چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
کد خبر: 1814
تاریخ انتشار: 1400/06/31 19:08

سهامدارانی که امروز بیشترین سود را داشتند کدامند؟

افراد حقیقی امروز ۴۲۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان بود.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۴۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هشت هزار و ۱۹۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۴۹درصد یعنی سه هزار و ۹۹۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «مواد و محصولات دارویی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «هتل و رستوران» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فجهان»، «برکت» و «شبندر» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «سمگا»، «حآفرین» و «شتران» معطوف بود.

«شکام» کشف قیمت شد

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان معادل ۱۲۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی، با برتری ۳۲میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۵نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۲نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۷۰میلیارد تومان بود.

منبع: اقتصاد آنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3nppg2