چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
کد خبر: 10971
تاریخ انتشار: 1400/10/30 11:30

شکاف قیمتی عجیب نمونه ژاپنی و داخلی این خودرو+ جدول

پرادو ژاپنی ۶۰ تا ۸۷ هزار دلار و پرادو ایرانی ۲۰۰ هزار دلار در بازار خرید و فروش می شود که شکاف قیمتی عظیمی را نشان می دهد.

پرادو ژاپنی با مدل ۲۰۲۲ با قیمت از ۶۰ هزار دلار تا در حالت لوکس و با تمام امکانات با قیمت ۸۷ هزار دلار عرضه می شود، اما پرادو ایرانی با مدل ۲۰۱۳ و با بیش از ۶۰ هزار کیلومتر کارکرد ۲۰۰ هزار دلار در بازار خرید و فروش می شود که شکاف قیمتی عظیمی را نشان می دهد.

سیاست خودرویی در کشور ایران چه در حوزه تولید داخل و چه در حوزه واردات؛ یکی از حیرت انگیزترین نمونه ها در جهان است که داشتن یک خودروی عادی را برای مردم به آرزو تبدیل کرده و نشانه ای از اصلاح در سیاستگذاری نیز از خود نشان نمی دهد.

شاید برای شخصی که ۵ میلیارد تومان یا بیش از ۲۰۰ هزار دلار برای تویوتا پرادو مدل ۲۰۱۳ پرداخت می کند نتوان خرد قائل شد! اما مساله به همین سادگی نیست و شخص مذکور گزینه دیگری در اختیار ندارد تا بتواند به آن مراجعه کند.

معادل ریالی پرادو مدل ۲۰۲۲ از  ۱ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان تا ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان است که در صورت آزادسازی واردات به قیمت های ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تا ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد.

 

منبع: تحریریه


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3z69b4