شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
کد خبر: 14574
تاریخ انتشار: 1401/01/27 04:47

رفتن به میامی از نوع مشهدی

کشور ایران مناطق دیدنی بسیار زیادی دارد و کوه‌ها، رودها، بسیاری از روستاها و شهرهای آن، مکان‌هایی بسیار جالب برای گردشگران داخلی و خارجی هستند. بسیاری از این مکان‌ها، شناخته‌ شده و مشهورند. در حالی‌ که برخی دیگر، ناشناخته‌ترند و کمتر کسی از جاذبه‌های آن‌ها مطلع است. از جمله این مناطق زیبا و ناشناخته می‌توان به روستای میامی مشهد اشاره کرد.

بسیاری از گردشگران پیش‌ از اقدام به سفر به مکان‌های دیدنی، به اجاره ویلا دست می‌زنند تا علاوه‌ بر درک لذت فراوان از گشت‌وگذار، اقامتی به‌ یادماندنی را نیز تجربه نمایند. بنابراین رفتن به میامی از نوع مشهدی، سفری جالب و هیجان‌انگیز خواهد بود.

میامی مشهد کجاست؟

میامی مشهد، روستایی در خراسان‌رضوی است. این روستا جزئی از دهستان میامی به شمار می‌رود و در مسیر جاده مشهد به سرخس می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. روستای میامی در دامنه کوه واقع‌ شده و بسیار زیبا و تماشایی است. این روستا جمعیتی در حدود ۳ هزار نفر را در خود جای داده و جاذبه‌های گردشگری جالب‌ توجهی نیز دارد.

یکی از اقدامات بسیار مهم برای مسافران پیش‌ از اقدام به سفر در نظر گرفتن مکان مناسب برای اقامت چندروزه است تا از این طریق، هم به جاذبه‌های دیدنی منطقه مورد نظرشان دسترسی مناسبی داشته باشند و هم سکونتشان با اشکال روبرو نگردد. بنابراین پیش‌ از سفر به میامی نیز لازم است به سایت شب مراجعه نمایید و به اجاره سوئیت در مشهد دست بزنید. از این طریق خیال خود و همراهانتان را بابت اقامت چندروزه راحت خواهید کرد.

میامی با امامزاده

بسیاری از گردشگران و مسافران علاقه دارند مکانی را برای تفریح و گشت‌وگذار در نظر بگیرند که دارای مرقد و یا امامزاده است تا از طریق زیارت این مرقدها و امامزادگان، روح خود را صفای تازه‌ای بدهند. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های میامی مشهد، مرقد امامزاده‌ای است که در این منطقه واقع‌ شده.

مرقدی که با عنوان امامزاده یحیی‌(ع) شناخته می‌شود. گفته می‌شود که این فرد یکی از نوادگان امام سجاد علیه‌السلام است که در سال ۱۰۷ هجری قمری به شهادت رسیده و در این مکان دفن شده‌ است. امامزاده یحیی، شهرت و محبوبیت بسیار بالایی در میان اهالی روستای میامی و گردشگران دارد و افراد زیادی در ایام مختلف سال به آن رفت و آمد می‌کنند.

بنای امامزاده یحیی در سال دهم هجربی ساخته‌ شده و بازسازی‌های زیادی نیز بر روی آن انجام‌ گرفته است. این امامزاده به زائرسرا و اتاق‌هایی برای اقامت مسافران نیز تجهیز شده و محلی برای آشپزخانه نیز دارد.

جاهای دیدنی و آبگرم میامی مشهد

در روستای میامی جاذبه‌های زیادی وجود دارند. برخی از این جاذبه‌ها گردشگری و برخی نیز مذهبی هستند. از جمله جاهای دیدنی میامی می‌توان به کاروانسرای عباس‌آباد و کاروانسرای میامی اشاره کرد.

از دیگر نقاط دیدنی این روستا می‌توان آبگرم میامی مشهد را نام برد. بازدید از این جاذبه‌ها باعث می‌شود تا شما بتوانید فرهنگ بومی مشهد و مردمان این خطه را بهتر بشناسید. بنابراین گشت و گذار در آن‌ها را در برنامه سفر خود قرار دهید.

جاهای دیدنی و آبگرم میامی مشهد

کاروانسرای عباس‌آباد

کاروانسرای عباس‌آباد یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی میامی در مشهد است. این بنا را می‌توانید در فاصله‌ای تقریبا ۷۵ کیلومتری از روستای میامی پیدا کنید. برای این‌که بتوانید به این کاروانسرای باستانی دسترسی داشته باشید باید در ابتدا به روستای عباس‌آباد سر بزنید.

این بنا در دوران صفویان و به شکل مستطیلی ساخته‌ شده و زمین آن، ۸۵۰۰ مترمربع مساحت دارد. کاروانسرای عباس‌آباد دارای دو درب است که در نواحی شرق و غرب آن قرار گرفته‌اند. بنابراین می‌توانید از هر ۲ سمت به این بنای تاریخی وارد شوید.

کاروانسرای میامی

کاروانسرای میامی از بناهای به‌ جای‌ مانده از زمان صفویان و یکی از زیباترین کاروان‌های باستانی در کشور به شمار می‌رود. مساحت این بنا در حدود ۵۲۵۰ متر مربع است. کاروانسرای میامی از جمله بناهای ۴ ایوانی به شمار می‌رود و ساختمان آن v شکل است. تماشای این بنا برای افرادی که به بازدید از ساختمان‌های تاریخی علاقه دارند بسیار جالب‌توجه است.

آبگرم میامی مشهد

آبگرم میامی یکی از مکان‌های بسیار دیدنی است که می‌تواند بسیاری از دردهای شما را تسکین داده و بهبود بخشد. آبگرم این روستا نقش بسیار مؤثری در جذب گردشگر در تمامی ایام سال به این منطقه دیدنی دارد. بسیاری از گردشگران با استفاده از سرویس اجاره آنلاین ویلا سایت شب که یک پلتفرم بومی سازی شده از air bnb می‌باشد، به قصد بازدید از این مکان دیدنی و آرامش‌بخش، راهی میامی مشهد می‌شوند.

آیا می‌توان در این روستا اقامت داشت؟

در حال‌ حاضر امکانات اقامتی در روستای میامی، به‌ صورت چشمگیر و کامل وجود ندارد. با وجود این‌که روستای میامی از جمله روستاهای بسیار دیدنی کشور است و جاذبه‌های گردشگری فراوانی نیز این منطقه را احاطه کرده‌اند، اما بیشتر مسافران به ماندن در این مکان به‌ صورت چند روزه، فکر نمی‌کنند.

این عامل نیز باعث شده تا در این روستا مسافرخانه و یا هتل باکیفیتی برای پذیرایی از گردشگران وجود نداشته باشد. بنابراین در صورتی‌ که قصد اقامت در این روستای باصفا را داشته باشید لازم است حتما به امامزاده یحیی بروید.

 

در این امامزاده، زائرسراهایی برای مسافران در نظر گرفته‌ شده و اتاق‌هایی در اختیار شما قرار خواهند گرفت که می‌توانید در آن‌جا اقامت کنید. اما لازم است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این اتاق‌ها، امکانات و تجهیزات رفاهی کاملی ندارند و تنها می‌توانید یک شب در آن‌ها اقامت داشته باشید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27qq9g