شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
کد خبر: 3191
تاریخ انتشار: 1400/07/20 14:14

زمان خرید عالیجناب بورس رسیده است؟

دو نماد شستا و فاسمین امروز مورد بررسی به لحاظ تکنیکالی قرار گرفتند تا روند آن ها در روزهای آینده پیش بینی شود.

امروز  تحلیل تکنیکال دو نماد شستا و فاسمین انجام شد تا روند احتمالی این دو نماد در روز‌های آینده بورس پیش بینی شود. اگر سهامدار این دو نماد هستید توصیه می‌شود این تحلیل تکنیکال را ببینید.

تحلیل تکنیکال شستا

شستا در ۹ ماه گذشته همواره بین دو آستانه پایین و بالا در کف حمایتی ۱۰۰۰ تومان و سقف ۱۴۸۰ تومان روی فیبوی ۰.۲۳ اصلاح اخیر در نوسان بوده است. اخیرا قیمت سهم موفق به صعود به بالای خط میانی این کانال روی ۱۲۳۰ تومان شده است و دو نیمه متفاوت بر روی نمودار تشکیل داده است. در نتیجه می‌شود گفت که محدوده‌ ۱۲۳۰ تومان یک حمایت هندسی جدی برای سهم محسوب می‌شود که هم اکنون قیمت نزدیک به این محدوده در حال معامله است و از این رو گزینه بسیار کم ریسکی محسوب می‌شود. از طرف دیگر حد بالای سهم در ۱¡۵۷۰ تومان روی فیبوی ۰.۲۳ اصلاح اخیر قرار دارد که با توجه به حد ضرر آن می‌شود گفت که نسبت R/R سهم مناسب می‌باشد. خط روند صعودی میان مدت در RSI همچنان محفوظ می‌باشد که می‌تواند حامی خوبی برای حفظ محدوده‌ حمایتی قیمت روی ۱¡۲۳۰ تومان باشد.

تحلیل تکنیکال فاسمین

فاسمین از ابتدای تابستان تا اوج چند هفته پیش در حدود ۷۰ درصد بازدهی ثبت کرده بود که رشد اخیر تا نزدیکی محدوده‌ فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر بوده است. از این رو طبیعی بود که قیمت در این محدوده وارد یک فرآیند اصلاحی بصورت تدریجی شده باشد که این فرآیند همچنان ادامه دارد. در هر صورت به نظر می‌آید که روند صعودی شکل گرفته در سهم طی ماه‌های اخیر بعد از تکمیل ساختار اصلاحی ادامه پیدا کند که در صورت درست بودن سناریوی فرض شده قیمت می‌تواند در میان مدت از سقف یک ماه گذشته خود در ۱۹۰۰ تومان نیز عبور کند البته باید قبل از آن قیمت بالای ۱۵۰۰ تومان تثبیت شده باشد. روند صعودی RSI نیز تائید کننده‌ مطلب فوق است.

 

منبع: نبض بورس


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4vdkb4