جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 2001
تاریخ انتشار: 1400/07/04 14:38
برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی قطعات خودرو

شیراز میزبان متخصصان صنعت قطعه شد

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی قطعات خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس در شیراز برگزار شد.

با خروج شهر شیراز از وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا و همچنین صدور مجوز‌های موردنیاز، بیستمین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی قطعات خودرو از ۳۰ شهریور تا ۲ مهر ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس برگزار شد. ۷۸ شرکت تولیدکننده و پخش‌کننده قطعات خودرو از سراسر نقاط کشور از جمله فارس، تهران، یزد، مرکزی، بوشهر، مازندران، البرز، اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان غربی در این رویداد حضور یافتند. ۳ سالن حافظ، بهار و سرو شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس به این نمایشگاه اختصاص یافته و با هدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا، سامانه ارائه نوبت بازدید آنلاین این نمایشگاه در وب‌سایت www.farsfair.ir فعال بود تا جمعیت حاضر در سالن‌ها کنترل و از ازدحام بازدیدکنندگان جلوگیری شود.

نمایشگاهی با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی

سیدمحمود موسوی، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در تشریح روند برگزاری این نمایشگاه گفت: بیستمین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی قطعات خودرو با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ویژه بازدید کارشناسان، فعالان و متخصصان این حوزه برنامه‌ریزی و با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی و همچنین ارائه توانمندی‌ها و معرفی آخرین دستاورد‌ها، محصولات و خدمات فعالان این صنعت برگزار شد. او افزود: در اجرای سیاست‌های حمایت از تولیدات داخلی و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و قطع حلقه‌های وابستگی به خارج، تلاش شده نمایشگاه‌های تخصصی و تولیدی پس از چند ماه تعطیلی سراسری دوباره کسب‌وکار را رونق داده و آغاز به کار کنند. بر همین اساس دانشمندان، صنعتگران و دلاوران عرصه فکر و تولید کشورمان در هر حوزه‌ای که تحریم می‌شود، محصولات تحریم‌شده را در سرزمین خود تولید و در نمایشگاه‌ها ارائه می‌کنند. مدیرعامل نمایشگاه‌های بین المللی فارس با اعلام اینکه ۳ سالن حافظ، بهار و سرو به مساحت ۱۰ هزار مترمربع به مشارکت‌کنندگان این عنوان اختصاص یافته بود، افزود: ۸۰ شرکت تولیدکننده و پخش‌کننده قطعات خودرو از سراسر نقاط کشور از جمله فارس، تهران، یزد، مرکزی، خوزستان، بوشهر، لرستان، کردستان، مازندران، البرز، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در این رویداد حضور یافتند که ۲۰ درصد آنها از استان فارس بودند. موسوی زمینه فعالیت مشارکت‌کنندگان این نمایشگاه را تولید و پخش انواع قطعات مکانیکی، برقی و جلوبندی خودرو، لنت ترمز، انواع تسمه، بدنه خودرو و انواع تجهیزات تعمیرگاهی و عیب‌یابی برشمرد و اضافه کرد: اتحادیه قطعات یدکی خودرو، اتحادیه تعمیرکاران خودرو، اتحادیه برق خودرو و اتحادیه جلوبندسازان خودرو در این نمایشگاه حضور داشته و بر آن نظارت مستقیم دارند. موسوی ضمن اشاره به اینکه بازدید از این نمایشگاه فقط با دریافت بلیت الکترونیکی امکان‌پذیر بود، گفت: در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا، سامانه ارائه نوبت بازدید آنلاین این نمایشگاه در وب‌سایت www.farsfair.ir فعال شده تا جمعیت حاضر در سالن‌ها کنترل شده و از ازدحام بازدیدکنندگان جلوگیری شود؛ بنابراین متخصصان و فعالان حوزه صنعت قطعات خودرو برای بازدید از این نمایشگاه تا جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس مراجعه کردند.

تفکیک نمایشگاه قطعات خودرو از خودرو

سیدعبدالهادی خسرو فرد، رئیس اتحادیه صنف لوازم یدکی اتومبیل سبک و سنگین شیراز درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: در شیراز نمایشگاه قطعات خودرو از نمایشگاه خودرو به همت مسئولان و پیشنهاد اتحادیه تفکیک شده و تنها نمایشگاه در کشور است که از صفر تا صد مراحل پذیرش و واگذاری غرفه با اطلاع و مجوز اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل انجام می‌شود و این باعث شده افرادی مجوز حضور داشته باشند که از هر نظر صلاحیت لازم را دارند.

وی افزود: این‌گونه در اجتماع پذیرفته می‌شود که مشارکت‌کنندگان حاضر در نمایشگاه‌ها از همه نظر معتبر هستند و افراد در مراجعه و امور خریدوفروش به آنها اعتماد می‌کنند، بنابراین در صنف قطعات با وجود حساسیتی بالایی که وجود دارد، این اتحادیه با دقت بیشتری از حضور افراد سودجو در نمایشگاه جلوگیری می‌کند. وی زمینه فعالیت مشارکت‌کنندگان این نمایشگاه را تولید و پخش انواع قطعات مکانیکی، برقی و جلوبندی خودرو، لنت ترمز، انواع تسمه، بدنه خودرو و انواع تجهیزات تعمیرگاهی و عیب‌یابی برشمرد و افزود: اتحادیه قطعات یدکی خودرو، اتحادیه تعمیرکاران خودرو، اتحادیه برق خودرو و اتحادیه جلوبندسازان خودرو در این نمایشگاه حضور و بر آن نظارت مستقیم داشتند.

سخن پایانی

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی قطعات خودرو از ۳۰ شهریور تا تاریخ ۲ مهر دایر بود و بازدید‌کنندگان می‌توانستند برای رعایت تعداد مجاز افراد حاضر در سالن‌ها با انتخاب روز و ساعت موردنظر، نوبت بازدید رایگان خود را از وب‌سایت www.farsfair.ir دریافت کنند.

این نمایشگاه در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی و همچنین حذف واسطه‌ها و تامین بازار با رویکرد قطع حلقه‌های وابستگی صنایع مختلف به خارج کشور، با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ویژه بازدید کارشناسان، فعالان و متخصصان برگزار شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/366r93