جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 9679
تاریخ انتشار: 1400/10/12 12:21

رکوردشکنی خط برش سنگین فولاد مبارکه

رکورد تولید یک هزار و ۴۹۱ تن ورق برش‌داده‌ شده در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در این خط شکسته شد؛ آخرین رکورد ثبت‌شده روزانه تولید در این واحد در ۱۴ مهر ۱۳۹۶، به میزان یک هزار و ۳۰۵ تن ورق بوده است.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه، محمد علیخانی، رئیس خطوط تکمیل ناحیه نورد گرم شرکت فولاد اظهار کرد: تلاشگران فولاد مبارکه با تلاش و همدلی و در راستای تحقق رشد صنعت و اقتصاد کشور، موفق به شکستن رکورد تولید روزانه خط برش سنگین واحد تکمیل ناحیه نورد گرم این شرکت شدند.

وی در ادامه افزود: خط برش سنگین واحد تکمیل ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه یکی از ۳ خط برش موجود در این واحد است که با ظرفیت تولید سالانه ۲۲۰ هزار تن قادر به تولید محصولات ورق برش داده‌شده در محدوده ضخامت ۶ تا ۱۶ میلی‌متر و عرض ۶۰۰ تا ۱۸۵۰ میلی‌متر و طول از یک تا ۱۲ متر در گروه‌های مختلف فولادی است.

رئیس خطوط تکمیل ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این خط در کنار ۲ خط برش سبک دیگر که در آنها ورق با ضخامت‌های ۲ تا ۶ میلی‌متر برش داده می‌شود، نیازهای مصرفی صنایع مختلف داخلی و خارجی اعم از صنایع خودروسازی، صنایع لوازم‌خانگی و صنعتی، صنایع اسکلت فلزی و سوله‌سازی، صنایع ساخت ترانسفورماتور و صنایع ساخت تجهیزات سبک و سنگین را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید سالانه کل خطوط تکمیل ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه در حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است، ادامه داد: خط تمپر و برش سبک یک به ‌صورت پیوسته بوده و قادر به دوباره‌پیچی، اتوکشی محصولات نوردگرم (اسکین) است و خط اسکین که مانند خط تمپر عملیات اصلاح، تسطیح و تقسیم کلاف در آن انجام می‌شود، ظرفیتی بیش از ۶۰۰ هزار تن در سال را داراست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4d8qw2