چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
کد خبر: 18127
تاریخ انتشار: 1401/04/16 09:50

سه تور اقتصادی برای خوشگذرانی در تابستان!

تور تابستانی به مقصد ساحلی لطف دیگری دارد. بالا رفتن میزان ویتامین دی بدن، کارهای پرنشاط و هیجانی، امکان استراحت و لذت بردن از هر لحظه موهبت روزهای آفتابی تابستانی است. اگرچه معمولا در مقاصد ساحلی تابستان به معنی اوج گردشگری و بالا بودن قیمت‌هاست اما با کمی مدیریت می‌توان همه چیز را به بهترین نحو برگزار کرد. در ادامه سفر مقرون به صرفه به سه تور جذاب ساحلی را بررسی می‌کنیم.

تور تابستانی به مقصد ساحلی لطف دیگری دارد. بالا رفتن میزان ویتامین دی بدن، کارهای پرنشاط و هیجانی، امکان استراحت و لذت بردن از هر لحظه موهبت روزهای آفتابی تابستانی است. اگرچه معمولا در مقاصد ساحلی تابستان به معنی اوج گردشگری و بالا بودن قیمت‌هاست اما با کمی مدیریت می‌توان همه چیز را به بهترین نحو برگزار کرد. در ادامه سفر مقرون به صرفه به سه تور جذاب ساحلی را بررسی می‌کنیم.

تور کوش آداسی، سفری به سواحل درخشان ترکی

تور کوش آداسی یکی از مقاصد محبوب تابستانی در ترکیه است که به رغم روزهای آفتابی و گرم اما دمای آزاردهنده‌ای ندارد و به شدت بین ایرانی‌ها محبوب است. این شهر ساحلی با آب و هوای مدیترانه‌ای تابستان‌های آفتابی و زمستانی معتدل را ب خود می‌بیند و هر جوری که حساب کنید یکی از بهترین جاها برای سفر است که اگرچه تابستان‌ها معمولا شلوغ و پرجمعیت می‌شود اما باز هم لذت تفریح و استراحت در آن به تحمل شلوغی‌اش می‌چربد. به علاوه با توجه به گرانی‌های تابستان اصلا لازم نیست که جیب‌هایتان را خالی کنید فقط با کمی برنامه‌ریزی همه چیز قابل حل است.

تور کوش آداسی

از بهترین کارهای جذاب و رایگانی که می‌توانید در کوش آداسی انجام دهید رفتن به سواحل عمومی رایگان و استفاده از امکانات آنجاست. اصلا مگر برای همین به کنار دریا نمی‌رویم؟ یکی از این سواحل، ساحل بانوان است که اگرچه سابقا مختص به زنان بود اما حالا ساحلی عمومی برای همه با چندین کافه و رستوران است. بنابراین حوله‌تان را پهن کرده و از شنا و حمام آفتاب لذت ببرید و با بچه‌ها قلعه شنی درست کنید. دیگر سواحل مثل لانگ بیچ با تفریحات آبی و پارک‌های آبی پرشده‌اند اما در ساحل لاو می‌توانید به قایق سواری و گشت و گذار بپردازید که همه این سواحل چه برای تفریحات خانوادگی با بچه‌ها و چه گشت و گذارهای دونفره عالی هستند.

اگر علاقه‌مند به گردش و پیاده‌روی هستید حتما  از شهر تاریخی پریانه دیدن کنید که یکی از فعالیت‌های تفریحی رایگان در کوش آداسی محسوب می‌شود و خیلی هم پرطرفدار است. در بازدید از این شهر حتما از تالار آتنا و آمفی تئاتر معروف پریانه هم دیدن کنید. دیدن کلیسای سنت جان، روستای کرازلی، و پارک ملی دلک می‌توانند همگی جزو فعالیت‌های جذاب و دوست داشتنی در سفر مقرون به صرفه شما باشن البته هر کاری که می‌کنید به هیچ وجه نباید رفتن به بازار بزرگ کوش آداسی با طیفی از اقلام ارزان را پشت گوش بیاندازید.

تور دبی، سفری به ماسه‌های داغ کویری

بی‌شک تور دبی یکی از محبوب‌ترین تورهای گردشی دنیا در تمام فصول است. اگرچه تابستان از شدت داغی هوا فصل گردشگری این شهر عربی محسوب نمی‌شود باز هم افراد زیادی به آن سفر می‌کند. دبی همانطور که می‌تواند از گران‌ترین مقاصد دنیا باشد می‌تواند سفری مقرون به صرفه را هم برای شما فراهم کند.

تور دبی

رفتن به مراکز خرید آنچنانی می‌تواند جذاب باشد اما واقعا خرید در آن‌ها برای برنامه صرفه‌جویی شما اصلا مناسب نیست بنابراین اگر قصد خرید دارید به جای این‌ها به سمت سوق دبی بروید که پر از غرفه‌های محلی با کلی لوازم و سایل سوغاتی جذاب است. هم قیمت‌ها پایین‌تر است و هم تجربه‌ای سنتی و فرهنگی به شما می‌دهد. به علاوه ساحل‌گردی در سواحل عمومی رایگان از اصلی‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. شنا و حمام آفتاب دراین سواحل رایگان است چون هیچ ورودی وجود ندارد و هر زمان که احساس گرسنگی کردید می‌توانید به یکی از رستوران‌ها و یا کافه‌های ساحلی پناه ببرید.

حتما از آبنمای موزیکال دبی که افراد زیادی برای تماشای آن دورش جمع می‌شوند دیدن کنید و به بازدید از موزه‌های رایگان دبی بروید. همچنین شهری هزار رنگ و لعاب مثل دبی هر گوشه و کنارش روزانه برنامه‌ها، فستیوال‌ها یا بازارهای محلی برگزار می‌شود که بازدید از آن‌ها نه تنها رایگان است بلکه هم فال است و هم تماشا.

یکی دیگر از مواردی که خوب است در روزهای گرم و آفتابی دبی به آن‌ها اشاره کنیم گشتن و استراحت در پارک‌های دبی است. این پارک‌ها با نگه‌داری قوی و سیستم آبیاری دقیق و منظم حتی در طول روزهای 48 درجه‌ای دبی هم همچنان سرسبز و زیبا و رنگارنگ باقی می‌مانند. مثلا چه کسی هست که به دبی برود و از پارک میراکل دیدن نکند؟ برای تفیحات عصرانه رایگان هم پیشنهاد خوبی داریم! به سینمای رایگان  وافی مال بروید که درهای آن به رایگان به روی بازدیدکنندگان باز است.

تور آنتالیا، معروف‌ترین مقصد ساحلی ترکیه

تور آنتالیا از جذاب‌ترین مقاصد تابستانی ترکیه است که خیلی پیش‌تر از کوش آداسی و بدروم و چشمه و امثال این‌ها نام و آوازه‌ای به هم زده بود. به عنوان مقصدی کلاسیک و قدیمی این شهر، تابستان‌های شلوغی را به خود می‌بیند و به همین نسبت قیمت‌ها بالاتر از بقیه ماه‌های سال است. ولی در عین حال خیلی کارها هست که می‌توانید به راحتی و بدون حتی یک لیر هزینه انجام دهید.

تور آنتالیا

در ساحل لارا از بهترین و معروف‌ترین مناطق ساحلی آنتالیا پیکنیک کنید، از حمام آفتاب لذت ببرید، چرت بزنید و در آب‌های آبی و شفاف شنا کنید و هر زمان که از آبتنی خسته شدید از شهر قدیمی و بندرگاه دیدن کنید که با خیابان‌ها و کوچه‌های سنگفرش تو در تو حس ماجراجویی فوق‌العاده‌ای را در شما ایجاد می‌کند. این قدیمی‌ترین بافت شهر است که هنوز رنگ و لعاب سنتی خود را حفظ کرده است. دروازه هادریان را به عنوان یکی از جاذبه‌های باستانی شهر مورد بازدید قرار دهید و از شعله‌های ابدی آتش در جنوب غربی آنتالیا دیدن کنید. اگر اهل عکاسی، ماجراجویی و یا طبیعتگردی هستید باید کشف آبشار دودن را در برنامه خودتان بگنجانید که هم در غالب تورهای مختلف و هم به صورت انفرادی در دسترس قرار دارد.

از تورهای طبیعتگردی و تفریحات آبی هم که بگذریم برای سفری فرهنگی‌تر حتما از بازار سنتی آنتالیا دیدن کنید که توسط محلی‌ها و به دور از تجملات برگزار می‌شود. در اینجا می‌توانید انوع ادویه‌ها و لباس‌های ارزان را برای سوغاتی بخرید و از نزدیک با مردم تعامل داشته باشید. بعد از گشت  گذار در بازار و خرید می‌توانید به پارک کارالی اوغلو بروید که به شما فرصت دوری از شلوغی و همهمه شهر را می‌دهد. در واقع شما در تور آنتالیا می‌توانید آرامش در کنار ساحل را تجربه کنید، از هوا و نسیم خنک درختان لذت ببرید و یا برنامه‌ریزی و حسابی ماجراجویی کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/488ama