یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
کد خبر: 6227
تاریخ انتشار: 1400/08/30 12:55

شناسایی ظرفیت‌ها، گام نخست تدوین سند آمایش صنعتی

مسئول طرح آمایش وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارکرد: شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هر استان، گام نخست در تدوین سند آمایش صنعتی، معدنی و تجاری خواهد بود.

 به‌گزارش صمت، احمد تشکینی در جلسه تبیین آمایش صنعتی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت که در استان زنجان برگزار شد، عنوان کرد: تدوین سند آمایش یکی از مهم‌ترین پروژه‌های دولت سیزدهم و وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌شمار می‌رود که براساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هر استان و شهرستان آماده می‌شود. وی افزود: تهیه این سند برای ۴۵۰ شهرستان در دستور کار قرار گرفته و در قالب سند شهرستانی، استانی و ملی تعریف شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اهداف اصلی تهیه سند آمایش گفت: هدف اصلی تهیه این سند ایجاد اشتغال و ارزش‌افزوده در حوزه صنعت، معدن و تجارت است. مسئول طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری درباره واحدهایی که شامل طرح آمایش می‌شوند، افزود: پروژه‌هایی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، پروژه‌هایی که دارای زنجیره ارزش‌افزوده هستند و واحدهای راکدی که توان بازگشت به چرخه تولید را دارند، در قالب این طرح قرار می‌گیرند. تشکینی یادآور شد: احیای معادن راکد و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی نیز از جمله واحدهای مشمول این طرح هستند. وی در پایان اظهار امیدواری کرد سند آمایش سرزمین تا پایان سال ۱۴۰۴ عملیاتی و در سطح کشور اجرایی شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/487km3