جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 4928
تاریخ انتشار: 1400/08/13 10:52

سقوط چشمگیر قیمت طلا

امروز قیمت طلا کاهش یافت، زیرا پاول، رئیس فدرال رزرو از عدم قطعیت پیش‌بینی ها درباره کاهش تورم صحبت کرد، با این حال او تاکید کرد: « برای افزایش نرخ بهره زود است.»

طلا برخی از زیان‌های خود را کاهش داد و از پایین‌ترین سطح روزانه افزایش یافت.

در حالی که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو  از عدم قطعیت پیش‌بینی ها درباره کاهش تورم صحبت کرد، با این حال او تاکید کرد: « برای افزایش نرخ بهره زود است.»

اوکه در کنفرانسی که پس از نشست فدرال رزرو برگزار می‌شد سخن می‌گفت، ادامه داد: « آمار تورم بالاتر از حد انتظار بوده است. تورمی که در حال حاضر تجربه می کنیم بیشتر به دلیل تنگناهای عرضه و تقاضای بالا است تا کسادی بازار کار.  ما فکر می کنیم امروز زمان مناسبی برای افزایش نرخ بهره نیست، زیرا می خواهیم شاهد بهبود بیشتر فضای کسب و کار  باشیم».

رئیس فدرال رزرو اذعان کرد که تورم بالا نگران کننده است و شاید تا سال آینده ادامه پیدا کند.

او گفت: « رشد تولید ناخالص داخلی به طور قابل توجهی کند شده است. نرخ رشد اشتغال کند شده است. زمان بازنگری فرا رسیده است، زیرا اقتصاد پیشرفت های چشمگیری داشته است، اما هنوز از نظر افزایش مشاغل راه درازی در پیش دارد.»

پاول همچنین ادامه داد:« زمان کاهش تورم مشخص نیست، شاید در سه ماهه دوم یا سوم سال آینده این کاهش رخ دهد. انتظار ما این است که مشکلات مربوط به زنجیره تامین تا سال آینده ادامه یابد. به طور کلی نیاز به محرک بیشتر در حال حاضر بسیار کمتر از سال ۲۰۱۳ است، زمانیکه آخرین تیپرینگ اجرا شد.»

طلا در واکنش به اظهارات پاول ، حدود ۱۵ دلار کاهش یافت. در زمان نگارش این گزارش، معاملات آتی طلای دسامبر(دی) با ۰.۸۸ درصد کاهش در روز به ۱۷۷۳.۷۰ دلار رسید.

اوایل روز چهارشنبه، فدرال رزرو اعلام کرد که با اشاره به پیشرفت قابل توجه بیشتر، شروع به کاهش خرید دارایی ماهانه خود در ماه نوامبر با سرعت ۱۵ میلیارد دلار در ماه خواهد کرد.

مقامات فدرال رزرو در تلاشند زمان بیشتری به اقتصاد برای احیا بدهند و در عین حال با اتخاذ سیاست‌های سریع و سخت برای مهار تورم اقدام کند.

افزایش طرفداران رمزارز چین

رئیس PboC(بانک مردمی چین) می گوید بیش از ۱۴۰ میلیون نفر دارای حساب یوآن دیجیتال هستند.

به گفته رئیس ارز دیجیتال PBoC، کل تراکنش های پردازش شده CBDC(ارز دیجیتال بانک مرکزی) چین به ۶۲ میلیارد یوان رسید.

آزمایشات چین با رمزارز بانک مرکزی (CBDC) هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد، زیرا اعداد به روز شده برای اکتبر(شهریور) ۲۰۲۱ در هفته فین تک هنگ کنگ فاش شد.

به گفته مو چانگچون، رئیس موسسه ارز دیجیتال بانک خلق چین (PBoC)، یوان دیجیتال (e-CNY) که قرار است جایگزین پول نقد در تراکنش های روزانه شود، در بین افراد و شرکت ها به طور یکسان مورد توجه قرار گرفته است. مو در سخنانی در کنفرانس روز چهارشنبه گفت که تعداد حساب‌های یوآن دیجیتال به 140 میلیون رسید، شرکت‌ها 10 میلیون حساب دیگر ایجاد کردند.

در روزی که گذشت بیت کوین اندک کاهش پیدا کرد اما همچنان در سطح ۶۲ هزار دلار قرار گرفت.

 

منبع: اقتصاد نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/39oro3