دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
کد خبر: 903
تاریخ انتشار: 1400/06/09 11:47

شرکت های پذیرنده ارز دیجیتال کدام اند؟

از آنجا که روز به روز افراد بیشتری به سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها علاقه‌مند می‌شوند، تاکنون بسیاری از شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان همچون مایکروسافت، آمازون، کوکاکولا و غیره، به پذیرش این سکه‌ها به عنوان روشی برای پرداخت روی آورده‌اند.

این روزها، مبحث رمزارزها بسیار داغ است. در حالی که خرید و فروش رمزارزها به صورت روزافزون در حال تبدیل به یک جریان اصلی بوده، فرصت‌های خرج ارزهای مجازی به دلیل نوسانات آن نسبتا محدود است.

با این حال، شمار فزاینده‌ای از شرکت‌ها در صنایع مختلف – از فناوری‌های بزرگ گرفته تا خطوط هوایی – وجود دارند که از رمزارزها استقبال می‌کنند و به مشتریان اجازه می‌دهند که از آنها به عنوان یک روش پرداخت رسمی برای کالاها و خدمات خود استفاده کنند.

در ادامه، به برخی از بزرگترین و مشهورترین شرکت‎‌ها که از رمزارزها استفاده می‌کنند و آنها را می‌پذیرند، می‌پردازیم:

شرکت پاویلون

شرکت هتل و ویلای پاویلون (Pavilion Hotels & Resorts) مستقر در هنگ‌کنگ، به عنوان آخرین شرکتی که تراکنش رمزارزها را مجاز می‌داند، همچنین به اولین هتل زنجیره‌ای بین‌المللی تبدیل شده که پرداخت‌های مجازی را پذیرفته است.

این گروه که صاحب املاک در آمستردام، مادرید، لیسبون، رم، بالی و پوکت است، رزرو هتل‌ها را با استفاده از ۴۰توکن مختلف از جمله بیت‌کوین و اتریوم از ماه جولای و از طریق مشارکت با پلتفرم Coindirect، قبول می‌کند.

شرکت بیمه آکسا

این شرکت بیمه از ابتدای ماه آوریل به مشتریان خود در سوییس اجازه داد که از بیت‌کوین به عنوان گزینه‌ای برای پرداخت صورت‌حساب‌ها استفاده کنند. مشتریان در حال حاضر یک کد مرجع روی صورت‌حساب بیمه‌‌های غیر از بیمه عمر خود دارند تا حق بیمه خود را از طریق صرافی Bitcoin Suisse پرداخت کنند که سپس آنها را به فرانک سوییس تبدیل می‌کند.

مایکروسافت

به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های نرم‌افزاری جهان، پذیرفتن پرداخت‌ها توسط بیت‌کوین برای مایکروسافت بسیار مهم است. بیت‌کوین می‌تواند برای پرداخت مجموعه‌ای از خدمات از جمله ایکس‌باکس و اسکایپ مورد استفاده قرار گیرد.

استارباکس

پس از یک آزمایش گسترده، مشتریان استارباکس اکنون می‌توانند از برنامه جدید Bakkt برای پرداخت هزینه نوشیدنی با بیت‌کوین استفاده کنند. به گفته سازندگان این برنامه، ۵۰۰هزار نفر برای امتحان کیف پول دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت استفاده کردند.

تسلا

مدیرعامل خودروسازی الکتریکی تسلا، ایلان ماسک، رابطه‌ای متغیر با بیت‌کوین دارد. در ابتدا، این شرکت در اوایل سال جاری اعلام کرد که پرداخت توسط بیت‌کوین برای خرید خودرو در ایالات متحده را می‌پذیرد. همچنین این شرکت در ماه فوریه ۱.۵میلیارد دلار در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرد. با این حال، سپس اعلام کرد تا زمانی که برای استخراج این رمزارز بالای ۵۰درصد انرژی تجدیدپذیر استفاده نشود، آن را قبول نمی‌کند.

آمازون

در اوایل سال جاری گزارش شد که آمازون در حال پیوستن به سایر شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله فیس‌بوک است تا زمینه را برای رمزارزهای اختصاصی خود فراهم کند. با این وجود، این شرکت تجارت الکترونیک هنوز به طور مستقیم رمزارزها را قبول نمی‌کند. با این حال، افراد می‌توانند کوپن‌های آمازون را از طریق شرکت Bitrefill خریداری کنند که با استفاده از این پلتفرم می‌توان بیت‌کوین را به کارت‌های هدیه و موارد دیگر تبدیل کرد.

ویزا

شرکت کارت اعتباری ویزا در پایان ماه مارس تایید کرد که در حال آزمایش یک طرح با کمک پلتفرم Crypto.com برای پذیرش رمزارزها در شبکه پرداخت خود است. این شرکت در حال حاضر یو‌اس‌دی کوین، که یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است را قبول می‌کند.

پی‌پل

به دنبال یک اعلامیه در اکتبر سال گذشته، اکنون کاربران پی‌پل در ایالات متحده می‌توانند خرید و فروش چندین رمزارز از جمله بیت‌کوین، اتریوم، بیت‌کوین کش و لایت‌کوین را انجام دهند. تنها اشکال این است که نمی‌توان پول را از کیف پول دیجیتال این شرکت منتقل کرد. شرکت پی‌پل در ماه آگوست اعلام کرد که کاربران بریتانیا نیز می‌توانند مبادلات بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین و بیت‌کوین کش را در وب‌سایت و برنامه موبایلی این شرکت انجام دهند.

تا کنون، پی‌پل در خصوص اینکه قصد دارد خدمات خود را به سایر کشورها گسترش دهد یا خیر، تردید دارد.

ایربالتیک

ایربالتیک اولین شرکت هواپیمایی در جهان بود که در سال ۲۰۱۴ بیت‌کوین را به عنوان وجه پرداختی برای خرید بلیط پذیرفت. به گفته این شرکت، از هفت سال پیش، بیش از هزار تراکنش با بیت‌کوین انجام شده است.

کوکاکولا

آماتیل، فروشنده و توزیع‌کننده نوشابه در آسیا-اقیانوسیه، از طریق مشارکت خود با پلتفرم Centrapay، رمزارز را به عنوان یک روش پرداخت فعال کرده است. از سال ۲۰۲۰ تاکنون، بیش از دو هزار دستگاه فروش در استرالیا و نیوزلند با پذیرش رمزارزها برای خرید نوشیدنی‌ها موافقت کرده‌اند.

هواپیمایی لوت پولیش

این شرکت هواپیمایی در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که بیت‌کوین را به عنوان روش پرداخت برای پروازها می‌پذیرد. با وجود اینکه شش سال از این تصمیم می‌گذرد، لوت پولیش همچنان یکی از خطوط هوایی اروپایی است که رمزارزها را به عنوان گزینه پرداختی مجاز می‌داند.

منبع: اقتصاد آنلاین

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/488zn4