یک‌شنبه 05 فروردین 1403 - 24 Mar 2024
کد خبر: 14716
تاریخ انتشار: 1401/01/29 03:52

شرط صادرات به روسیه اعلام شد

رئیس سازمان حفظ نباتات، گفت: صادرات محصولات گلخانه‌ای به کشور روسیه مشروط به دریافت برگه آنالیز از آزمایشگاه‌های مرجع مستقر در ۳۱ استان کشور شده است.

شاپور علایی مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات در خصوص رفع محدودیت‌های صادرات محصولات کشاورزی ایرانی، گفت: حدودا تا یک ماه گذشته شاهد محدودیت صادرات فلفل دلمه و برخی محصولات دیگر به کشور روسیه بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به نشست‌های برگزار شده با سازمان حمایت از مصرف کنندگان کشور روسیه کارشناسان آنها با حضور در ایران از بسترهای تولید و آزمایشگاه‌های محصولات کشاورزی در تهران و سه استان دیگر بازدید کردند و گزارش دادند که بر اساس معیارها و استانداردهای موجود محصولات تولید می‌شوند.

علایی مقدم تصریح کرد: در حال حاضر تنها در خصوص صادرات کیوی به کشور هند محدودیت‌های وجود دارد که طرف مقابل درخواست کرده تا اطلاعاتی از بسترهای تولید، انبارها، واحدهای سورتینگ و بسته بندی ایرانی را دریافت کنند که این اطلاعات برای هندی‌ها ارسال شده است.

رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: مقرر شده است هیاتی از سوی کشور هند علی رغم ارسال گزارش از بسترهای تولید بازدید کند.

آزمایشگاه‌های مرجع در ۳۱ استان کشور مستقر شده‌اند

وی با اشاره به اینکه صادرات محصولات گلخانه‌ای به کشور روسیه مشروط به دریافت برگه آنالیز از آزمایشگاه‌های مرجع شده است، ادامه داد: طی ماه‌های اخیر در ۳۱ استان کشور توسط سازمان غذا و دارو آزمایشگاه مرجع محصولات کشاورزی مستقر شده است، در گذشته تنها ۸ آزمایشگاه مرجع در کشور وجود داشت.

منبع: ایلنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4p55n6