار دهیم که فرد با مشخصات خاص کارت بازرگانی دریافت کند. همچنین به ما ابزاری می‌دهد که قاعده‌هایی تعیین کنیم و قاعده‌ها را اجرا کنیم که از این جهت این پروژه مورد اهمیت است.

وی بیان کرد: در بحث تسهیل ما شرایطی ایجاد می‌کنیم فعالیت‌هایی که به سمت اولویت‌ها می‌روند با موانع روبرو نشوند.

 فاطمی‌امین با اشاره به اینکه در بحث نظارت از مفاسد جلوگیری شده است، گفت: یکی از اقداماتی که در وزارت صمت دنبال می‌شود حذف رانت و امضای طلایی است. این مهم در حال اتفاق افتادن است و ما به سمت یک اقتصاد شفاف و قابل اتفاق در حرکت هستیم.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت صادرات کشور گفت: وضعیت صادرات کشور بسیار مناسب است و ما از مرز ۴۰ میلیارد دلار به طور قطعی عبور کردیم.

وی تأکید کرد: از ابتدای آغاز به کار در وزارت صمت به سمتی رفتیم که موانع را شناسایی کنیم. مواردی که با پیشنهاد صادرکنندگان اعلام شده بود مصوب و ابلاغ و بخشی از موانع صادرات حل و فصل شد که از این رو با افزایش صادرات روبرو شدیم.

فاطمی‌امین گفت: وظیفه ما این است تلاش کنیم قید و بند‌ها را برداریم چرا که ظرفیت‌های زیادی به لحاظ فیزیکی پیش روی ماست که اگر فضای کسب و کار تسهیل شود می‌تواند مؤثر باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: صدور کارت بازرگانی از این به بعد منوط به پرداخت مالیات می‌شود و امضای طلایی حذف خواهد شد و مردم با نگاه مثبت‌تری به اقتصاد نگاه خواهند کرد.

 

منبع: میزان


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/39e9x2