پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 19850
تاریخ انتشار: 1401/07/12 09:33

راهنمای جامع خرید یونولیت سقفی

همان طور که در ساخت و ساز ها دیده اید، در سقف های تیرچه بلوک اغلب از یونولیت برای ساخت و ساز سقف برای صرفه جویی در مصرف بتن به کار گرفته می شود که البته برای آن جایگزینی نیز اختراع شده است، که یونیپلکس می باشد که بسیار بهره ور تر از سایر موارد می باشد.

یکی از دلایل خرید یونولیت سقفی برای استفاده در سقف تیرچه بلوک یونولیت می باشد، یونولیت که یک ماده سفید، سبک و متخلخل است که به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فردی مانند مقاومت در برابر آب و رطوبت، طول عمر، دوام و ماندگاری بالا، عایق صوتی و حرارتی، وزن پایین، قیمت مناسب، کاربرد راحت، مقاومت در برابر فشار و ضربه و غیره، در صنعت بسته‌بندی لوازم خانگی و صنعت ساختمان‌سازی در بخش‌هایی مانند کف، دیوار و سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده با نام‌های EPS، فوم پلی استایرن، آکاسیف، پلاستوفوم، فوم و فیبر سفید نیز شناخته می‌شود. برای افرادی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت دارند، خرید یونولیت برای عایق‌کاری حرارت و صدا از اهمیت زیادی برخوردار است‌. در ایران تولیدکنندگان زیادی در زمینه تولید و عرضه انواع یونولیت مشغول فعالیت هستند؛ اما برای خرید باکیفیت‌ترین یونولیت‌ها ابتدا باید با ویژگی‌های این محصول، انواع، کاربردها و مزایای آن آشنا باشید و از یک تولیدکننده معتبر خریداری کنید. در این مقاله قصد داریم درباره نکات مهم در زمان خرید یونولیت صحبت کنیم.

قیمت یونولیت سقفی 25

عوامل بسیاری می تواند بر قیمت یونولیت اثر بگذارد از جمله این عوامل می توان به کیفیت مواد اولیه به کار برده شده در آن اشاره کرد، درصورتی که مواد اولیه به کار برده شده در یونولیت، نسوز باشد، دارای کیفیت بالاتری خواهد بود که در این صورت قیمت یونولیت سقفی 25 هم بالاتر خواهد بود، اما اگر مواد اولیه به کار برده شده در تولید یونولیت اشتعال پذیر باشد، از کیفیت پایین تری برخوردار خواهد شد، و طبعا قیمت یونولیت ارزان تر خواهد بود. عامل مهم دیگر دانسیته یونولیت است که هر چقدر بالاتر باشد قیمت یونولیت گران تر می شود و کیفیت آن بهتر می شود.

به جز مواد اولیه موارد دیگر در قیمت آن اثر گذار است، این موارد شاید به بازار خود یونولیت هم مربوط نشود. برای مثال قیمت نفت یکی از این موارد است که با بالارفتن آن قیمت تمام تجهیزات مربوط به تولید یونولیت یا هزینه های حمل و نقل افزایش می یابد و به طور مستقیم بر قیمت یونولیت اثر می گذارد.

استفاده از یونولیت در ساختمان و جایگزین های آن

همان طور که در ساخت و ساز ها دیده اید، در سقف های تیرچه بلوک اغلب از یونولیت برای ساخت و ساز سقف برای صرفه جویی در مصرف بتن به کار گرفته می شود که البته برای آن جایگزینی نیز اختراع شده است، که یونیپلکس می باشد که بسیار بهره ور تر از سایر موارد می باشد. 

 

خرید یونولیت از یونیپلکس

خرید یونولیت در صنعت ساخت و ساز برای چه مواردی کاربرد دارد؟

همان‌طور که در مقدمه هم اشاره کردیم، یونولیت در صنایع مختلفی کاربرد دارد که مهمترین آن‌ها صنعت ساخت و ساز است‌. این محصول از سال 2013 به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزایای خرید یونولیت و استفاده از آن در صنعت ساختمان سازی عبارتند از: ارزان بودن یونولیت، افزایش سرعت اجرای پروژه‌های ساختمانی به علت وزن کم یونولیت، عدم نیاز به نیروی انسانی زیاد برای ساخت و ساز، کاهش حجم بتن مورد نیاز در ساختمان، کاهش دادن قطر سازه‌های فلزی و سازه‌های بتنی ساختمان، صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های اسکلت‌بندی و فنداسیون به دلیل کاهش وزن بلوک‌ها، دوام و طول عمر زیاد، صرفه‌جویی در میزان استفاده از تیرچه و بلوک سیمانی، راحت کردن مراحل اجرای سقف، صرفه‌جویی در مصرف خاک و گچ، صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل و نقل، عدم ایجاد ضایعات و پرت در یونولیت، کمک به صرفه‌جویی در مصرف انرژی، افزایش مقاومت ساختمان در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله،‌ کاهش مصرف آب و غیره. کاربردهای یونولیت در ساختمان نیز شامل موارد زیر است:

  • استفاده از ورق یونولیتی به عنوان عایق حرارتی دیوارها و پشت بام ساختمان
  • استفاده از ورق یونولیتی به عنوان فوم صوتی و صداگیر یا عایق صوتی در سالن‌های موسیقی، نمایش، تئاتر، سینما و ساختمان‌های مسکونی
  • پرکردن فضاهای خالی ساختمان مانند دیوارهای برشی و فضاهای درز انقطاع، برای صرفه‌جویی در مصرف بتن
  • استفاده از یونولیت به عنوان فوم در داخل تیغه سفالی ساختمان
  • جایگزینی بلوک یونولیتی به جای بتن‌ کششی در سقف تیرچه بلوک
  • استفاده از یونولیت به عنوان هسته فوم برای ساخت تخته‌های اسفنجی
  • استفاده از یونولیت در ساخت سقف، دیوار، کف و نمای ساختمان

در زمان خرید یونولیت به چه نکاتی باید توجه کرد؟‌

در زمان خرید یونولیت برای کاربردهای مختلف، رعایت چند نکته مهم ضرورت دارد. کسانی که می‌خواهند یونولیت باکیفیت و مرغوب خریداری کنند، حتما باید با نکات مهم قبل از خرید این محصول آشنا باشند. در ادامه به معرفی این نکات خواهیم پرداخت.

توجه به نوع یونولیت

یکی از مهمترین نکاتی که در زمان خرید یونولیت حتما باید مورد توجه قرار گیرد، نوع یونولیت است. یونولیت‌ها انواع مختلفی دارند و هر یک برای کاربرد خاصی تولید شده‌اند. انواع یونولیت عبارتند از: یونولیت فشرده با وزن سنگین و دانسیته بالای چهل، یونولیت سقفی استاندارد دارای تاییدیه مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان، یونولیت دیواری شامل مدل‌های فومی، تزئینی و سه بعدی، یونولیت تیرچه کرومیت در دو سایز با ابعاد مختلف مناسب برای ساخت تیرچه کرومیت. هر یک از این یونولیت‌ها کاربردهای متفاوتی دارند.

مناسب بودن میزان فشردگی و چگالی یونولیت

نکته دیگری که در زمان خرید یونولیت اهمیت دارد، توجه به مناسب بودن میزان فشردگی و چگالی یونولیت است. یونولیت‌ها با میزان فشردگی‌ و چگالی متنوع، برای بخش‌های مختلف ساختمان کاربرد دارند.

توجه به وزن و دانسیته یونولیت

توجه به وزن و دانسیته یونولیت نکته دیگریست که در زمان خرید این متریال مورد توجه قرار می‌گیرد. به عنوان مثال برای استفاده از یونولیت دیواری در دیوارهای بیرونی ساختمان‌ها، باید از یونولیت‌هایی با وزن و دانسیته بالا استفاده شود‌؛ اما برای استفاده در دیوارهای داخلی ساختمان، یونولیت سبک با دانسیته کم کاربرد بیشتری دارد.

توجه به قیمت یونولیت

قیمت یونولیت در زمان خرید یونولیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. قیمت یونولیت‌های بی‌کیفیت موجود در بازار، معمولا از نمونه‌های مرغوب و باکیفیت ارزان‌تر است.‌ تنها زمانی می‌توان یونولیت خوب را با قیمت پایین خریداری کرد که آن را از کارخانه و بدون واسطه تهیه کنید. قیمت یونولیت‌هایی که دانسیته و فشردگی بالاتری دارند، همواره گران‌تر است.

توجه به ظاهر یونولیت

در زمان خرید به ظاهر یونولیت هم توجه داشته‌باشید که یکدست باشد و فاصله‌ای بین دانه‌های آن وجود نداشته‌باشد. از خرید یونولیت‌هایی با دانه‌های پلی استایرن نامنظم خودداری کنید.

خرید یونولیت از فروشگاه‌های معتبر

برای خرید این متریال همواره به دنبال فروشگاه‌های معتبری که محصولات خود را با مهر استاندارد، گارانتی، تضمین کیفیت و با قیمت مناسب در اختیار مشتری قرار می‌دهند، باشید. این فروشگاه‌ها امکان خرید اینترنتی را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند.

خرید یونولیت

نتیجه‌گیری

در این مقاله به معرفی خرید یونولیت و کاربردهای آن در صنعت بسته‌بندی و صنعت ساخت و ساز پرداختیم و در ادامه به چند نکته مهم در زمان خرید یونولیت اشاره کردیم. امیدواریم از این مطلب استفاده را برده‌باشید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27q6wd