چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
کد خبر: 17401
تاریخ انتشار: 1401/03/21 08:17

رواج خفت‌گیری در بازار ارزهای دیجیتال در انگلستان در انگلستان

موجی از خفت‌گیری به راه افتاده است. سارقان، فعالان بازار کریپتو را مجبور می‌کنند که کد امنیتی حساب خود را در اختیار آنان قرار دهند.

به گزارش همت خبر، گسترش بازار ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر گرچه تعدادی از فعالان این بازار را به جمع میلیونرها تبدیل کرد اما تعداد افرادی که در این بازار سرمایه خود را از دست داده‌اند، کم نیست. این افراد اغلب به دلیل ناآگاهی و عدم دانش کافی از اقتضائات این بازار و از ترس عقب ماندن از سودآوری بالا و صدالبته فقدان مدیریت روانی بر خود، نه بخش کوچکی از سرمایه، بلکه همه داشته‌‌ها و اندوخته‌های خود را وارد این بازار کرده و خیلی زود تمام دارایی خود را از دست داده‌‎اند.
این اما همه ماجرا نیست؛ در بازار ارزهای دیجیتال هیچ پیگیری وجود ندارد و همین عامل بهترین زمینه را برای کلاهبرداران و سارقان فراهم کرده است. این افراد با استفاده از فضای دیجیتال و دسترسی به چند کد امنیتی حساب و کیف پول افراد می‌توانند به راحتی ارزهای او را به کیف پول خود انتقال داده و دارایی افراد را به رقت ببرند.
این قبیل امور اما وارد فاز جدیدی هم شده است. به عنوان نمونه در انگلستان موجی از خفت‌گیری به راه افتاده است. در واقع، سارقان فعالان بازار کریپتو را مجبور می‌کنند که کد امنیتی را در اختیار آنان قرار دهند و بعد هم بدون اینکه ترسی از پیگیری‌های بعدی داشته باشند، تمام حساب آنان را به سرقت می‌برند. یکی از قربانیان خفت‌گیری در همین رابطه بیان کرد که یک خفت‌گیر او را مجبور کرده با اثر انگشت خود، موبایلش را باز کند. سپس تنظیمات امنیتی قربانی را تغییر داده و ۲۸۷۰۰ پوند که مقداری از آن ارز دیجیتال بوده را دزدیده است. چند شخص دیگر نیز ادعا داشتند که خفت‌گیرها به ارزش هزاران پوند ارز دیجیتال آنان را دزدیده‌اند. پیشتر، یک قربانی دیگر نیز گفته بود که گروهی از خفت‌گیران موبایل او را به زور گرفته و پس از جابه‌جایی اتریوم به ارزش ۵۰۰۰ پوند، موبایل او را پس داده‌اند.
خفت‌گیران انگلیس روش کار خود را از خفت‌گیری وسایل به ارز دیجیتال تغییر داده‌اند. روزنامه‌ای در شهر لندن به اطلاع شهروندان رسانده است که مراقب این حملات باشند و با احتیاط رفتار کنند.
منبع:همت خبر

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36ewje