یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
کد خبر: 7327
تاریخ انتشار: 1400/09/13 15:27

صادرات ۴۰ هزار تنی اسلب توسط فولاد خوزستان

تولیدکنندگان اسلب و بیلت ایران در هفته گذشته منتهی به چهارشنبه اول دسامبر به دلیل محدود بودن پنجره بازارهای صادراتی مجبور به کاهش نرخ های پیشنهادی خود شدند.

اگرچه در هفته های گذشته خبر حذف تعرفه های وارداتی بر بیلت مصر، بازار صادراتی ایران را بهبود داده بود اما به تدریج با برآورده شدن نیازهای فولاد مصر این آمار در حالت سکون قرار گرفت.

از سوی دیگر فولادسازان ایران رو به بازارهای محلی در آسیا آورده اما از آنجایی که قیمت ها مطبوع نبود بار دیگر، تمایلی به فروش هم دیده نمی شد. برای مثال بهای بیلت وارداتی چین با کاهش ۱۰ دلاری به ۶۰۰ تا ۶۱۰ دلار سی اف آر رسیده است و بیلت وارداتی فیلیپین هم در ۶۴۰ تا ۶۵۰ دلار سی اف ار ارزیابی شده است. البته این قیمت ها برای محصولات ایرانی نبوده و عمدتا ۱۰ دلار پایین تر ارزیابی می شود چرا که به دلیل تحریم های صادراتی برای خریداران با ریسک خواهد بود و نرخ حمل هم از بنادر ایران به منطقه آسیا عمدتا ۶۵ دلار برای هر تن می باشد.

در این حال فولاد خوزستان مطابق گزارش ها توانست محموله ۴۰ هزار تنی بیلت را به نرخ ۵۶۵ دلار فوب نهایی کند.

بنا به دلایل گفته شده بهای هر تن بیلت صادراتی ایران طی هفته گذشته با کاهش ۲۰ تا ۲۵ دلاری به ۵۶۵ دلار کاهش داشته است.

در بازار اسلب هم بار دیگر فولاد خوزستان توانست با نهایی کردن معامله ۴۰ هزار تنی اسلب به نرخ ۵۸۵ دلار فوب موفق ظاهر شود و ارزیابی ها از اسلب صادراتی ایران در همین محدوده ۵۸۵ دلاری قرار بگیرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/48x9a2