سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
کد خبر: 13584
تاریخ انتشار: 1401/01/08 03:59

دیدنیهای اسپانیا؛ لیست جاذبه گردشگری و جاهای دیدنی + عکس و آدرس

تعداد کمی از مقاصد گردشگری در جهان، مانند اسپانیا مجموعه خیره‌کننده‌ای از مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری برای بازدیدکنندگان را ارائه می‌دهند.

دیدنیهای اسپانیا؛ لیست جاذبه گردشگری و جاهای دیدنی + عکس و آدرس

 این کشور اروپایی، مملو از مناظر طبیعی و زیبا است، از رشته کوه‌های ناهموار سیرا گرفته تا شن‌های سفید و تالاب‌های آبی جزایر مدیترانه‌ای مانند ایبیزا. کشور اسپانیا همچنین به دلیل فرهنگ‌های مختلف در مناطق متمایز خود، بسیار جذاب است. بسیاری از شهرهای اسپانیا دارای ویرانه‌های روم باستان و معماری اسلامی از دوره‌ مورها، قلعه‌ها و استحکامات قرون وسطایی هستند.

اسپانیا نشان‌دهنده اوج در همه جنبه‌های مرتبط با لذت از زندگی است، غذاهای خوشمزه، موسیقی شگفت‌انگیز، هنرهای زیبا، رقص‌های پرجنب‌وجوش و مردم صمیمی. از نور خورشید که بی‌وقفه از ترازوی موزه گوگنهایم گری (Gehry's Guggenheim) و زندگی خیابانی پرتپش La Rambla و Plaza Mayor گرفته تا جنگل‌‌ ستون‌ها و طاق‌های موری (Moorish arches) که در فضای بی‌صدای مسجد بزرگ کوردوبا (Cordoba's Great Mosque) ناپدید می‌شوند، اسپانیا ترکیبی جذاب و پرجنب و جوش از کذشته تا حال است. اگر برای سفر به این کشور جادویی مشغول برنامه‌ریزی هستید، خواندن این مقاله حتماً اطلاعات کامل و کاربردی از برترین دیدنی‌های اسپانیا به شما ارائه می‌دهد اما قبل از آن به شما پیشنهاد می دهیم برای یک سفر بی خطر و باکیفیت حتما از تور اسپانیا آیشم بلیط های خود را تهیه نمایید.

جاذبه‌های گردشگری اسپانیا

جاذبه‌های گردشگری اسپانیا

1- باغ‌های الحمراو جنرالیف، گرانادا

مهم نیست که چقدر خوانده‌اید یا چند عکس از کاخ‌های الحمرا در گرانادا دیده‌اید، این کاخ تفریحی موری‌ها، همچنان نفس شما را بند می‌آورد. کاخ سلطنتی سلسله ناصری نقطه برجسته هنری دوره اسلامی اسپانیا است، زمانی که آندلس مظهر فرهنگ و تمدن در قرون وسطی در اروپا بود.

مجموعه الحمرا شامل چندین ساختمان، برج، باغ و یک مسجد است. حکاکی‌های سنگی پیچیده و وصف‌ناپذیر، سقف‌های کاشی‌کاری شده باشکوه، طاق‌های زیبا و حیاط‌های آرام کاخ هستند که حتی در رویا هم شما را رها نخواهندکرد. ‌اگر یک مکان در اسپانیا وجود دارد که باید از آن دیدن کنید، آن باید کاخ الحمرا باشد. برترین جاذبه این کاخ، پاسیو شیرها، عمارت سلطنتی و آلکازابا است.

این کاخ از دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 8 صبح تا 8 بعدازظهر باز است و هزینه ورودی آن بسته به منطقه کاخ و محوطه‌ای که می‌خواهید از آن بازدید کنید از 7 تا 17 یورو متفاوت است.

2- ساگرادا فامیلیا و سایت‎‌های گائودی، بارسلونا

آنتونی گائودی سبک معماری معروف به Art Nouveau را یک قدم جلوتر برد. ساختمان‌های جذاب و تخیلی که او در بارسلونا ایجاد کرده‌‌است، به نقاط دیدنی و جاذبه‌های گردشگری این شهر کاتالونیایی تبدیل شده‌است. مهمترین این ساختمان‌ها، کلیسای ساگرادا فامیلیا است، یکی از غیرمتعارف‌ترین کلیساهای اروپا که همچنان ناتمام است. این کلیسا واقع در شهر بارسلون و پربازدیدترین جاذبه اسپانیا است.

ساگرادا فامیلیا، یک میراث جهانی است که سالانه بیش از سه میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. این سازه گوتیک خیره‌کننده بیننده را با زیبایی محض و معماری منحصربه‌فرد خود که تلفیقی از معماری گوتیک و مدرن است، محسور می‌کند. بازدیدکنندگان می‌توانند به قسمت‌های مختلف کلیسا از جمله موزه، فروشگاه، شبستان، سردابه و برج‌ها دسترسی داشته‌باشند.

در سال 2020 یکی دیگر از ساختمان‌های این سایت یعنی کازا باتلو خارق‌العاده، با بالکن‌های ماسکی شکل و نمای مواجش، دارای یک تجربه جذاب شد که با استفاده از واقعیت افزوده، سنسورهای حرکت و بیش از 1000 صفحه نمایش، بازدیدکنندگان را به یک سفر جادویی می‌برد. بر خلاف بسیاری از ساختمان‌ها، جذابیت گائودی حتی برای کودکان و بزرگسالانی که به معماری اهمیتی نمی‌دهند، هم بسیار سرگرم‌کننده است.

3- از برترین تم‌پارک‌های اسپانیا دیدن کنید.

از حمله دیدینی‌های کشور اسپانیا تم‌پارک یا پارک‌هایی با موضوعات خاص است که در سراسر کشور پراکنده‌اند و مکانی عالی برای تفریحات خانوادگی است. از بهترین انتخاب‌ها می‌توان پارک Terra Mitica در نزدیکی پورت ونتورا در بارسلونا، پارک وارنر در مادرید و پارک Isla Magica در سویا است.

پارک Terra Mitica به پنج منطقه تقسیم شده است که هر کدام بر اساس تمدنی باستانی است و ترکیبی از سواری‌های پرسرعت و گزینه‌های ملایمی برای هر نوع سلیقه است.

پارک وارنر یک روز فوق‌العاده و مفرح را برای هرکسی که از مادرید بازدید می‌کند، ارائه می‌دهد. این پارک بر اساس مجموعه‌ای از فیلم‌های برتر وارنر ساخته شده‌است و جاذبه‌های آن از بسیاری از شخصیت‌های محبوب ابرقهرمانی مانند سوپرمن و بتمن یا تام و جری و اسکوبی‌دو هستند. پارک Isla Magica در قلب سویا قرار دارد و تنها 5 دقیقه پیاده از مرکز شهر فاصله دارد و به راحتی قابل دسترس است. این پارک یک جاذبه محبوب برای خانواده‌هایی است که از این منطقه بازدید می‌کنند.

4- سن‌لونزو دی ال اسکوریال

این مکان جذاب ودیدنی در حدود 45 کیلومتری شما‌ل‌غربی مادرید، خانه تابستانی پادشاهان اسپانیا بود. این مجموعه خیره‌کننده، از دیدنی‌های اسپانیا است که در اطراف آن 16 حیاط ساخته شده است، اتاق‌ها و سازه‌های آن با 16 کیلومتر راهرو به هم متصل شده‌اند. در مرکز آن یک کلیسا قرار دارد که دارای سنگ‍های مرمر قرمز زیبایی است. سقف‌های نقاشی‌شده، کتابخانه و اتاق بزرگی با نقاشی‌های تیبالدی از ویژگی‌های این صومعه زیباست.

در این کاخ حتماً از سوئیت بوربورن را ببینید در این سوئیت که آپارتمان چالز چهارم است با وسایل کمیاب و 338 ملیله و گالری از نقاشی‌های زیبا از جمله آثار آلبرشت دورر تزئین شده‌است. این صومعه سلطنتی در فاصله 50 دقیقه تا شمال مادرید واقع شده است. فقط با قطار هم قابل دسترس است. هزینه بلیط آن 10 یورو برای بزرگسالان و 5 یورو برای کودکان است. برای مشاهده بهترین قیمت تور اسپانیا به سایت آیشم مراجعه فرمایید.

5- کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا

کلیسای جامع باشکوه سانتیاگو برای نگه‌داری واحترام به یادگارهای قدیس ساخته شده‌است و از قرون وسطی هدف زیارت زائران بوده است. نقطه کانونی فضای داخلی، Capilla Mayor است که به زیبایی تزئین شده‌است و بر روی مقبره ساخته شده است. درمرکز محراب یک مجسمه چوبی قرن سیزدهمی از مسیح قرار دارد که با فلزات وجواهرات گران‌بها تزئین شده‌است. این کلیسا در منطقه گالیسیا در شمال غربی اسپانیا قرار دارد و یکی از باشکوه‌ترین سازه‌ها در نوع خود در اسپانیا است.

6- سن سباستین را کاوش کنید.

سن سباستین یکی از جذاب‌ترین و پیچیده‌ترین استراحتگاه‌های اسپانیا است. این مکان دیدنی جذاب واقع در ساحل خلیج بیسکای، در شمال اسپانیا، توسط تپه‌های سبز، خلیج‌ها و رودخانه‌ها و کوه‌ها احاطه شده‌است. منطقه زیبای ساحل La Concha بازدیدکنندگانی از همه طبقات اجتماعی را به خود جذب می‌کند.

غذا در دستور کار بازدیدکنندگان سن سباستین قرار دارد زیرا این شهر دارای بیشترین تعداد رستوران‌های ستاره‌دار میشلین در یک شهر است. تاپاس‌های خوشمزه فراوانی وجود دارد که اشتهای شما را برای خوردن آن غذاهای خارق‌العاده تحریک کند. معماری شیک، میدان‌های چشمگیر و پارک‌های سرسبز پراکنده‌شده در سرتاسر شهر به این منطقه زیبا لقب مروارید شمال اسپانیا را داده است.

7- فلامینگو، هویت ملی اسپانیا، به شکل رقص را در سویل تماشا کنید.

هیچ اجرای فرهنگی دیگری به اندازه فلامینگو از هویت ملی اسپانیا سخن نمی‌گوید. علاوه بر نشان دادن حرکات مهیج توسط رقصندگان در لباس‌های زیبا، همراهی پویای موسیقی آواز و گیتار اسپانیایی، لذت بصری را تکمیل می‌کند.منشأ فلامینگو شهر آندلس است. بنابراین طبیعی است که بهترین مکان برای تماشای یک اجرای معتبر در پایتخت منطقه، سویا باشد. می‌توانید انواع خوبی از بارها و حتی موزه‌های هنری را در محله قدیمی شهر یعنی Triana پیدا کنید.

امیدواریم از مطالعه این خبر در سایت روزنامه صمت لذت برده باشید، شما عزیزان می توانید برای خرید تور اروپا از طریق سایت آیشم اقدام به سفر خود نمایید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2lgd73