یک‌شنبه 05 فروردین 1403 - 24 Mar 2024
کد خبر: 6450
تاریخ انتشار: 1400/09/02 14:52

ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده هرمزگان

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه ‌۲۵۰۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده از زلزله در بندرعباس‌ از نو ساخته می‌شود، گفت:‌ برای تسریع در ساخت مسکن زلزله زدگان بخش فین در هرمزگان از چهار استان کمک گرفته ایم.

اکبر نیکزاد ‌در بازدید از مناطق زلزله‌زده بندرعباس با اشاره به حجم بالای عملیات بازسازی در این مناطق اظهار داشت: ‌‌از بنیاد مسکن‌های چهار استان کردستان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان برای بازسازی منطقه کمک گرفتیم ‌تا کار ساخت منازل مسکونی مردم زودتر به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه در بازدید‌ از منطقه ‌با مردم‌ بسیار نجیب و شریف و کم توقع مواجه شدیم، افزود: ‌هر روز که این عزیزان در چادر سپری کنند برای ما و به ویژه رئیس جمهور سخت خواهد بود و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ‌تا پایان سال همه ‌واحد‌ها را تحویل خواهیم داد تا مردم در سال جدید زیر سقف‌های مقاوم اسکان پیدا کنند.

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه باید ۲۵۰۰ واحد آسیب‌دیده از زلزله، تخریب و از نو ساخته شود و ۷۰۰ واحد نیز نیاز به تعمیر دارد، از تشکیل پرونده برای این واحد‌ها خبر داد و تصریح کرد: برای بازسازی هر واحد مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات و ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص یافته است و مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض نیز به واحد‌هایی تعلق می‌گیرد که نیاز به تعمیر دارند.

 

منبع: تسنیم


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27w5n3