جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 19287
تاریخ انتشار: 1401/06/06 01:20

صادرات نخستین محموله مخابراتی ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تشکیل شورای‌عالی فضایی بعد از ۱۰ سال و مصوبات آن اشاره و تاکید کرد: ایران هم‌اکنون جزو ۱۰ کشور دارای فناوری فضایی است و برنامه داریم تا پایان دولت سیزدهم، ماهواره‌های سنگین را در مدارهای لئو قرار دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تشکیل شورای‌عالی فضایی بعد از ۱۰ سال و مصوبات آن اشاره و تاکید کرد: ایران هم‌اکنون جزو ۱۰ کشور دارای فناوری فضایی است و برنامه داریم تا پایان دولت سیزدهم، ماهواره‌های سنگین را در مدارهای لئو قرار دهیم.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنانی با اشاره به کار شبانه‌روزی و مجاهدانه تمام اعضای دولت، اظهار کرد: دولت سیزدهم دولتی مردمی و عدالت‌محور است که در تلاش است با کار مجاهدانه مشکلات پیچیده کشور را حل کند.

زارع‌پور شجاعت در اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه را یکی از این کارها عنوان کرد و گفت: این اقدام رانت و فساد را در این حوزه از بین می‌برد و برکات آن در آینده مشخص می‌شود.

وی ایجاد نهضت واکسیناسیون و کاهش مرگ‌ومیر کرونا را یکی دیگر از اقدامات دولت دانست و بیان کرد: ۶ میلیون بیمه‌نشده نیز در یک سال گذشته بیمه شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعامل و ارتباط عزت‌مدارانه با کشورهای همسایه و دیگر کشورها را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در یک سال گذشته اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۰۰ هیات تجاری بین ایران و کشورهای مختلف در رفت‌وآمد بوده‌اند و ده‌ها میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور جذب شده یا در حال جذب است.

براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی به پرتاب ماهواره خیام با همکاری روسیه نیز اشاره کرد و خبر داد: تصاویر دریافتی ماهواره خیام به‌زودی منتشر می‌شود و یکی از استان‌هایی که می‌تواند برای حوزه‌های مختلف از این تصاویر استفاده کند، استان مازندران است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به راه‌اندازی درگاه خدمات دولت هوشمند، افزود: اکنون ۲۰ درصد خدمات از طریق این درگاه ارائه می‌شود و برنامه داریم تا پایان دولت با ارائه تمام خدمات دولتی در این درگاه، کسی نیاز به مراجعه حضوری نداشته باشد و از منزل با گوشی یا کامپیوتر خود از خدمات دولتی بهره‌مند شود.

زارع‌پور ایجاد دسترسی فیبر نوری برای منازل و کسب‌وکارها، حمایت از شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های بومی را از دیگر برنامه‌های وزارت ارتباطات عنوان کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در چند سال گذشته، بیان کرد: در چند روز آینده نخستین محموله مخابراتی تولید ایران به برخی کشورها صادرمی‌شود.  


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2oamdv