دوشنبه 06 فروردین 1403 - 25 Mar 2024
کد خبر: 4184
تاریخ انتشار: 1400/08/04 11:48

زمستان سخت در انتظار فولادسازان

تامین مواد اولیه موردنیاز تولیدکنندگان در داخل کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تاثیری بسزا بر روند تداوم تولید و ارزش‌آفرینی دارد.

آهن اسفنجی ماده اولیه تولید اغلب فولادسازان کشور است. با وجود این، روند تولید این محصول در طول ماه‌های گذشته و با وجود محدودیت در روند تامین برق و گاز صنایع با کمبود روبه‌رو شده است. رضا شهرستانی، عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ضمن هشدار نسبت به کمبود آهن اسفنجی در ماه‌های سرد سال گفت: با توجه به محدودیت منابع انرژی از جمله گاز زمستان سخت در انتظار فولادسازان کشور است و در همین راستا باید صادرات آهن اسفنجی متوقف شود.

به گزارش ایراسین، شهرستانی اظهار کرد: محدودیت تامین برق و گاز در زمستان، تولیدات صنایع فولادسازی کشور را تهدید می‌کند و در این راستا باید چاره‌اندیشی شود چراکه این صنایع تحمل گذراندن ۳ ماه پرچالش که با محدودیت انرژی مواجه شوند را ندارند.

وی افزود: نیاز است صادرات آهن اسفنجی متوقف شود چراکه این محصول به‌عنوان ماده اولیه فولادسازی در ماه‌های پیش رو با محدودیت تولید مواجه می‌شود و اگر کنترلی اعمال نشود، شاهد افزایش لگام‌گسیخته نرخ قراضه خواهیم بود و بازار فولاد کشور دستخوش اتفاقات خوبی نخواهد شد. وی در پایان گفت: محدودیت تامین گاز برای شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد صنعتی کشور نگرانی‌ بزرگی است چراکه اگر نیاز این صنعت به مواد اولیه تامین نشود ممکن است جایگاه دهم فولاد ایران را در جهان از دست بدهیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2llz82