پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 20013
تاریخ انتشار: 1401/07/25 09:53
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو خبر داد

سرمایه‌گذاری جدید در زنجیره تامین

گروه صنعت: مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان قم و همچنین نزدیکی به استان تهران، زمینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه صنعت خودرو و قطعه‌سازی در این استان وجود دارد.

گروه صنعت: مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو اعلام کرد: با توجه به ظرفیتهای موجود در استان قم و همچنین نزدیکی به استان تهران، زمینههای مناسبی برای سرمایهگذاریهای جدید در حوزه صنعت خودرو و قطعهسازی در این استان وجود دارد.

با تحقق برنامههای عبور مستقیم و تولید کامل در گروه صنعتی ایرانخودرو، بسیاری از گلوگاههای تولید و کمبودها در این شرکت شناساییشده و در زمینه تولید برخی از قطعات نیازمند سرمایهگذاریهای جدید هستیم و از این نظر استان قم میتواند بهعنوان یکی از مراکز اصلی سرمایهگذاری و تولید قطعات هدفگذاری شود.

همافزایی برای توسعه

مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو با اشاره به برنامه اتحاد استراتژیک گروه صنعتی ایرانخودرو و گروه خودروسازی سایپا گفت: یکی از مهمترین حوزههای موردتوجه دو شرکت در این رویکرد جدید، همافزایی و همکاری در زمینه توسعه شبکه خدمات پس از فروش خواهد بود و با توجه به موقعیت استراتژیک استان قم، ایجاد یک مرکز بزرگ خدمات پس از فروش خودروهای سبک و سنگین میتواند موردتوجه سرمایهگذاران این استان قرار گیرد.

 وی تصریح کرد: با توجه به چشماندازهای تعریفشده در صنعت خودرو ایران، بهطور حتم نیازمند سرمایهگذاریهای جدید از سوی بخش خصوصی خواهیم بود و گروه صنعتی ایرانخودرو این آمادگی را دارد تا در زمینه قطعات موردنیاز خود همکاری لازم را با این سرمایهگذاران داشته باشد.

سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات مثبت و سازنده گروه صنعتی ایرانخودرو در راستای توقف تولید خودروهای ناقص و برنامه عبور مستقیم این شرکت، گفت: استان قم در حالحاضر بهعنوان یکی از قطبهای صنعتی نزدیک به استان تهران قلمداد میشود و میتوان فرصتهای مناسبی را برای حضور سرمایهگذاران بخش خصوصی برای تولید قطعات خودرو فراهم
کرد. وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان قم، افزود: این استان به
عنوان محور اصلی تردد مسافران ۱۷ استان کشور بهشمار میرود و با توجه به تردد سالانه ۵۰ میلیون خودرو از محورهای این استان، زمینه مناسبی برای سرمایهگذاری در حوزه خدمات پس از فروش شرکتهای خودروساز وجود دارد.

وی تصریح کرد: اقدامات انجامشده در گروه صنعتی ایرانخودرو با وجود تحریمهای ظالمانه در سالهای اخیر نشان میدهد با تکیه بر توان داخلی و ایجاد فضای مناسب در راستای سرمایهگذاری بخش خصوصی میتوان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد.

رشد خریداران

ایرانخودرو دیزل از افزایش تقاضای سازمانی خرید پیکاپ فوتون نیوفیس دیزلی خود خبر داد. وانت پیکاپ نیوفیس فوتون، قدرتمندترین و تنها وانت پیکاپ دوکابین دیزلی در بازار ایران بهشمار میرود و بهعنوان قدرتمندترین پیکاپ در بازار ایران با افزایش ۶۲ درصدی تقاضای خرید از سوی نهادها و سازمانها در ۶ ماهه ابتدای سال روبهرو شده است.

سازمانها، شرکتها و نهادهای گوناگون در ایران با توجه به نیاز عملیاتی و کاربردی خود بهطور معمول از وانتهای دوکابین بهره میبرند و بهدنبال محصولی مطمئن، پرقدرت و کممصرف برای انجام امور عملیاتی خود هستند که پیکاپ فوتون دیزلی ایرانخودرو دیزل با موتور کامینز توربودار با گشتاور ۳۶۰ نیوتن متری توانسته به تنهایی سهم بالایی را در بازار به خود اختصاص دهد.

پیکاپ فوتون نیوفیس ایرانخودرو دیزل، پیش از این با حضور در پنجمین نمایشگاه سفر، اکوتوریسم، ماجراجویی، کمپینگ، اتوکمپینگ، تجهیزات و صنایع وابسته ایران که اواخر شهریور و در مجموعه نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار شد، موردتوجه بازدیدکنندگان و علاقهمندان به سفر در این نمایشگاه قرار گرفته بود. از جمله قابلیتها و ویژگیهای مهم این محصول که آن را نسبت به رقبا متمایز کرده میتوان به موتور معروف کامینز با سوخت دیزلی و با گشتاور موتور ۳۶۰ نیوتن متری، قابلیت چهار چرخ محرک و هزینه پایینتر سوخت گازوییل به نسبت سوخت بنزین در سایر خودروهای موجود بازار اشاره کرد.

سوددهی شرکت آپکو

شرکت تولید خودروهای سفارشی ایرانخودرو (آپکو)، موفق شد در نیمه نخست امسال، رشد قابلتوجه ۱۴۸ درصدی را در شاخص مجموع درآمدها نسبت به مدت مشابه سال قبل کسب کند که این میزان، گویای به ثمر نشستن سیاستهای توسعهای در این شرکت و قرارگرفتن در مسیر شکوفایی است.

مدیرعامل آپکو با اشاره به عملکرد نیمه نخست امسال در این شرکت، گفت: در این بازه زمانی، رشد ۵۹ درصدی در تعداد خودروهای تحویلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته محقق شده است.

مسعود جعفری با اشاره به اینکه آپکو در راستای عمل به سیاستهای گروه صنعتی ایرانخودرو و پیرو طرح تحول کیفی این مجموعه صنعتی، اقدامات مثبت و متعددی را در راستای افزایش سوددهی و ارتقای رضایت مشتریان انجام داده، اظهار کرد: این شرکت در ۶ ماهه نخست امسال توانسته نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رشد ۲۵۹ درصدی در زمینه فروش آپشن دست یابد.

مدیرعامل شرکت آپکو با اشاره به اینکه علاوهبر ارتقای رضایت مشتریان، رضایتمندی کارکنان این مجموعه بهعنوان بخشی از ذینفعان اصلی، از تاکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو و موردتوجه آپکو است، افزود: همچنین اجرای طرحهای ارتقای انگیزه شغلی، برای ۵۲ نفر اشتغالزایی متناسب با فعالیتهای این مجموعه انجامشده است.

جعفری با بیان اینکه شرکت آپکو در سالهای گذشته نتوانسته بود جایگاه اصلی خود را در بازار خودرویی و افترمارکت بهدست آورد، اما با اقدامات لازم و حمایتهای مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو این موضوع محقق شده، یادآور شد: در حالحاضر این شرکت در نیمه نخست امسال از زیان عملیاتی خارج شده و تا پایان سال نیز از زیان سنواتی خارج خواهد شد.

وی افزود: ۸۰ درصد بدهیهای سنواتی آپکو به سایر شرکتهای گروه پرداخت شده و نیز با کنترل هزینهها، تا ۱۵ درصد از هزینههای سربار کاهش یافته و موجب شد با برنامهریزی دقیق و بهموقع، آپکو از زیان عملیاتی خارج شود.

مدیرعامل شرکت آپکو در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای امسال، پروژههای متعددی در راستای گسترش هرچه بیشتر فعالیتها و خدماترسانی و ارتقای کیفیت این مجموعه انجامشده، اظهار کرد: افتتاح سالن شماره دو تیونینگ و دیتیلینگ، افتتاح خط تولید دستهسیم بهعنوان یکی از قطعات استراتژیک آپکو که تا پیش از این با مشکلات بسیاری از جمله عدم تامین به موقع و نوسان قیمت مواجه بوده، اجرای پروژه تامین قطعه برای شرکت ایرانخودرو دیزل، افتتاح مرکز تحقیقات و نوآوری در شرکت آپکو و نیز ثبت این مجموعه بهعنوان شرکت دانشبنیان، از جمله این پروژهها بهشمار میرود.

جعفری با اشاره به افزایش رتبه آپکو بهعنوان نمایندگی ۱۰۶۸ ایرانخودرو از رتبه سه به یک، گفت: تشکیل تیم مسابقات اتومبیلرانی و آمادهسازی محصولات ایرانخودرو در این مسابقات با دانش فنی آپکو و کسب سه مقام قهرمانی، توسعه محصولات ایرانخودرو تارا جوانان، ۲۰۷ بانوان، فوتون آفرود و فوتون کمپر و نیز انجام اقدامات اولیه برای شروع پروژه شهر آپشن آپکو، از سایر اقدامات این مجموعه در ۶ ماهه نخست امسال بوده است.

وی اجرای پروژه رنگ سفارشی برای ۵ هزار خودرو تارا و هایما و ۳۵۰۰ جک برقی صندوق عقب، اجرای پروژه آفرود و تراکمپر خودروهای فوتون ایرانخودرو دیزل، ایجاد CallCenter و آموزش کارکنان این مجموعه برای انجام خدمات نصب آپشن در محل موردنظر مشتری، راهاندازی شعبه مرکزی نصب آپشن در سایت تولیدی خراسان، راهاندازی نمایندگی آپکو در مشهد، گسترش فروش قطعات آپشن در سایت ایرانخودرو با حق انتخاب مشتری، گسترش فروش اینترنتی قطعات را از اقدامات انجامشده در راستای توسعه فروش و دیجیتال مارکتینگ برشمرد.

مدیرعامل آپکو خاطرنشان کرد: با همکاری شرکت لیزینگ ایرانخودرو و لیزینگ غدیر، قرار است نسبتبه فروش اقساطی آپشن و سفارشسازی محصول و اعطای تسهیلات برای مشتریان اقدامات لازم انجام شود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4m8zbw