سه‌شنبه 07 فروردین 1403 - 26 Mar 2024
کد خبر: 2355
تاریخ انتشار: 1400/07/08 14:23

شوک جدید به بازار ارز دیجیتال

مدیرعامل تسلا بار دیگر در سخنانی جنجالی باعث نوسانات قیمتی بازار شد.

رویکرد سختگیرانه چین در برابر ارزهای دیجیتالی باعث ریزش شدید قیمت آن ها در روزهای اخیر شده است اما در همین زمان مدیرعامل تسلا و دومین فرد ثروتمند جهان معتقد است رمزارزها قابل نابودی توسط هیچ طرفی حتی دولت ها نیستند و وی به حمایت تمام قد از رمزارزها ادامه می دهد. 

ایلان ماسک در جریان سخنرانی خود در یک کنفرانس کدنویسی در کالیفرنیا با بیان اینکه ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتالی یک چالش برای حزب کمونیست چین در حفظ سلطه اش بر بازار تلقی می شود، افزود: شاید دولت ها بتوانند سرعت توسعه فناوری ارزهای دیجیتالی را کندتر کنند اما در نهایت نخواهند توانست جلوی آن را بگیرند. اگر فرض کنیم که ارزهای دیجیتالی برای این ایجاد شده اند که جلوی قدرت دولت ها در متمرکز بودن پول بایستند، خیلی غیر طبیعی نیست که دولت ها این ارزها را دوست نداشته باشند و تلاش کنند تا جلوی توسعه بیشتر آن را بگیرند. 

مدیرعامل تسلا به دولت ها توصیه کرد به جای سعی در مقابله با رمزارزها خود را با فناوری روز وفق دهند. او از دولت آمریکا نیز خواست تا وارد این حوزه شود و بازار رمزارزها را قانونمند کند. 

به دنبال حمایت ایلان ماسک، روند ریزشی بازار تا حد زیادی متوقف شد. وی از جمله تاثیرگذارترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتالی به شمار می رود و تاکنون با توییت هایش باعث تغییرات قیمتی شدیدی در دوج کوین، شیبا و بیتکوین شده است.

پیشتر ری دالیو- میلیاردر آمریکایی و از دیگر چهره های مشهور بازارها مالی- گفته بود در صورت تداوم موفقیت های بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتالی، نهادهای نظارتی کنترل تحولات رمزارزها را در دست خواهند گرفت. وی با اشاره به اینکه، دولت ها ابزارهای لازم را برای نابود کردن رمزارزها در اختیار دارند گفت: در نهایت اگر ببینند راه دیگری ندارند آن ها را از بین خواهند برد. 

 

منبع: ايسنا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4dy9j4