یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
کد خبر: 10621
تاریخ انتشار: 1400/10/22 11:41

دیدار شرکای برجام با امریکا بدون حضور ایران

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین از دیدار شرکای برجام با هیات مذاکره‌کننده امریکا در وین، بدون حضور ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توئیترش درباره دیدار شرکای برجام با امریکا در غیاب ایران نوشت: شامگاه دوشنبه، شرکای برجام (بدون ایران) و امریکا دوباره دیدار کردند تا یادداشت‌های‌شان را مقایسه کنند. با در نظر داشتن برخی کنایه‌هایی که در این زمینه وجود دارد، تاکید می‌کنم شرکای برجام، از جمله ایران، در بسیاری از مواقع در غیاب امریکا دیدار می‌کنند. 

اولیانوف در پیام دیگری از دیدار با رابرت مالی، نماینده ویژه امریکا در امور ایران و مذاکره‌کننده ارشد امریکا در وین خبر داد و نوشت: نشست دیگری میان روسیه و امریکا در جریان مذاکرات وین؛ گفت‌وگوی دوجانبه ما با یکی بودن هدف (که احیای برجام است) هدایت می‌شود و بسیار عمل‌گرایانه است. این رویه باید به دیگر زمینه‌های منافع مشترک‌مان نیز تعمیم داده شود. 

او همچین در پیام‌های دیگری به دیدار با رئیس هیات مذاکره‌کننده آلمان در وین، مذاکره‌کننده ارشد ایران و نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین اشاره کرد که ارزیابی کلی امور و مسائل حل‌نشده در جریان مذاکرات و روش‌های سرعت‌بخشی به روند مذاکرات بوده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2xymb3