شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
کد خبر: 17873
تاریخ انتشار: 1401/04/06 23:36

روابط اجتماعی باید بر عدالت استوار شود

رئیس‌جمهوری از عدالت به‌عنوان سنگ بنای جامعه صالح و اسلامی یاد کرد و گفت: روابط اجتماعی باید بر عدالت استوار شود.

 سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضاییه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضاییه، گفت: جریان نفاق با پشتیبانی نظام سلطه قصد داشت جبهه انقلاب، جریان انقلاب و نمادهای انقلاب را ترور فیزیکی و شخصیتی کند.

به گزارش گسترش‌نیوز، رئیس‌جمهوری از تلاش‌های رئیس قوه قضاییه و همکارانش در تحول قضایی و ارتقای کارآمدی عدلیه و اجرای عدالت و مبارزه با فساد قدردانی کرد.

رئیسی از عدالت به‌عنوان سنگ بنای جامعه صالح و اسلامی یاد کرد و گفت: روابط اجتماعی باید براساس عدالت استوار شود.

وی خاطرنشان کرد: قانون‌گذار باید برپایه عدالت قانون‌گذاری کند و اجرای قانون باید عادلانه باشد و در داوری و عدالت و قضاوت هم باید عدالت مبنا قرار گیرد و قانون عادلانه به‌دست مجریان عادل اجرا شود. 

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: جامعه را باید با عدالت بنا کرد، قانون عادلانه به‌دست مجریان عادل اجرا می‌شود.

رئیسی در ادامه گفت: در قوای سه‌گانه تصمیم گرفتیم گرفتار حاشیه‌ها نشویم. در ادوار گذشته مسئولان گرفتار حاشیه‌ها شدند و برخی کارها عقب ماند. تصمیم جدی ما این است که گرفتار حاشیه‌ها نشویم و به متن بپردازیم. متن یعنی خدمت خالصانه به مردم و معیشت آنها.

بسیار به آینده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور امیدوارم. دردهای مردم امروز باید شنیده شود؛ نه حق عقبگرد داریم و نه حق درجا زدن.

شجاعت را از مدیران گرفته‌ایم

محمدباقر قالیباف نیز در همایش قوه قضاییه که با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و رئیس قوه قضاییه در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: با انجام برخی کارها شجاعت را از مدیران گرفته‌ایم. هیچ مدیری هیچ تصمیمی نمی‌گیرد و هیچ هزینه‌ای را نمی‌پذیرد. باید به‌دنبال مدیران قوی و پاکدست باشیم. در پایه بودجه قوه‌قضاییه باید تجدیدنظر شود تا رشد سالانه را طی کند. موضوع افزایش زمان دادرسی به‌صورت لایحه باید به مجلس بیاید.

باید با تمام توان به کمک دولت بیایم

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای،‌ رئیس قوه قضاییه نیز در این مراسم گفت: اگر مردم بدانند کارگزاران نظام برای آنها، برای تحقق عدالت، عدالت اجتماعی و فراهم کردن بستر رشد دنیا و آخرت آنها تلاش می‌کنند، تردید نکنید که پشت سر کارگزاران نظام خواهند بود. امروز وظیفه خود می‌دانم با تمام توان به کمک قوه مجریه بیایم.  می‌دانم اگر دولت در برنامه‌هایش موفق باشد قوای قضاییه و مقننه هم موفق خواهند بود. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36e8q7