جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 10782
تاریخ انتشار: 1400/10/25 12:50

ساخت ۱۰ تصفیه‌خانه فاضلاب در اصفهان

مدیرعامل آبفای استان اصفهان احداث ۱۰ تصفیه‌خانه فاضلاب در مدت ۱۰ سال را نشان از روحیه جهادی و عزم کارکنان این شرکت برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم عنوان کرد.

به گزارش صمت از اصفهان، هاشم امینی با بیان اینکه خدمات‌رسانی بی‌وقفه با هدف ارتقای سطح رفاه و بهداشت عمومی در دستور کار این شرکت قرار دارد، اظهار کرد: از مجموع ۲۸ تصفیه‌خانه فاضلاب در استان اصفهان ۱۰ تصفیه‌خانه در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ احداث شده است. وی اعلام کرد: علاوه‌بر احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای خوانسار، داران، چادگان، نجف‌آباد، نطنز، هرند، اژیه، سده ورنامخواست، تیران و بوئین و میاندشت، دو پکیج تصفیه فاضلاب نیز در ۱۰ سال گذشته برای واحدهای مسکن مهر نطنز و فریدونشهر به روش تصفیه لجن فعال احداث شده است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه فاضلاب ورودی به تصفیه‌خانه‌ها در ۹ تصفیه‌خانه به روش لجن فعال، ۱۳ تصفیه‌خانه به روش لاگون هوادهی و ۸ تصفیه‌خانه به روش برکه تثبیت مطابق با استانداردهای زیست‌محیطی تصفیه می‌شوند، تصریح کرد: با احدث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، حجم قابل ملاحظه‌ای از آب‌های به ظاهر زاید و غیرقابل استفاده به چرخه صنعت، کشاورزی غیرمثمر و توسعه فضای سبز شهری بازمی‌گردد.

 امینی با بیان اینکه درحال‌حاضر ۷۳.۵ درصد جمعیت شهری استان اصفهان زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند، گفت: هم‌اکنون ۳ میلیون و۲۱۱ هزار نفر در ۳۶ شهر و ۵ هزار و ۹۰۰ نفر در ۵ روستای استان از خدمات جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب استفاده می‌کنند. 

 وی در پایان گفت: استان اصفهان با داشتن ۸ هزار و ۳۰۹ کیلومتر شبکه جمع‌آوری و ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال، نزدیک به ۱۳ درصد از کل شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال فاضلاب در کشور را به خود اختصاص داده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4jk8p2