پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 3397
تاریخ انتشار: 1400/07/23 12:15

رشد عجیب تزریق دلار و یورو

متوسط هفتگی نرخ دلار به کانال ۲۷ هزار تومان بازگشت. دلار متشکل و سنا نیز به کانال قیمتی پایین‌تر وارد شدند. عرضه هفتگی دلار ۷۳ درصد رشد کرد و چهارمین هفته پرتزریق سال برای دلار رقم خورد.

قیمت دلار امریکا از ابتدای هفته مسیر نزولی را دنبال کرد و حتی رقم‌هایی زیر ۲۶ هزار تومان را به ثبت رساند، روند قیمتی دلار در روز چهارشنبه صعودی شد. نرخ دلار در روز پنج‌شنبه دوباره قدری پایین آمد و در نهایت در حوالی ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان قرار گرفت. متوسط هفتگی نرخ دلار در بازار آزاد، متشکل و سامانه سنا نیز در هفته اخیر افت کرد. متوسط هفتگی نرخ دلار آزاد که در هفته گذشته برای نخستین بار در امسال وارد کانال ۲۸ هزار تومان شده بود، به کانال ۲۷ هزار برگشت و روی ۲۷ هزار و ۳۵۰ تومان قرار گرفت. نرخ دلار متشکل و سنا نیز از کانال ۲۷ هزار به کانال ۲۶ هزار وارد شدند. قیمتی هفتگی دلار سنا روی ۲۶ هزار و ۷۶۵ تومان قرار گرفت و متوسط نرخ دلار متشکل روی ۲۶ هزار و ۵۶۳ تومان ایستاد.

قیمت یورو کاهش یافت

همراه با افت نرخ دلار، نرخ هفتگی یورو نیز پایین آمد. نرخ یورو در بازار آزاد به کانال ۳۱ هزار تومان وارد شد و روی ۳۱ هزار و ۶۷۹ تومان قرار گرفت. نرخ یورو سنا به کانال ۳۰ هزار تومان وارد شد و روی ۳۰ هزار و ۸۱۱ تومان ایستاد. نرخ یورو متشکل نیز تغییر کانال داد و روی رقم ۳۰ هزار و ۵۵۳ تومان قرار گرفت.

عرضه دلار افزایش یافت

حجم عرضه دلار در هفته اخیر به طور قابل توجهی رشد کرد. عرضه دلار در هفته گذشته روی ۲۵ میلیون و ۲۲۰ هزار قرار داشت و در این هفته روی ۴۳ میلیون و ۶۸۷ هزار ایستاد. البته هفته گذشته چند روز تعطیل داشت و یکی از دلایل عرضه پایین در هفته گذشته همین بود. اما گذشته از این، حجم عرضه در هفته اخیر بالا بود. هفته اخیر چهارمین هفته پرتزریق سال برای دلار محسوب می‌شود.

افزایش عرضه به بازار دلار محدود نشد. عرضه یورو نیز در هفته اخیر رشد کرد. عرضه یورو در هفته گذشته روی ۲ میلیون و ۶۰۴ هزار قرار داشت. عرضه یورو ۱۳۰ درصد افزایش یافت و در هفته اخیر روی ۵ میلیون و ۹۹۳ هزار قرار گرفت.

منبع: اقتصاد نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36jyz4